In this study, the distance control system of the ACC system was tested via two different controllers. The first controller is the PD controller which tries to keep the distance between vehicles according to the reference distance. Moreover, the second controller is the CTG controller which tries to keep the time gap between vehicles according to the reference time gap. The simulations were done via MATLAB/Simulink. Results show that the PD controller provided smoother transitions with less error however, the CTG controller provided sharper transitions with more error. Therefore, the ACC system which was developed with the PD controller could be much safer and comfortable than the CTG controller.
MATLAB/Simulink Adaptive Cruise Control Autonomous Control Systems Vehicle Control Systems Advanced Driver Assistance Systems
Bu çalışmada AHK sistemindeki mesafe kontrol sistemi farklı iki kontrolcü ile test edilmiştir. İlk kontrolcü mesafe kontrolünü PD algoritmasıyla araçlar arasındaki mesafeyi sabit tutmaya çalışarak sağlamıştır. İkinci kontrolcü ise Sabit Zaman Algoritması (SZA) ile mesafe kontrolünü araçlar arasındaki süreyi sabit tutmaya çalışarak sağlamıştır. MATLAB/Simulink programıyla yapılan simülasyonlar sonucunda çıkan sonuçlara göre PD algoritması ile yapılan mesafe kontrolü daha az hata ile daha konforlu geçişler sağlarken; SZA algoritması ile yapılan mesafe kontrolü daha çok hata ile daha keskin geçişler sağlamıştır. Sonuç olarak PD algoritması ile donatılan AHK sistemi daha güvenli ve konforlu bir sürüş sağlayabilir.
MATLAB/Simulink Adaptif Kız Kontrolü Otonom Kontrol Sistemleri Araç Kontrol Sistemleri Aktif Güvenlik Sistemleri
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Mühendislik |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Mart 2017 |
Gönderilme Tarihi | 4 Haziran 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 20 Sayı: 1 |
Bu eser Creative Commons Atıf-AynıLisanslaPaylaş 4.0 Uluslararası ile lisanslanmıştır.