Bu çalışma hemşirelik 3. sınıf öğrencilerinin çocuk sevme durumlarının değerlendirilmesi amacıyla planlandı.
Yöntem: Tanımlayıcı tipteki bu çalışma 2019 yılında bir üniversitenin Hemşirelik bölümünde 3. sınıfta öğrenim gören toplam 78 öğrenciyle yürütüldü. Öğrencilere literatür doğrultusunda hazırlanan anket formu ve “Barnett Çocuk Sevme Ölçeği” uygulandı. Elde edilen veriler IBM SPSS Statistics 21 (IBM SPSS, Türkiye) programında uygun istatistiksel yöntemler ile değerlendirildi.
Bulgular: Araştırmaya katılan öğrencilerin yaş ortalamalarının 21,54±1,44 (min=20, maks=27) olduğu, %76,9’unun (n=60) kız, %96,2’ sinin (n=75) kardeş sahibi olduğu, %71,8’inin (n=56) daha önce çocuğa bakma deneyiminin olduğu, %65,4’ünün (n=51) hemşirelik bölümüne isteyerek geldiği, %71,8’inin (n=56) okuduğu bölümden memnun olduğu, %91’inin (n=71) pediatri dersini sevdiği, %89,7’sinin (n=70) çocukları sevdiği, %56,4’ünün (n=44) mezun olduktan sonra çocuk kliniklerinde çalışmayı istemediği, %84,6’sının (n=66) çocuk sağlığı ve hastalıkları ile ilgili yeterli bilgiye sahip olmadığı belirlendi. Kızların çocuk sevme ölçeğinden aldıkları puan ortalamalarının erkeklere oranla daha yüksek olduğu ancak farkın istatistiksel olarak anlamsız olduğu belirlendi (p>0,05). Çocuğa bakma deneyimi olanların, çocukları sevenlerin ve mezun olduktan sonra çocuk kliniğinde çalışmayı isteyenlerin çocuk sevme ölçeğinden aldıkları puan ortalamaların diğerlerine göre daha yüksek olduğu ve farkın istatistiksel olarak anlamlı olduğu belirlendi (p<0,05).
Sonuç: Öğrencilerin çocuk sevme puan ortalamalarının cinsiyet, çocuğa bakma deneyimi, çocukları sevme durumu ve mezun olduktan sonra çocuk kliniklerinde çalışmayı isteme durumlarından etkilendiği sonucuna ulaşıldı.
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Health Care Administration |
Journal Section | Congress Proceedings |
Authors | |
Publication Date | December 10, 2019 |
Acceptance Date | January 16, 2020 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 7 Issue: Ek - IRUPEC 2019 Kongresi Tam Metin Bildirileri |