Sinir bilimi ve psikolojik bilimlerden elde edilen birleşen kanıtlar, yoğun internet kullanımı sırasındaki sürekli duyusal uyarılmanın beyin fonksiyonlarını geniş ölçekte etkilediğini göstermektedir. Bu, temel hafızayı içerir ve üstbilişsel işlevler, uyum sağlayıcı davranış ve öğrenme süreçleri için kritik olan sağlık ve bozukluklara kadar uzanır. Bu çalışma, yoğun internet kullanımı ile beynin sinirsel ve davranışsal düzeydeki tepkileri arasındaki ilişkiyi, bazı çalışma belleği özellikleri ve ilişkili üstbilişsel işlevler ve uzun süreli bellek işleme yoluyla göstermeyi amaçlamaktadır. Buna göre, fonksiyonel magnetik resonans görüntüleme (fMRI) çalışmaları, yoğun bir şekilde çevrimiçi olmanın Anterior Singulat Korteks, Dorsolateral Prefrontal Korteks, Orbitofrontal Korteks, Medial ve Medial frontal Girus, ventral striatum ve frontal, medial ve parietal alanları içeren dinamik bağlantı yolları ile bellek ve üstbilişsel işlevler için önemli olan Varsayılan Mod Ağı ve Görev Ağı ağlarındaki aktivasyon düzeyleri üzerinde etkili olduğunu göstermektedir. Bu bağlamda, özellikle yoğun internet kullanım alışkanlıkları çalışma belleği, üstbiliş ve uzun süreli bellek süreçlerini etkilemektedir. Buna göre, bilgi ipuçlarının seçimi, bilginin manipülasyonu ve tutulması ve dikkat kontrolü; kişinin mevcut bilgisini değerlendirmesi ve öğrenme süreçlerinin düzenlenmesi; uzun süreli bellek süreçleri için bilginin kodlanması, birleştirilmesi ve geri getirilmesi gibi bazı bilişsel özellikler etkilenen özelliklerdir. Sonuç olarak, yoğun internet kullanımının öğrenme üzerinde kritik bir etkisi vardır.
Bu çalışmada deneysel herhangi bir uygulama bulunmamaktadır.
Bu çalışmaya katkılarından dolayı Doç. Dr. Erol Özçelik'e teşekkür ederim.
Converging evidence from neuroscience and psychological sciences demonstrates that continuous sensory stimulation within the intensive internet use affects brain functioning on a broad scale. This includes essential memory, and metacognitive functions extend to the healthiness and disorders which are critical for the adaptive behavior and learning processes. This study aims to show the relation between intensive internet use and the responds of the brain in neural and behavioral levels through some working memory attributes and associated metacognitive functions and long-term memory processing. Accordingly, functional magnetic resonance imaging (fMRI) studies suggest that being online intensively has an impact on activation levels in Anterior Cingulate Cortex, Dorsolateral Prefrontal Cortex, Orbitofrontal Cortex, Medial and Medial frontal Gyrus, ventral striatum, and the dynamic connectivity pathways including frontal, medial and parietal networks such as Default Mode Network and Task Network which are important for memory and metacognitive functions. Moreover, intensive internet use habits affect some cognitive skills such as the selection of information cues, manipulation and retention of the information and attentional control; evaluation of one’s present knowledge, and regulation of the learning processes for; encoding, consolidation and retrieval of information for long-term memory processes are the effected features. As a conclusion, intensive internet use has a critical impact on neural processes in modular and whole brain level and could play a strong role for the alteration of memory and metacognitive processes.
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Cognition, Memory and Attention, Cognitive Neuroscience |
Journal Section | Review |
Authors | |
Publication Date | March 31, 2025 |
Submission Date | February 7, 2024 |
Acceptance Date | July 3, 2024 |
Published in Issue | Year 2025 Volume: 17 Issue: 1 |
Psikiyatride Güncel Yaklaşımlar - Current Approaches in Psychiatry is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License. |