When studying composition education and its respective aims and goals in any context, it’s easy to become fixated on the curricular elements or, as is the most apparent element, the respective results. Yet, it is equally obvious that ultimately, composition instruction is delivered through the teachers, and thus, their training and competency holds an extremely important role. Every nation has its own requirements, and Turkey is no exception. In this study, the process of teacher education will be looked at from the perspective of a composition researcher. From this, it was found that English composition education in Turkey has two major deficiencies with regard to teacher training. One, is the fact that its teacher selection mechanisms from the get-go aren’t sufficient for foreign language teachers. The second is that after completion of the teaching program, even those candidates that score a high enough score in the KPSS to secure teaching placement, haven’t proved themselves in the core competencies to be an English teacher in particular. A composition focused proposal for teacher selection is thereby provided.
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Social |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | December 21, 2021 |
Submission Date | June 30, 2021 |
Acceptance Date | December 3, 2021 |
Published in Issue | Year 2021, Volume 7, Issue 3 |
Bibtex | @case report { pesausad960382, journal = {PESA Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi}, issn = {2528-9950}, eissn = {2149-8385}, address = {Sakarya Üniversitesi Esentepe Kampüsü Siyasal Bilgiler Fakültesi A Blok 420, Serdivan/SAKARYA}, publisher = {Politik Ekonomik ve Sosyal Araştırmalar Merkezi}, year = {2021}, volume = {7}, number = {3}, pages = {126 - 136}, title = {İngilizce Öğretmenliği Eğitiminin Kompozisyon Odaklı Analizi}, key = {cite}, author = {Haq, Haris} } |
APA | Haq, H. (2021). İngilizce Öğretmenliği Eğitiminin Kompozisyon Odaklı Analizi . PESA Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi , 7 (3) , 126-136 . Retrieved from https://dergipark.org.tr/en/pub/pesausad/issue/66373/960382 |
MLA | Haq, H. "İngilizce Öğretmenliği Eğitiminin Kompozisyon Odaklı Analizi" . PESA Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi 7 (2021 ): 126-136 <https://dergipark.org.tr/en/pub/pesausad/issue/66373/960382> |
Chicago | Haq, H. "İngilizce Öğretmenliği Eğitiminin Kompozisyon Odaklı Analizi". PESA Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi 7 (2021 ): 126-136 |
RIS | TY - JOUR T1 - İngilizce Öğretmenliği Eğitiminin Kompozisyon Odaklı Analizi AU - HarisHaq Y1 - 2021 PY - 2021 N1 - DO - T2 - PESA Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi JF - Journal JO - JOR SP - 126 EP - 136 VL - 7 IS - 3 SN - 2528-9950-2149-8385 M3 - UR - Y2 - 2021 ER - |
EndNote | %0 PESA International Journal of Social Studies İngilizce Öğretmenliği Eğitiminin Kompozisyon Odaklı Analizi %A Haris Haq %T İngilizce Öğretmenliği Eğitiminin Kompozisyon Odaklı Analizi %D 2021 %J PESA Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi %P 2528-9950-2149-8385 %V 7 %N 3 %R %U |
ISNAD | Haq, Haris . "İngilizce Öğretmenliği Eğitiminin Kompozisyon Odaklı Analizi". PESA Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi 7 / 3 (December 2021): 126-136 . |
AMA | Haq H. İngilizce Öğretmenliği Eğitiminin Kompozisyon Odaklı Analizi. CC Licence. 2021; 7(3): 126-136. |
Vancouver | Haq H. İngilizce Öğretmenliği Eğitiminin Kompozisyon Odaklı Analizi. PESA Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi. 2021; 7(3): 126-136. |
IEEE | H. Haq , "İngilizce Öğretmenliği Eğitiminin Kompozisyon Odaklı Analizi", PESA Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, vol. 7, no. 3, pp. 126-136, Dec. 2021 |
This website was licenced under Creative Commons 4.0 International Licence.