BibTex RIS Cite

Otomobil Klima Sisteminde Fan Devri ve Giriş Havası Sıcaklığının Performansa Etkisinin Deneysel Olarak İncelenmesi

Year 2006, Volume: 9 Issue: 1 - Volume: 9 Issue: 1, 7 - 12, 01.03.2006

Abstract

Bu çalışmada, buhar sıkıştırmalı bir otomobil klima sistemi kullanılarak bir deney düzeneği oluşturulmuş ve bu düzenek üzerinde performans deneyleri gerçekleştirilmiştir. Kondenser fan devri ve giriş hava sıcaklığı değiştirilerek yapılan deneylerde, yüksek kondenser fan devirlerinde performansın arttığı görülmüştür. Giriş hava sıcaklığındaki artışın soğutma tesir katsayısını arttırdığı fakat soğutma süresini uzattığı tespit edilmiştir.

Experimental Research of Fan Speed and Inlet Air Temperature Affecting the Performance in Automobile Air Conditioner System

Year 2006, Volume: 9 Issue: 1 - Volume: 9 Issue: 1, 7 - 12, 01.03.2006

Abstract

In this study, an experiment mechanism has been formed using a vapor compression automobile air conditioner system and performance experiments have been carried out using this mechanism. In the experiments made by changing condenser fan revolution and inlet air temperature, it has been observed that performance increases in high condenser fan revolutions. It has been determined that the raise in inlet air temperature increases coefficient of performance in refrigeration cycle, however, it lengthens refrigeration period

There are 0 citations in total.

Details

Other ID JA73ZH77PH
Journal Section Research Article
Authors

Mesut Kocatürk This is me

M. Sahir Salman This is me

Publication Date March 1, 2006
Submission Date March 1, 2006
Published in Issue Year 2006 Volume: 9 Issue: 1 - Volume: 9 Issue: 1

Cite

APA Kocatürk, M., & Salman, M. S. (2006). Otomobil Klima Sisteminde Fan Devri ve Giriş Havası Sıcaklığının Performansa Etkisinin Deneysel Olarak İncelenmesi. Politeknik Dergisi, 9(1), 7-12.
AMA Kocatürk M, Salman MS. Otomobil Klima Sisteminde Fan Devri ve Giriş Havası Sıcaklığının Performansa Etkisinin Deneysel Olarak İncelenmesi. Politeknik Dergisi. March 2006;9(1):7-12.
Chicago Kocatürk, Mesut, and M. Sahir Salman. “Otomobil Klima Sisteminde Fan Devri Ve Giriş Havası Sıcaklığının Performansa Etkisinin Deneysel Olarak İncelenmesi”. Politeknik Dergisi 9, no. 1 (March 2006): 7-12.
EndNote Kocatürk M, Salman MS (March 1, 2006) Otomobil Klima Sisteminde Fan Devri ve Giriş Havası Sıcaklığının Performansa Etkisinin Deneysel Olarak İncelenmesi. Politeknik Dergisi 9 1 7–12.
IEEE M. Kocatürk and M. S. Salman, “Otomobil Klima Sisteminde Fan Devri ve Giriş Havası Sıcaklığının Performansa Etkisinin Deneysel Olarak İncelenmesi”, Politeknik Dergisi, vol. 9, no. 1, pp. 7–12, 2006.
ISNAD Kocatürk, Mesut - Salman, M. Sahir. “Otomobil Klima Sisteminde Fan Devri Ve Giriş Havası Sıcaklığının Performansa Etkisinin Deneysel Olarak İncelenmesi”. Politeknik Dergisi 9/1 (March 2006), 7-12.
JAMA Kocatürk M, Salman MS. Otomobil Klima Sisteminde Fan Devri ve Giriş Havası Sıcaklığının Performansa Etkisinin Deneysel Olarak İncelenmesi. Politeknik Dergisi. 2006;9:7–12.
MLA Kocatürk, Mesut and M. Sahir Salman. “Otomobil Klima Sisteminde Fan Devri Ve Giriş Havası Sıcaklığının Performansa Etkisinin Deneysel Olarak İncelenmesi”. Politeknik Dergisi, vol. 9, no. 1, 2006, pp. 7-12.
Vancouver Kocatürk M, Salman MS. Otomobil Klima Sisteminde Fan Devri ve Giriş Havası Sıcaklığının Performansa Etkisinin Deneysel Olarak İncelenmesi. Politeknik Dergisi. 2006;9(1):7-12.