BibTex RIS Cite

Vehicle Suspension System Types and Their Effects on Front Axle Geometry

Year 2016, Volume: 19 Issue: 2, 195 - 202, 01.06.2016

Abstract

Ensuring driving safety and comfort in vehicles depends on the front axle geometry and suspension system which work in harmony. The main task of the vehicle suspension is to provide a good ride and handling performance, to ensure steering control during return and to respond well to the vehicle’s controlled force. The suspension system must also ensure to isolate of highfrequency vibrations from the road wheels. In this study; vehicle movement dynamics, structural characteristics and arrangement of the front suspension geometry designed by considering the safety and comfort were investigated. Effects of the suspension system on vehicle movements were researched. Different mechanisms have been examined and it was determined that what are the advantages and disadvantages comparing each other. As a result of this study it has put forward the necessary characteristics for an ideal front axle geometry and suspansion system

Taşıt Süspansiyon Sistemi Çeşitleri ve Ön Düzen Geometrisine Etkileri

Year 2016, Volume: 19 Issue: 2, 195 - 202, 01.06.2016

Abstract

Taşıtlarda sürüş güvenliği ve konforunun sağlanması ön düzen ve süspansiyon sistemlerinin uyum içinde çalışmasına bağlıdır. Taşıt süspansiyonlarının ana görevi; iyi bir sürüş ve yol tutuş performansı sağlamak, dönüş esnasında direksiyon kontrolü sağlamak ve taşıtın kontrol kuvvetlerine iyi yanıt vermektir. Süspansiyon sistemi, aynı zamanda tekerleklerden gelen yüksek frekanslı titreşimlerin yalıtımını da sağlamalıdır.Bu çalışmada, araç dinamik hareketi, güvenliği ve konforu ele alınarak tasarlanan ön düzen ve süspansiyon geometrisinin yapısal özellikleri incelenmiştir. Süspansiyon sistemlerinin taşıt hareketleri üzerindeki etkileri araştırılmıştır. Farklı mekanizmalar incelenmiş ve bunların birbirlerine göre üstün ve eksik yönlerinin neler olduğu belirlenmiştir. Tüm bu çalışmaların sonucunda ideal bir ön düzen geometrisinde ve süspansiyon sisteminde bulunması gereken nitelikler ortaya koyulmuştur.

There are 0 citations in total.

Details

Other ID JA54RT84GH
Journal Section Research Article
Authors

Yakup Putgül This is me

Duran Altıparmak This is me

Publication Date June 1, 2016
Submission Date June 1, 2016
Published in Issue Year 2016 Volume: 19 Issue: 2

Cite

APA Putgül, Y., & Altıparmak, D. (2016). Taşıt Süspansiyon Sistemi Çeşitleri ve Ön Düzen Geometrisine Etkileri. Politeknik Dergisi, 19(2), 195-202.
AMA Putgül Y, Altıparmak D. Taşıt Süspansiyon Sistemi Çeşitleri ve Ön Düzen Geometrisine Etkileri. Politeknik Dergisi. June 2016;19(2):195-202.
Chicago Putgül, Yakup, and Duran Altıparmak. “Taşıt Süspansiyon Sistemi Çeşitleri Ve Ön Düzen Geometrisine Etkileri”. Politeknik Dergisi 19, no. 2 (June 2016): 195-202.
EndNote Putgül Y, Altıparmak D (June 1, 2016) Taşıt Süspansiyon Sistemi Çeşitleri ve Ön Düzen Geometrisine Etkileri. Politeknik Dergisi 19 2 195–202.
IEEE Y. Putgül and D. Altıparmak, “Taşıt Süspansiyon Sistemi Çeşitleri ve Ön Düzen Geometrisine Etkileri”, Politeknik Dergisi, vol. 19, no. 2, pp. 195–202, 2016.
ISNAD Putgül, Yakup - Altıparmak, Duran. “Taşıt Süspansiyon Sistemi Çeşitleri Ve Ön Düzen Geometrisine Etkileri”. Politeknik Dergisi 19/2 (June 2016), 195-202.
JAMA Putgül Y, Altıparmak D. Taşıt Süspansiyon Sistemi Çeşitleri ve Ön Düzen Geometrisine Etkileri. Politeknik Dergisi. 2016;19:195–202.
MLA Putgül, Yakup and Duran Altıparmak. “Taşıt Süspansiyon Sistemi Çeşitleri Ve Ön Düzen Geometrisine Etkileri”. Politeknik Dergisi, vol. 19, no. 2, 2016, pp. 195-02.
Vancouver Putgül Y, Altıparmak D. Taşıt Süspansiyon Sistemi Çeşitleri ve Ön Düzen Geometrisine Etkileri. Politeknik Dergisi. 2016;19(2):195-202.