Research Article
BibTex RIS Cite

Resim-İş Öğretmenliği Özel Yetenek Sınavlarında TYT Barajı

Year 2023, Volume: 3 Issue: 1, 28 - 44, 06.07.2023

Abstract

Araştırmanın amacı, Resim-İş Öğretmenliği özel yetenek sınavlarında TYT barajının etkisini tespit etmektir. Araştırma, Karadeniz Bölgesinde yer alan Güzel Sanatlar Lisesi’nin 1, 2, 3 ve 4. sınıflarında öğrenim gören 113 öğrenci ile yürütülmüştür. Araştırmada “Resim-İş Öğretmenliği Özel Yetenek Sınavlarında TYT Barajını Değerlendirme Anketi” ve “Metafor Yoluyla Veri Toplama Formu” veri toplama aracı olarak kullanılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre, nitelikli öğretmen yetiştirilmesinde yeteneğin ve alan bilgisinin dışında genel kültürün de önemli olduğu vurgulanmış ancak, Güzel Sanatlar Lisesi müfredatının diğer lise müfredatları ile uyumlu olmaması nedeniyle TYT barajının yetenek sınavı ile öğrenci alan bölümlerde haksızlığa sebep olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Bu nedenle yetenek sınavlarını bir üniversiteye yerleşemediği için ikinci bir seçenek olarak değerlendiren, TYT başarı sırası ve puanı daha yüksek olan öğrencilerin, yeteneği olan öğrencilerin önüne geçtikleri düşünülmektedir. Bu bulgulara göre başarı sıralamasının Güzel Sanatlar Lisesi öğrencilerinin müfredat programları baz alınarak daha makul bir katsayı ile yeniden değerlendirilmesi önerilmektedir.

Core Proficiency Test (CPT) Threshold in Art Teaching Special Talent Exams

Year 2023, Volume: 3 Issue: 1, 28 - 44, 06.07.2023

Abstract

Araştırmanın amacı, Resim-İş Öğretmenliği özel yetenek sınavlarında TYT barajının etkisini tespit etmektir. Araştırma, Karadeniz Bölgesinde yer alan Güzel Sanatlar Lisesi’nin 1, 2, 3 ve 4. sınıflarında öğrenim gören 113 öğrenci ile yürütülmüştür. Araştırmada “Resim-İş Öğretmenliği Özel Yetenek Sınavlarında TYT Barajını Değerlendirme Anketi” ve “Metafor Yoluyla Veri Toplama Formu” veri toplama aracı olarak kullanılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre, nitelikli öğretmen yetiştirilmesinde yeteneğin ve alan bilgisinin dışında genel kültürün de önemli olduğu vurgulanmış ancak, Güzel Sanatlar Lisesi müfredatının diğer lise müfredatları ile uyumlu olmaması nedeniyle TYT barajının yetenek sınavı ile öğrenci alan bölümlerde haksızlığa sebep olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Bu nedenle yetenek sınavlarını bir üniversiteye yerleşemediği için ikinci bir seçenek olarak değerlendiren, TYT başarı sırası ve puanı daha yüksek olan öğrencilerin, yeteneği olan öğrencilerin önüne geçtikleri düşünülmektedir. Bu bulgulara göre başarı sıralamasının Güzel Sanatlar Lisesi öğrencilerinin müfredat programları baz alınarak daha makul bir katsayı ile yeniden değerlendirilmesi önerilmektedir.

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Research Articles
Authors

İrfan Nihan Demirel This is me 0000-0003-3838-6247

Selahattin Aytaç Sözer This is me 0009-0005-1169-2836

Publication Date July 6, 2023
Published in Issue Year 2023 Volume: 3 Issue: 1

Cite

APA Demirel, İ. N., & Sözer, S. A. (2023). Resim-İş Öğretmenliği Özel Yetenek Sınavlarında TYT Barajı. Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 3(1), 28-44.