Bu araştırmanın amacı, farklı lise türlerinde eğitim gören öğrencilerin okul kültürüne yönelik yaklaşım ve beklentilerini ortaya koymaktır. Araştırmada tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu 2019 yılı Aralık ayı itibariyle Ankara’daki beş farklı lisede eğitim gören 278’i erkek, 256’sı kadın toplam 534 öğrenci oluşturmuştur. Çalışma grubunun % 26,6’sı 9. sınıf, % 25,7’si 10. sınıf, %25,8’i 11. sınıf ve %21,9’u 12. sınıf öğrencisidir. Verilerin toplanması amacıyla 20 sorudan oluşan bir anket formu geliştirilmiştir. Elde edilen veriler SPSS programı ile analiz edilmiştir. Araştırma sonucunda öğrencilerin okul kültürü bağlamında ‘güven ortamı’, ‘adil ve hakkaniyetli uygulama’, ‘bireysel yeteneklerin geliştirilmesine fırsat sunma’, ‘anlayış ve hoşgörü’, ‘iyi örnek olma’ ve ‘görev bilinci’ beklentilerinin yüksek olduğu görülmüştür. Ankete katılan öğrencilerin %51,6’sı, velilerin okul kültürüne katkısı konusunda kararsız görünmekte veya velilerin katkısının olmayacağını düşünmektedir. Ayrıca öğrenciler, okullarının ve mensuplarının ‘saygın’ ve ‘başarılı’ olarak tanımlanmasına oldukça önem vermektedir. Araştırma sonucunda, okul kültürü oluşturma ve geliştirme çalışmalarında öğrencilerin görüşlerinin alınmasının önemi ortaya konmuştur.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | July 6, 2023 |
Published in Issue | Year 2023 Volume: 3 Issue: 1 |