Birincil enerji kaynaklarının azalmasının ardından enerji verimliliği ön plana çıkmıştır. Altı zamanlı motorların da temel amacı motordaki atık ısının değerlendirilmesidir ve günümüz enerji eğilimine uygun bir düşüncedir. Bu çalışmada tek silindirli, buji ateşlemeli, dört zamanlı bir motorun özellikleri referans alınarak, bu ölçüdeki motorun altı zamanlı motora dönüşümü sonrasındaki performansının belirlenmesi amacıyla, ideal hava-yakıt çevrimine göre analizi yapılmış ve güç, tork, ortalama basınç, ısıl verim ve yakıt tüketimi gibi performans parametreleri incelenmiştir. Dört zamanlı motorun altı zamanlı motora dönüşümünde direkt su enjeksiyonlu egzoz ısısı geri kazanımı kullanılmıştır. Hesaplamalarda yakıt olarak izo oktan kullanılmıştır. Sonuç olarak yapılan çalışma ile birlikte, dört zamanlı motorlardaki atık egzoz ısısının bir kısmının iş olarak motorda kullanılabileceği ve böylelikle yakıt ekonomisinin iyileştirilebileceği teorik olarak gösterilmiştir.
After the reduction of the primary energy resources, energy efficiency came into prominence. The main purpose of the six-stroke engines is to evaluate the waste heat and it is an appropriate consideration for present energy inclination. In this study, by referring to the features of a single-cylinder, spark-ignited, four-stroke engine, in attemp to determine the performance of this scale engine after the six-stroke engine conversion, ideal air-fuel cycle was analized and the parameters such as power, torque, mean pressure, thermal efficiency and fuel consumption were examined. Throughout the conversion of the six-stroke engine to four-stroke engine direct water injection, exhaust heat recovery is used. In the calculations, iso octane was used as the fuel. As a result, with this study, it is theorically indicated that a certain amount of the exhaust waste heat of the four -stroke engines can be used as a work and thus the fuel economy can be recruited
Other ID | JA75JF72DZ |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | March 1, 2013 |
Submission Date | March 1, 2013 |
Published in Issue | Year 2013 Volume: 16 Issue: 1 - Volume: 16 Issue: 1 |
This work is licensed under Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International.