Toplam kalite yönetimi, kurumsal örgütlerde kalitenin arttırılması amacına yönelik kullanılan felsefedir. Bu yönetim felsefesinde varılmak istenilen temel nokta, paydaşların taleplerini dikkate alarak onların beklentileri doğrultusunda hem ürün kalitesini hem de hizmet kalitesini yükselterek, verimlilik seviyesini artırmaktır. Kalite ve verimliliğin artırılması için toplam yönetim felsefesi temel alınmalıdır. Buna göre iş görenlerin morallerinin yüksekliği, memnuniyet oranının artırılması ve ödüllendirilmesi ana gaye olmuştur. Bunun yanında çalışma azim kararlılığında başarıya nasıl ulaşıldığını tespit etmek için değerlendirme ve ölçme usullere başvurulması hedeflenmiştir. Kurum içerisindeki hataların çözüme kavuşturulmasında da kalite yönetim felsefesi esas alınmıştır. Ayrıca takım ruhunun ön plana çıkarılması, başarılı olmuş örgütlerin birikimlerinden faydalanılması, yapılan planlamaların stratejik olması ve buna benzer hedeflerin üstünde durulması da amaçlardan biri olarak belirlenmiştir. Bu çalışmayla ve Tapu ve Kadastro Genel Müdürlüğü (TKGM)’nin kalite kontrol sistemine yaklaşımı, hangi açıdan baktığı ve alan uygulamalarındaki ilerleme yolunun ortaya çıkarılması amaç edinilmiştir. Bunun için TKGM Strateji Geliştirme Daire Başkanlığı tarafından yürütülen TS EN ISO 9001:2015 Standardına göre oluşturulmuş Sürekli Kurumsal Gelişim Projesi çerçevesinde merkez ve taşra birimlerindeki Kalite Yönetim Sistemi (KYS) tetkik edilmiştir. Bu sebeple ilgili birimlerin Sürekli Kurumsal Gelişim projesine uygunluğu, yeterli olup olmadığı ve etkinliğinin uygulaması yapılmıştır. Bu temel üzerinde kurum analizi yapılmıştır. Yıl içerisinde hayata geçirilen kurum içi teftişlerde ortaya çıkarılan analiz sonuçlarının hizmet veren ile hizmet alan müşteri arasındaki münasebetin nitelikli hale gelmesi yönünden çok olumlu etki meydana getirdiği görülmüştür.
Kalite Yönetim Sistemi Tapu ve Kadastro Kalite Kontrol Kalite Sürekli Kurumsal Gelişim Projesi
Total quality management is the philosophy used to increase quality in corporate organizations. The main point to be reached in this management philosophy is to increase the level of efficiency by increasing both product quality and service quality in line with their expectations, taking into account the demands of the stakeholders. In order to increase quality and efficiency, total management philosophy should be taken as a basis. Accordingly, the main goal has been to increase the morale of the employees, increase the satisfaction rate and reward them. In addition, it is aimed to use evaluation and measurement methods to determine how success is achieved in determination to work. Quality management philosophy is also taken as a basis in resolving errors within the institution. In addition, highlighting team spirit, benefiting from the knowledge of successful organizations, making the plans strategic and focusing on similar goals were determined as one of the objectives. The aim of this study is to reveal the General Directorate of Land Registry and Cadastre (TKGM)'s approach to the quality control system, from what perspective it looks at it and the way of progress in field applications. For this purpose, the Quality Management System (QMS) in the central and provincial units was examined within the framework of the Continuous Institutional Development Project created according to TS EN ISO 9001:2015 Standard, carried out by TKGM Strategy Development Department. For this reason, the compliance of the relevant units with the Continuous Institutional Development project, whether they are sufficient and their effectiveness have been implemented. An institutional analysis was conducted on this basis. It has been observed that the analysis results revealed in the in-house inspections carried out during the year had a very positive effect on the quality of the relationship between the service provider and the customer receiving service.
Quality Management System Land Registry and Cadastre Quality Continuous Institutional Development
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Organisational Behaviour |
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | June 30, 2024 |
Submission Date | February 20, 2024 |
Acceptance Date | June 26, 2024 |
Published in Issue | Year 2024 Volume: 11 Issue: 1 |
PIAR is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.