Mobil tasarsız ağlar (MTA), önceden
tanımlı bir sabit altyapı olmadan birbirleriyle iletişim kuran mobil
cihazlardan oluşmaktadır. Bu özelliğinden dolayı mobil tasarsız ağların acil
durumlarda kullanılması önemli faydalar sağlamaktadır. Dinamik ve değişken
bağlantılardan dolayı acil durum ve kurtarma senaryolarında veri iletiminde
uçtan uca gecikme, bant genişliğinde tıkanıklık, paket iletiminde azalma gibi
çeşitli aksaklıklar meydana gelmektedir. Bu çalışmada, Ad hoc On-Demand
Distance Vector (AODV) protokolünün kuyruk yapısı değiştirilerek, TCP
paketlerine öncelik veren Emergency AODV (E-AODV) protokolü geliştirilmiştir.
E-AODV ile verilerin daha düşük uçtan uca gecikme süresinde iletilmesinin yanı
sıra paket dağıtım oranının ve throughput değerlerinin arttırılması amaçlanmıştır.
Önerilen protokolün başarımı iki farklı senaryo kullanılarak sınanmış ve
sonuçlar literatürdeki benzer çalışmalarla kıyaslanmıştır. E-AODV, uçtan uca
gecikme, paket dağıtım oranını ve throughput değerleri açısından her iki
senaryoda da daha başarılı sonuçlar vermiştir.
Mobile ad hoc networks (MANETs) consist of mobile
devices that communicate with each other without a predefined fixed
infrastructure. Using of MANETs provides
significant benefits in emergencies thanks to this feature. Various
malfunctions such as end to end delay, bandwidth congestion and, reduction in
the packet transmission ratio occur in data transmissions due to dynamic and
variable connections in emergency and rescue scenarios. In this study,
Emergency Ad hoc On-Demand Distance Vector (E-AODV) protocol, giving priority
to TCP packets, was developed by modifying the queue structure of the AODV
protocol. It is aimed transmitting data within less end to end delay time along
with increasing packet transmission ratio and throughput, through E-AODV. The
performance of proposed protocol was investigated on two different scenarios in
a simulation environment and compared with similar studies in literature.
E-AODV gave more successful results in terms of the packet delivery ratio, end
to end delay and, throughput for the both scenarios.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Engineering |
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | September 1, 2018 |
Submission Date | February 22, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 |
Bu eser Creative Commons Atıf-AynıLisanslaPaylaş 4.0 Uluslararası ile lisanslanmıştır.