İşletmelerin pazarlama karar ve stratejilerinin belirlenmesinde önemli bir faktör olan biyolojik cinsiyetin yanı sıra, yaşadıkları kültür ve sahip oldukları karakter vb. sebepler neticesinde ortaya çıkan psikolojik temelli cinsiyet kimliğinin de etkili olduğu düşünülmektedir. Bu çalışma ile işletmelerin pazarlama stratejile‐ rinin belirlenmesinde ve pazar bölümlendirmede kullanılabilecek bir kavram olan “cinsiyet kimliği” ve “satın alma karar tarzları” konusu irdelenmiştir. Bu çalışmanın temel amacı, tüketicileri cinsiyet kimliği itibariyle gruplandırmak ve bu grupların satın alma tarzlarının farklı olup olmadığını belirlemektir. Araş‐ tırmanın amacı ve modeli doğrultusunda hazırlanan anket formu 504 tüketiciye uygulanmıştır. Araştırma hipotezlerini test edebilmek amacıyla uygulanan ana‐ lizler sonucunda tüketicilerin androjen, maskülen, feminen ve belirsiz olarak isimlendirilen farklı cinsiyet kimliğine göre gruplandırılabileceği ve satın alma tarzlarının birbirinden farklı olduğu sonucuna ulaşılmıştır.
It is believed that in addition to biological sex that is an important factor in de‐ termining companies’ marketing decision and strategies, psychological‐based gender identity, which are resulted in the reasons like the culture they live in and the characters they have etc., has also influence. With this study, the terms “gender identity” that can be used to determine companies’ marketing strategies and market segmentation and “Decision‐making styles in shopping” were ex‐ amined. The main purpose of this study is grouping the consumers according to their gender identity and determining if these groups’ decision‐making styles in shopping are different or not. The questionnaire, which was prepared according to purpose and model of the study, was implemented to 504 consumers. At the result of analyses used to be able to test the research hypotheses we found that consumers can be grouped in different as androgen, masculine, feminine and neutral and their decision‐making styles in shopping are different from each other.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Aralık 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Cilt: 9 Sayı: 18 |