Bu çalışmada, farklı demografik özellikli mobilya kullanıcılarının klasik sandalyelerle ilgili stil ve renk tercihleri araştırılmıştır. Bu amaçla bir anket hazırlanmıştır. Ankette cinsiyet, medeni hal, yaş, eğitim durumu, meslek, aylık aile geliri gibi mobilya kullanıcılarının amaca uygun gelen bazı demografik özelliklerini saptamaya yönelik sorular ve Regency, Hepplewhite, Colonial, Queen Anne, Sheraton, Barok, Duncan Phyfe 1, Rönesans, Duncan Phyfe 2, Chippendale, Rokoko, William Mary stilleri olmak üzere on iki adet sandalye stili ile ilgili stil ve bu sandalyelerde renk tercihlerini saptamaya yönelik sorular yer almıştır. Hazırlanan anket Ankara’da farklı semtlerde ikamet eden farklı meslek gruplarından farklı demografik özellikli 400 kişiyle rastsal örnekleme ilkelerine göre, yüz-yüze görüşme yoluyla uygulanmıştır. Buradan elde edilen bilgiler istatistiksel olarak analiz edilmiştir. Herhangi bir özellik göz önüne alınmadan Duncan Phyfe 1, Queen Anne, Rönesans, Colonial, ve Duncan Phyfe 2 stilleri en çok tercih edilen sandalye stilleri; kahverengi, beyaz ve sarı renkler ve bu renklerin tonları en çok tercih edilen renkler olarak öne çıkmaktadır. Demografik özelliklere göre de stil ve renk tercihlerinde farklılıklar oluşmaktadır.
In this study, the style and colour preferences of consumers with different demographic dimensions for classical chairs were studied. For this purpose, a questionnaire was prepared. Some questions took place in the questionnaire to determine demographic dimensions of consumers as sexuality, marital status, age, educational status, profession, montly family income, and preferences concerning twelve different classical chair styles and colours of them. The questionnaire was applied to 400 people that live in Ankara by face-to-face interview method. The questionnaire results have been determined and analyzed statisticallly. When demographic dimensions are not considered, Duncan Phyfe 1, Queen Anne, Renaissance, Colonial and Duncan Phyfe 2 as styles and brown, white and yellow as colours are higly preferred. The styles and color preferences depending on demographic dimensions also show differences
Diğer ID | JA86US36GA |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Aralık 2005 |
Gönderilme Tarihi | 1 Aralık 2005 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2005 Cilt: 8 Sayı: 4 - Cilt: 8 Sayı: 4 |
Bu eser Creative Commons Atıf-AynıLisanslaPaylaş 4.0 Uluslararası ile lisanslanmıştır.