Çevreci sivil toplum kuruluşları bireylerin çevreye zarar vermeyecek ve çevreyi koruyacak şekilde davranmalarını sağlamak amacıyla çeşitli kampanyalar yürütmektedir. Bu kampanyalar sosyal pazarlamacıların tüketicilerle iletişim kurmak için kullandıkları temel araçlardandır ve kampanyaların başarılı olabilmesi için sürecin stratejik olarak yönetilmesi gerekmektedir. Bu çalışmada Türkiye’de faaliyet gösteren çevreci sivil toplum kuruluşlarının 2007-2012 yılları arasındaki kampanyaları, kampanyanın amacı ve kapsamı, hedef kitlesi, önerilen davranış kalıpları, kampanyada kullanılan slogan, iletilen mesajın özellikleri ve iletişim kanalları açısından içerik analizi yöntemi kullanılarak incelenmiştir. Burada amaçlanan, sosyal pazarlamanın görünen yüzü olan sosyal pazarlama kampanyalarının temel teorik altyapısının çizilmesidir. Bunun yanı sıra mevcut uygulamalardaki eksikliklerin ortaya konması ile bu altyapıya katkı sağlanabileceği düşünülmektedir. Yapılan analizler sonrasında, incelenen çevreci sivil toplum kuruluşlarının kampanyaları farklı açılardan değerlendirilmiş, bu kampanyaların sosyal pazarlama çerçevesinde nasıl geliştirilebileceği ile ilgili önerilere yer verilmiştir
Sosyal Pazarlama Çevreci Sivil Toplum Kuruluşları Kampanya Yönetimi
Environmental non-governmental organizations NGOs carry out various campaigns with the aim of ensuring that individuals avoid harming the environment and prefer protecting it instead. Such a campaign is one of the primary means of communicating with consumers and the whole campaign process needs to be managed strategically to be successful. In this study, the campaigns of environmental NGOs in Turkey that began between 2007 and 2012 are examined via content analysis from the perspectives of campaigns’ aim, content, target audience, recommended behavioral patterns, slogan, message features, and communication channels. Being the visible part of social marketing, these campaigns need to have a sound theoretical framework. This study aims to contribute towards the development of such a framework by identifying any deficiencies in practice. Based on a comprehensive analysis of social marketing campaigns belonging to environmental NGOs in Turkey, recommendations have been made to help improve the campaigns with respect to social marketing
Social Marketing Environmental Non-Governmental Organizations Campaign Management
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Aralık 2014 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2014 Cilt: 7 Sayı: 14 |