BibTex RIS Cite

Buji ile Ateşlemeli Bir Motorda Emme Supabı Kapanma Zamanı Değişiminin Motor Performansı ve Egzoz Emisyonlarına Etkisi

Year 2007, Volume: 10 Issue: 4 - Volume: 10 Issue: 4, 371 - 375, 01.12.2007

Abstract

Bu çalışmada, emme supabı kapanma zamanını kontrol edebilen özel bir değişken supap mekanizmasının tasarımı ve
imalatı yapılmıştır. Emme supabı kapanma zamanı AÖN’dan sonra 38º -78º krank mili açısı aralığında değiştirilmiştir. Egzoz
supabı açılma ve kapanma zamanı ile emme supabı açılma zamanı ve kalkma miktarı sabittir. Deneylerde, tek silindirli, dört
zamanlı, buji ile ateşlemeli bir motor kullanılmıştır. Farklı emme supabı kapanma zamanlarında, motor devrine bağlı olarak
moment, volumetrik verim, özgül yakıt tüketimi ve egzoz emisyonlarının değişimi incelenmiştir. Değişken supap mekanizması
ile moment düşük devirlerde %5,1, yüksek devirlerde %4,6 iyileşmiştir. Özgül yakıt tüketimi, düşük ve yüksek motor
devirlerinde %5,3 ve %2,9 azalmış, ayrıca yüksek motor devirlerinde HC ve CO emisyonlarında azalma görülmüştür.

Effect of Intake Valve Closing Time on Engine Performance and Exhaust Emissions in a Spark Ignition Engine

Year 2007, Volume: 10 Issue: 4 - Volume: 10 Issue: 4, 371 - 375, 01.12.2007

Abstract

In this study, a special variable valve control mechanism that can vary intake valve closing (IVC) time was designed and manufactured. IVC time was varied in a range of 38º crankshaft angle (CA) after bottom dead center (aBDC) to 78º CA aBDC. Exhaust valve opening and closing time, intake valve opening time and lift were not varied. A single cylinder, four stroke, SI engine was used for the experiments. Depending on the engine speed, brake torque, volumetric efficiency, specific fuel consumption (SFC) and exhaust emission variations were investigated for different IVC time values. The brake torque was increased by 5.1% at low engine speeds and it was increased by 4.6% at high engine speeds with variable intake valve time. SFC was decreased by 5.3% and 2.9% at low and high engine speeds, respectively. Also, HC and CO emissions were decreased at high engine speeds

There are 0 citations in total.

Details

Other ID JA82PH48FM
Journal Section Research Article
Authors

Can Çınar This is me

Fazıl Akgün

Publication Date December 1, 2007
Submission Date December 1, 2007
Published in Issue Year 2007 Volume: 10 Issue: 4 - Volume: 10 Issue: 4

Cite

APA Çınar, C., & Akgün, F. (2007). Buji ile Ateşlemeli Bir Motorda Emme Supabı Kapanma Zamanı Değişiminin Motor Performansı ve Egzoz Emisyonlarına Etkisi. Politeknik Dergisi, 10(4), 371-375.
AMA Çınar C, Akgün F. Buji ile Ateşlemeli Bir Motorda Emme Supabı Kapanma Zamanı Değişiminin Motor Performansı ve Egzoz Emisyonlarına Etkisi. Politeknik Dergisi. December 2007;10(4):371-375.
Chicago Çınar, Can, and Fazıl Akgün. “Buji Ile Ateşlemeli Bir Motorda Emme Supabı Kapanma Zamanı Değişiminin Motor Performansı ve Egzoz Emisyonlarına Etkisi”. Politeknik Dergisi 10, no. 4 (December 2007): 371-75.
EndNote Çınar C, Akgün F (December 1, 2007) Buji ile Ateşlemeli Bir Motorda Emme Supabı Kapanma Zamanı Değişiminin Motor Performansı ve Egzoz Emisyonlarına Etkisi. Politeknik Dergisi 10 4 371–375.
IEEE C. Çınar and F. Akgün, “Buji ile Ateşlemeli Bir Motorda Emme Supabı Kapanma Zamanı Değişiminin Motor Performansı ve Egzoz Emisyonlarına Etkisi”, Politeknik Dergisi, vol. 10, no. 4, pp. 371–375, 2007.
ISNAD Çınar, Can - Akgün, Fazıl. “Buji Ile Ateşlemeli Bir Motorda Emme Supabı Kapanma Zamanı Değişiminin Motor Performansı ve Egzoz Emisyonlarına Etkisi”. Politeknik Dergisi 10/4 (December 2007), 371-375.
JAMA Çınar C, Akgün F. Buji ile Ateşlemeli Bir Motorda Emme Supabı Kapanma Zamanı Değişiminin Motor Performansı ve Egzoz Emisyonlarına Etkisi. Politeknik Dergisi. 2007;10:371–375.
MLA Çınar, Can and Fazıl Akgün. “Buji Ile Ateşlemeli Bir Motorda Emme Supabı Kapanma Zamanı Değişiminin Motor Performansı ve Egzoz Emisyonlarına Etkisi”. Politeknik Dergisi, vol. 10, no. 4, 2007, pp. 371-5.
Vancouver Çınar C, Akgün F. Buji ile Ateşlemeli Bir Motorda Emme Supabı Kapanma Zamanı Değişiminin Motor Performansı ve Egzoz Emisyonlarına Etkisi. Politeknik Dergisi. 2007;10(4):371-5.