TRIP çelikleri otomotiv endüstrisi için birinci nesil çelik olmasına rağmen yüksek mukavemeti, şekillendirilebilirliği ve şekillendirme sonrası mukavemeti çok yönlü ve yaygın olarak kullanılan otomotiv çeliğidir. Bu çalışma, otomotiv TRIP çeliklerinin üretim zincirlerini, ısıl süreçlerini, mikro yapılarını ve çekme özelliklerini, düşük maliyetli iki çelik grubu üzerinde deneysel modelleme (CCT diyagramları-mikro yapı haritaları) yoluyla değerlendirmeyi amaçlamaktadır. TRIP çeliklerinin üretim zincirleri kimyasal tasarım, hassas döküm, sıcak haddeleme ve TRIP termal proses modelleme ve uygulamalarıdır. Numuneler üzerinde gerçekleştirilen deneysel teknikler, yani karakterizasyonlar, görüntü analizi, XRD, sertlik ve çekme testleridir. Sonuçlar, beynitik tutmanın ardından havayla soğutma sırasında düşük alaşım içeriği nedeniyle az miktarda martenzit dönüşümünün meydana geldiğini gösterdi. Sonuç olarak, TRIP çelik sacın tasarımını ve üretimini gerçekleştirmek için modelleme ve mikro yapı haritaları başarıyla birleştirildi ve ayrıntılı olarak incelendi.
TRIP çeliği Beynitik izotermal tutma Mikroyapı haritaları Soğuma diyagramları Çekme özellikleri
Karabuk Universtiy
KBÜBAP-17-YL-431, KBÜ-BAP-13/2-DS-054
The authors gratefully acknowledge the support of the Karabuk University Science Project Commission (KBU-BAP: KBÜBAP-17-YL-431, KBÜ-BAP-13/2-DS-054) and Assoc. Prof. Ersoy Erişir for software using.
Although TRIP steels are the first-generation steel for the automotive industry, their high strength, formability, and strength after forming are versatile and widely used automotive steel. This study attempts to evaluate the automotive TRIP steels' manufacturing chains, thermal process, microstructure, and tensile properties via experimental modeling (CCT diagrams-microstructure maps) on two steel groups with low cost. The TRIP Steels manufacturing chains are chemical design, investment casting, hot rolling, and TRIP thermal processes modeling and applications. Experimental techniques performed on samples, meaning characterizations, are image analysis, XRD, hardness, and tensile tests. The results showed that a small amount of martensite transformation occurs during air cooling after the bainitic retention because of the low alloy content. As a result, modeling and microstructure maps have been successfully combined and studied in detail to design and manufacture the TRIP sheet steel.
TRIP steel Microstructure maps Bainitic isothermal holding Cooling diagrams Tensile properties
KBÜBAP-17-YL-431, KBÜ-BAP-13/2-DS-054
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Material Design and Behaviors, Manufacturing Metallurgy |
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Project Number | KBÜBAP-17-YL-431, KBÜ-BAP-13/2-DS-054 |
Early Pub Date | December 27, 2024 |
Publication Date | |
Submission Date | October 29, 2023 |
Acceptance Date | December 14, 2023 |
Published in Issue | Year 2024 EARLY VIEW |
This work is licensed under Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International.