Ensuring driving safety and comfort in vehicles depends on the front axle geometry and suspension system which work in harmony. The main task of the vehicle suspension is to provide a good ride and handling performance, to ensure steering control during return and to respond well to the vehicle’s controlled force. The suspension system must also ensure to isolate of highfrequency vibrations from the road wheels. In this study; vehicle movement dynamics, structural characteristics and arrangement of the front suspension geometry designed by considering the safety and comfort were investigated. Effects of the suspension system on vehicle movements were researched. Different mechanisms have been examined and it was determined that what are the advantages and disadvantages comparing each other. As a result of this study it has put forward the necessary characteristics for an ideal front axle geometry and suspansion system
Taşıtlarda sürüş güvenliği ve konforunun sağlanması ön düzen ve süspansiyon sistemlerinin uyum içinde çalışmasına bağlıdır. Taşıt süspansiyonlarının ana görevi; iyi bir sürüş ve yol tutuş performansı sağlamak, dönüş esnasında direksiyon kontrolü sağlamak ve taşıtın kontrol kuvvetlerine iyi yanıt vermektir. Süspansiyon sistemi, aynı zamanda tekerleklerden gelen yüksek frekanslı titreşimlerin yalıtımını da sağlamalıdır.Bu çalışmada, araç dinamik hareketi, güvenliği ve konforu ele alınarak tasarlanan ön düzen ve süspansiyon geometrisinin yapısal özellikleri incelenmiştir. Süspansiyon sistemlerinin taşıt hareketleri üzerindeki etkileri araştırılmıştır. Farklı mekanizmalar incelenmiş ve bunların birbirlerine göre üstün ve eksik yönlerinin neler olduğu belirlenmiştir. Tüm bu çalışmaların sonucunda ideal bir ön düzen geometrisinde ve süspansiyon sisteminde bulunması gereken nitelikler ortaya koyulmuştur.
Other ID | JA54RT84GH |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | June 1, 2016 |
Submission Date | June 1, 2016 |
Published in Issue | Year 2016 Volume: 19 Issue: 2 |
This work is licensed under Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International.