Vecihe Daryal, Kanuni Ömer Efendi, Kanuni Hacı Arif Bey ve Âmâ Nâzım Bey’den
sonra gelen, XX. Yüzyıl Klâsik Türk mûsikîsi kanun icrasında ekol olarak kabul edilen ve
kendisinden sonra gelen icrâcılara yol gösteren önemli bir kanun sanatçısıdır. Bu çalışmada
Daryal’ın hayatına kısaca değinilmiş, “kız neyi” akordunda icrâ ettiği “Hicaz Taksim” notaya
alınmış, taksimin teknik, ezgi ve makam tahlili yapılmıştır. Teknik tahlil ile Daryal’ın tavır
özelliklerini ortaya çıkaran süslemeler incelenmiş ve örneklendirilmiştir. Ezgi tahlili ve
taksimdeki tartım kullanımları ile Daryal’ın kişisel motifleri ortaya çıkarılmış, makam tahlili ile
taksimin seyiri açıklanmış, perde kullanım sıklığı tabloya aktarılmış ve arızalı perdelerin
frekansları ölçülerek 6’lı mandal sistemindeki kanunlara karşılık gelen mandal sayıları tespit
edilmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Original research |
Authors | |
Publication Date | April 15, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Volume: 5 Issue: 1 |
Yazarlarımızın editöryal süreçlerin aksamaması için editöryal emaillere 3 gün içinde yanıt vermeleri gerekmektedir.