Çalışmanın başlıca konusu İstanbul Üniversitesi Nadir Eserler Kütüphanesinde
bulunan Y 207/5 arşiv numarası ile kayıtlı Hamparsum defterinin içerisinde yer alıp
günümüz nota arşivlerine ulaşmamış olan Musi’nin bestelemiş olduğu Sazkar Saz
Semaisi’nin, çeviri yazımı ve incelenmesidir. Çalışmanın birinci bölümünde Türk
musikisinde kullanılan bazı müzik yazıları hakkında bilgiler verilmiş olup ardından
çevirisi yapılan defterin İstanbul Üniversitesi Nadir Eserler Kütüphanesine geliş süreci
anlatılmıştır. İkinci bölümde Hamparsum yazısı ve yazının ortaya çıkış süreci ile ilgili
bilgiler verilmiştir. Üçüncü bölümde ise İstanbul Üniversitesi Nadir Eserler
Kütüphanesinde Bulunan Y 207/5 Numaralı Hamparsum Defteri’nin özellikleri
açıklanmış ve günümüz nota yazısına çeviri yazımı yapılan Sazkâr Saz Semaisi makam,
usul ve form yönünden 17. ve 18. yüzyıllar arasında yazılmış olan nazariyat kaynakları
olan Nayi Osman Dede’nin yazmış olduğu “Rabt-ı Tabirat-ı Musiki” Kantemiroğlu’nun
yazmış olduğu “Kitâbü İlmi’l-Mûsîkî alâ vechi’l-Hurûfât”, Kemani Hızır Ağa’nın yazmış
olduğu “Tefhîmü’l-makāmât fî Tevlîdi’n-Nagamât” ve Nasır Abdülbaki Dede’nin yazmış
olduğu “Tedkik-ü Tahkik’e göre incelenmiştir. Eserlerin çeviri yazımı ve tıpkıbasımı ekte
yer almaktadır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Original research |
Authors | |
Publication Date | September 15, 2015 |
Published in Issue | Year 2015 Volume: 3 Issue: 2 |
Yazarlarımızın editöryal süreçlerin aksamaması için editöryal emaillere 3 gün içinde yanıt vermeleri gerekmektedir.