Bu çalışmanın amacı öyküsel terapi yaklaşımının etkililiğini değerlendirmek için yapılmış çalışmaların gözden geçirilmesidir. Öyküsel Terapinin etkililiğini araştırmak amacıyla DergiPark, YÖK Tez Merkezi, Web Of Science, Sobiad, Science Direct, Wiley Online Library veri tabanlarında 2006-2022 (Aralık) yılları arasında yayımlanan Türkçe ve İngilizce araştırmalar taranmıştır. Taramada “öyküsel terapi” ” anlatı terapisi” “narrative therapy” “collective narrative practice” “narrative therapy groups” anahtar kelimeleri kullanılmıştır. Tarama sonucunda araştırmanın amacına uygun toplam 19 makale gözden geçirilmiştir. Bu makaleler ise araştırma yöntemleri, çalışma bulguları ve terapi özellikleri bakımından sunulmuştur. İncelenen çalışmaların sonucunda öyküsel terapinin madde bağımlılığı, nörogelişimsel bozukluluklar, depresyon, travma, yas ve yeme bozukluklarında etkililiği kanıtlanmıştır. Ayrıca elde edilen sonuçlar öyküsel terapinin çocuk, ergen ve yetişkinler ile yapılacak grup terapilerinde önleyici ve çare bulucu etkisinin olduğunu göstermektedir.
Destekleyen Kurum bulunmamaktadır.
The aim of this study is to review the experimental studies conducted to evaluate the effectiveness of the narrative therapy approach. In order to investigate the effectiveness of Narrative Therapy, Turkish and English studies published between 2006-2022 (December) in the databases of DergiPark, YÖK Thesis Center, Web Of Science, Sobiad, Science Direct, and Wiley Online Library were searched. The keywords “narrative therapy” “collective narrative practice” “narrative therapy groups” were used in the search. As a result of the scanning, a total of 19 articles suitable for the purpose of the research were reviewed. These articles are presented in terms of research methods, study findings and therapy characteristics. The study findings show that narrative therapy is effective on dependent variables. The results show that narrative therapy has a preventive and remedial effect in group therapies with children, adolescents and adults.
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Psychology |
Journal Section | Review |
Authors | |
Early Pub Date | October 3, 2023 |
Publication Date | March 31, 2024 |
Acceptance Date | May 24, 2023 |
Published in Issue | Year 2024 |