Research Article
BibTex RIS Cite

Farklı Lise Türlerinde Eğitim Gören Öğrencilerin Okul Kültürüne Yaklaşımları ve Okul Kültüründen Beklentileri

Year 2023, Volume: 3 Issue: 1, 45 - 66, 06.07.2023

Abstract

Bu araştırmanın amacı, farklı lise türlerinde eğitim gören öğrencilerin okul kültürüne yönelik yaklaşım ve beklentilerini ortaya koymaktır. Araştırmada tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu 2019 yılı Aralık ayı itibariyle Ankara’daki beş farklı lisede eğitim gören 278’i erkek, 256’sı kadın toplam 534 öğrenci oluşturmuştur. Çalışma grubunun % 26,6’sı 9. sınıf, % 25,7’si 10. sınıf, %25,8’i 11. sınıf ve %21,9’u 12. sınıf öğrencisidir. Verilerin toplanması amacıyla 20 sorudan oluşan bir anket formu geliştirilmiştir. Elde edilen veriler SPSS programı ile analiz edilmiştir. Araştırma sonucunda öğrencilerin okul kültürü bağlamında ‘güven ortamı’, ‘adil ve hakkaniyetli uygulama’, ‘bireysel yeteneklerin geliştirilmesine fırsat sunma’, ‘anlayış ve hoşgörü’, ‘iyi örnek olma’ ve ‘görev bilinci’ beklentilerinin yüksek olduğu görülmüştür. Ankete katılan öğrencilerin %51,6’sı, velilerin okul kültürüne katkısı konusunda kararsız görünmekte veya velilerin katkısının olmayacağını düşünmektedir. Ayrıca öğrenciler, okullarının ve mensuplarının ‘saygın’ ve ‘başarılı’ olarak tanımlanmasına oldukça önem vermektedir. Araştırma sonucunda, okul kültürü oluşturma ve geliştirme çalışmalarında öğrencilerin görüşlerinin alınmasının önemi ortaya konmuştur.

Approaches and Expectations of Students Studying in Different Types of High Schools Regarding School Culture

Year 2023, Volume: 3 Issue: 1, 45 - 66, 06.07.2023

Abstract

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Research Articles
Authors

Gamze Akca This is me 0000-0001-6698-5816

Çiğdem Ormanoğlu This is me 0000-0003-1653-3330

Publication Date July 6, 2023
Published in Issue Year 2023 Volume: 3 Issue: 1

Cite

APA Akca, G., & Ormanoğlu, Ç. (2023). Farklı Lise Türlerinde Eğitim Gören Öğrencilerin Okul Kültürüne Yaklaşımları ve Okul Kültüründen Beklentileri. Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 3(1), 45-66.