Yaşamın ayrılmaz bir parçası olan oyun her yaştan bireyin ilgisini çekmektedir. Bu yönüyle oyunlar öğrenme-öğretme sürecinde etkili bir öğretim aracı olarak kullanılabilmektedir. Araştırmanın amacı öğretmenlerin öğrenme-öğretme sürecinde eğitsel oyunlar tekniğinin kullanımına yönelik görüşlerinin belirlenmesidir. Bu bağlamda nitel araştırma yöntemi ile gerçekleştirilen araştırma durum çalışması olarak desenlenmiştir. Amaçlı örnekleme yöntemlerinden maksimum çeşitlilik örnekleme yöntemi ile belirlenen araştırmanın çalışma grubu, sınıf ve branş öğretmenleri olmak üzere toplam 50 öğretmenden oluşmuştur. Araştırmada veriler yarı yapılandırılmış görüşme formu ile elde edilmiştir. Görüşme formunda öğretmenlerin eğitsel oyunları öğrenme-öğretme sürecinde kullanma tercihleri, tercih etme gerekçeleri, eğitsel oyunların avantajlı ve dezavantajlı yönleri ile eğitsel oyunların etkili kullanılması için önerilerini belirlemeye yönelik açık uçlu sorular yer almıştır. Yapılan görüşmeler sonucunda elde edilen veriler betimsel analiz ve içerik analizi yöntemleri ile analiz edilmiştir. Araştırmada, öğretmenlerin öğrenme-öğretme sürecinde eğitsel oyunlar tekniğini bazen kullanmayı tercih ettikleri belirlenmiştir. Öğretmenlere göre eğitsel oyunların avantajları, öğrenmede kalıcılığı sağlaması ve öğrenmeyi eğlenceli hale getirmesidir. Dezavantajlı yönleri ise fazla zaman gerektirmesi ve konu ile oyunların ilişkilendirilememesidir. Öğretmenler, öğrenme-öğretme sürecinde eğitsel oyunlar tekniğinin etkili bir şekilde kullanılabilmesi için oyunların hazırlanmasına ve uygulanmasına yönelik önerilerde bulunmuştur. Derslere, konulara ve kazanımlara uygun oyunların hazırlanması, okullardaki fiziksel imkânların eğitsel oyunların uygulanmasına yönelik iyileştirilmesi ve öğretmenlere eğitsel oyunlarla ilgili çeşitli kaynakların ulaştırılması gerektiği önerileri getirilmiştir.
The game, which is an integral part of life, attracts the attention of individuals of all ages. In this respect, games can be used as an effective teaching tool in the learning-teaching process in terms of learning. The aim of the research is to determine the opinions of teachers regarding the use of educational games technique in the learning-teaching process. In this context, the research conducted by qualitative research method is designed as a case study. The study group of the research determined by the maximum diversity sampling method which is one of the purposeful sampling methods consisted of a total of 50 teachers, including classroom and branch teachers. In the research, the data were collected by semi-structured interview form. The interview form included open-ended questions to determine teachers' preferences for using educational games in the learning-teaching process, their reasons for preference, the advantages and disadvantages of educational games, and their recommendations for the effective use of educational games. The data collected by interviews were analysed with descriptive and content analysis methods. In the study, it was determined that teachers sometimes prefer to use the technique of educational games in the learning-teaching process. According to teachers, the advantages of educational games are that they provide permanence in learning and make learning fun. The disadvantages are that it requires a lot of time and games cannot always be associated with the subject. Teachers have made recommendations for the preparation and implementation of games so that the educational games technique can be used effectively in the learning-teaching process. It has been proposed that appropriate games should be prepared for lessons, subjects and learning outcomes, physical facilities in schools should be improved for the implementation of educational games, and teachers should be provided with various resources related to educational games.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Other Fields of Education |
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | June 30, 2021 |
Published in Issue | Year 2021 Volume: 1 Issue: 1 |