Review
BibTex RIS Cite

Eğitim 4.0 Perspektifinde Öğretmen Niteliklerinin İncelenmesi

Year 2024, Volume: 4 Issue: 1, 21 - 39, 29.06.2024

Abstract

Eğitim sisteminin içerisinde pek çok değişken bulunmakta ve bu değişkenlerin niteliği, eğitim sürecinin sonuçlarını belirlemede kritik bir rol oynamaktadır. Bu faktörler arasında öğretmenlerin rolü oldukça belirleyicidir, çünkü öğretmenler, eğitim sürecinde yer alan diğer unsurları da etkileyebilme potansiyeline sahiptir. Bu bağlamda, bir eğitim sisteminin kalitesi ve niteliği ile öğretmenin niteliği, bilgi ve becerileri arasında sıkı bir ilişki bulunmaktadır. Öğretmenler eğitimin diğer unsurlarında olduğu gibi, toplumda ve ülkedeki değişimlerin etkisi altında kalarak dönüşmektedirler. Bu değişmelerden biri “Endüstri 4.0”dır. Endüstri 4.0 ve içerdiği gelişen teknolojileri etkin bir şekilde yönetebilmek adına daha donanımlı insan kaynağı gereksinimi ortaya çıkmaktadır. Dolayısıyla bu donanımlı insan gücünü yetiştirebilecek olan temel aktörler ise öğretmenlerdir. Bu çalışmada Eğitim 4.0 dönemine kadarki süreç ve Eğitim 4.0’ın özellikleri ele alınmıştır. Geleneksel derleme araştırma yöntemi kullanılarak, çalışmanın esas ele aldığı konu olan, Eğitim 4.0 döneminde ihtiyaç duyulan öğretmen nitelikleri detaylı bir şekilde incelenmiş ve sonuç bölümünde bu konu ile ilgili öneriler sunulmuştur.

References

  • Aktürk, C. (2020). Uzaktan eğitim iş sürecinin eğitim 4.0 perspektifiyle yeniden yapılandırılması: Kilis 7 Aralık Üniversitesi örneği. Akademik Araştırmalar ve Çalışmalar Dergisi, 12(23), 322-339.
  • Almeida, F. & Simoes, J. (2019). The role of serious games, gamification and industry 4.0 tools in the Education 4.0 paradigm. Contemp.Educ. Technol. 10, s. 120–136.
  • Almeida, F., & Simoes, J. (2019). The role of serious games, gamification and industry 4.0 tools in the Education 4.0 paradigm. *Contemporary Educational Technology, 10(2), 120–136.
  • Aslangilay, A. S. (2016). Küreselleşme sürecinde inovasyonun önemi ve yükseköğretim kurumlarına düşen görevler. In Ö. Demirel & S. Dincer (Eds.), Eğitim Bilimlerinde yenilikler ve nitelik arayışı içinde (s. 155–162). Pegem Akademi.
  • Başaran, M., Ülger, I. G., Demirtaş, M., Kara, E., Geyik, C. ve Vural, Ö.F. (2021). Uzaktan eğitim sürecinde öğretmenlerin teknoloji kullanım durumlarının incelenmesi. OPUS–International Journal of Society Researches, 17(37), 4619-4645. DOI: 10.26466/opus.903870
  • BBC. (2020, Ekim). 2025 itibarıyla tüm işlerin yarısını makineler yapacak. https://www.bbc.com/turkce/haberler-dunya-54630458
  • Biçer, N. (2023). Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Uygulaması Dersine İlişkin Algıları ile Öğretmenlik Mesleğine Bağlılıkları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eskişehir.
  • Bilen, M. (1996). Plandan uygulamaya öğretim. Aydan Web Tesisleri.
  • Birekul, M. (2020, Nisan). Eğitimde Endüstri 4.0. https://www.mbirekul.com/?p=4576
  • Brown-Martin, G. (2018). Education and the Fourth Industrial Revolution (Learning to Thrive in a Transforming World). In 11th annual International Conference of Education, Research and Innovation. Seville, Spain.
  • Carvalho, J., Casado, I. S., & Delgado, S. C. (2020). Conditioning factors in the integration of technology in the teaching of Portuguese non-native language: A post-COVID 19 reflection for the current training of teachers. International Journal of Learning, Teaching, and Educational Research, 19, 196–219.
  • Çetinoğlu, B. (2013, Nisan). Öğrenmede yeni boyut: Yeni Bloom taksonomisi. https://www.enocta.com/blog/ogrenmede-yeni-boyut-yeni-bloom-taksonomisi#:~:text=Sentez%20yapman%C4%B1n%20de%C4%9Ferlendirme%20yapmaktan%20daha,en%20%C3%BCst%20basamakta%20yer%20alm%C4%B1%C5%9Ft%C4%B1r.
  • Embi, M. A. (2018). Education 4.0. Presented at the Workshop of the Educator 4.0 in University Malaysia Kelantan, Kota Bharu, Kelantan. July 29.
  • Fisk, P. (2017, Ocak). Education 4.0… the future of learning will be dramatically different, in school and throughout life. https://www.peterfisk.com/2017/01/future-education-young-everyone-taught-together/
  • GMKA, (2023, Ekim). 2023 Eğitim vizyonu. https://www.gmka.gov.tr/dokumanlar/yayinlar/2023_E%C4%9Fitim%20Vizyonu.pdf
  • Grinshkun, V., & Osipovskaya, E. (2020). Teaching in the Fourth Industrial Revolution: Transition to Education 4.0. Proceedings of the 4th International Conference on Informatization of Education and E-learning Methodology: Digital Technologies in Education (IEELM-DTE 2020), Krasnoyarsk, Russia, October 6-9.
  • Gürsev, S. (2022). Eğitim 4.0 kriterleri ve TOPSIS uygulaması ile eğitim kurumu değerlendirmesi. Tasarım Mimarlık ve Mühendislik Dergisi, 2(2), 162–169.
  • Häkkinen, P., Järvelä, S., Mäkitalo-Siegl, K., Ahonen, A., Näykki, P. & Valtonen, T. (2017). Preparing teacher-students for twenty-first century learning practices (PREP 21): A framework for enhancing collaborative problem-solving and strategic learning skills. Teachers and Teaching, 23(1), 25–41.
  • Halili, S. (2019). Technological advancements in education 4.0. The Online Journal of Distance Education and e-Learning, 7(1), 63-69.
  • Hannaway, D. M., & Steyn, M. G. (2017). Teachers’ experiences of technology-based teaching and learning in the Foundation Phase. Early Child Development and Care, 187(11), 1745–1759.
  • Huk, T. (2021). From Education 1.0 to Education 4.0-Challenges for the contemporary school. The New Educational Review, 66, 36–46.
  • Ingvarson, L. (2002). Development of a national standards framework for the teaching profession. Australian Council for Educational Research, 1, 1-32. Erişim Tarihi: 15.10.2023.
  • Jan, H. (2017). Teacher of 21st century: Characteristics and development. *Research on Humanities and Social Sciences, 7(9), 50–54. Erişim Tarihi: 17.10.2023.
  • Karaçay, T. (2005). Yarının okulu için öğretmen. Eğitimde Yüksek Öğretmen Okulları Deneyimi Sempozyumu Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, 23-25 Haziran 2005, Çanakkale.
  • Khandelwal, R., Kolte, A., Pawar, P. & Martini, E. (2022). Breaking out of your comfort zone: an archival research on epistemology in inclusive education pedagogy for Industry 4.0. International Journal of Educational Management, 36(4), 364–380.
  • Konca, F. (2020). Eğitim 4.0: Eğitimin geleceği tartışmalarının neresindeyiz?. Pegem Yayınevi.
  • Krathwohl, D. R., Bloom, B. S., & Masia, B. B. (1964). Taxonomy of educational objectives: The classification of educational goals, Handbook II: Affective domain. New York: David Mckay Company Incorporated.
  • Miranda, J., & Molina, A. (2020). Designing Hybrid Learning Programs in Higher Education by Applying Education 4.0: The Innovation Challenge Bootcamp as Case Study. In Proceedings of the 2020 IEEE Learning With MOOCS (LWMOOCS), Antigua Guatemala, Guatemala, 29 September–2 October 2020, s.31–36.
  • Nedeva, V., & Dineva, S. (2012). New learning innovations with Web 4.0. In The 7th International Conference on Virtual Learning ICVL, 316-321. University of Bucharest and Transilvania University of Brasov.
  • OECD. (2022). OECD Future of education and skills 2030. https://www.oecd.org/education/2030-project/
  • OOKGM. (2019, Ocak). Kazanım merkezli STEM uygulamaları. https://ookgm.meb.gov.tr/meb_iys_dosyalar/2019_01/29164143_STEM_KitapYk.pdf
  • Öztemel, E. (2018). Eğitimde yeni yönelimlerin değerlendirilmesi ve eğitim 4.0. Üniversite Araştırmaları Dergisi, 1(1), 25-30. https://dergipark.org.tr/tr/pub/uad/issue/36389/382041
  • Qureshi, M. I., Khan, N., Raza, H., Imran, A. & Ismail, F. (2021). Digital technologies in education 4.0. Does it enhance the effectiveness of learning? A systematic literature review. International Journal of Interactive Mobile Technologies (iJIM), 15(04), 31–47.
  • Raab, E.L. (2018, Haziran). Why school shouldn’t be designed for ‘learning’. https://medium.com/age-of-awareness/why-school-shouldnt-be-designed-for-learning-db0192a41f20
  • Rabo, A. (2011). İsveç’te öğretmen eğitimini yeniden düzenlemek: “çeşitlilik” paradoksları. M.Carlson, A. Rabo ve F. Gök (Ed.), Çokkültürlü toplumlarda eğitim: Türkiye ve İsveç’ten örnekler içinde (s. 25-46). Bilgi Üniversitesi Yayınları.
  • Ramírez-Montoya, M.S., Loaiza-Aguirre, M.I., Zúñiga-Ojeda, A. & Portuguez-Castro, M. (2021). Characterization of the Teaching Profile within the Framework of Education 4.0. Future Internet, 13, 91. https://doi.org/10.3390/fi13040091
  • Rosík, M. (2017). Education 4.0: Is there a synergy between Industry 4.0 and Education? International Workshop on Knowledge Management, IWKM‘2017, 12-13 October 2017, Slovakia.
  • Sahlin, J. S., Tsertsidis, A. & Islam, M. S. (2017). Usages and impacts of the integration of information and communication technologies (ICTs) in elementary classrooms: a case study of Swedish municipality schools. Interactive Learning Environments, 25(5), 561–579.
  • Savickas, M. L., Nota, L., Rossier, J., Dauwalder, J. P., Duarte, M. E., Guichard, J., & Van Vianen, A. E. (2009). Life designing: A paradigm for career construction in the 21st century. Journal of vocational behavior, 75(3), 239-250.
  • Seechaliao, T. (2017). Instructional strategies to support creativity and innovation in education. Canadian Center of Science and Education, 6, s.201–208.
  • Serdyukov, P. (2017). Innovation in education: What works, what doesn’t, and what to do about it? Journal of Research in Innovative Teaching & Learning, 10, 4–33.
  • Sinlarat, P. (2016). Education 4.0 is more than education. In Annual Academic Seminar of the Teacher’s Council.
  • Smyrnova-Trybulska, E., Morze, N., Kommers, P., Zuziak, W. & Gladun, M. (2017). Selected aspects and conditions of the use of robots in STEM education for young learners as viewed by teachers and students. Interactive Technology and Smart Education.
  • Snape, P. & Fox-Turnbull, W. (2011). Twenty-first century learning and technology education nexus. Problems of Education in the 21st Century, 34, 149.
  • Spector, J. M. (2016). Smart learning environments: Concepts and issues. In Proceedings of the conference Society for Information Technology and Teacher Education (SITE) 2016, Savannah, GA, USA, 21–26 March 2016.
  • Sullivan, K., Bray, A. & Tangney, B. (2020). Developing twenty-first century skills in out-of-school education: the Bridge21 Transition Year programme. Technology, Pedagogy and Education, 1–17.
  • Şahin, H. (2020). 21. yüzyıl çocuklarının eğitimi 6C modeli. Ömeroğlu, E. & Şahin, H. (Ed.), 21. Yüzyıl Eğitiminde 6C Modeli içinde (s.142-153). Eğiten Kitap, Ankara.
  • Şişman, M., & Acat, B. M. (2003). Öğretmenlik uygulaması çalışmalarının öğretmenlik mesleğinin algılanmasındaki etkisi. Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 13(1), 235-250.
  • TBA (2023). Tasarım becerileri atölyesi. https://tba.meb.gov.tr/?page_id=293 Uluslararası Eğitim Teknolojileri Topluluğu [ISTE]. (2024, Mart). ISTE standards: For educators. https://www.iste.org/standards/for-educators
  • Uysal, M. E. (2009). İlköğretim Türkçe dersinde işbirlikli öğrenmenin erişi, eleştirel düşünce ve yaratıcılık becerilerine etkisi. Yayımlanmamış doktora tezi. Dokuz Eylül Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İzmir.
  • Üstüner, M., Abdurrezzak, S. & Yıldızbaş, Y.V. (2021). Öğretmenlerin İdeal Öğretmen Özelliklerine İlişkin Görüşleri. Milli Eğitim Dergisi, 50(229), 567-585.
  • Valtonen, T., Sointu, E., Kukkonen, J., Kontkanen, S., Lambert, M. C. & Mäkitalo-Siegl, K. (2017). TPACK updated to measure pre-service teachers’ twenty-first century skills. Australasian Journal of Educational Technology, 33(3).
  • Vodenko, K.V., & Lyausheva, S.A. (2020). Science and education in the form 4.0: Public policy and organization based on human and artificial intellectual capital. Journal of Intellectual Capital, 21(4), 549-564. C https://doi.org/10.1108/JIC-11-2019-0274.
  • Wallner, T., & Wagner, G.(2016). Academic education 4.0. Proceedings of the international conference on education and new developments END 2016 icinde (s.155-159). Ljubljana, Slovenia, 12–14 Haziran 2016.
  • Watanabe-Crockett, L. (2018). The most essential modern teacher skills and why they matter. https://globaldigitalcitizen.org/six-essential-modern-teacherskills-need Erişim Tarihi: 13.05.2024
  • Yetim, A., ve Göktaş, Z. (2004). Öğretmenin mesleki ve kişisel nitelikleri. Kastamonu Eğitim Dergisi, 12(2), 541-550. Zengin, T. (2022). Eğitim 4.0: Eğitimin Geleceği Tartışmalarının Neresindeyiz? Türkiye Eğitim Dergisi, 7(1), 330-334.

Examining Teacher Qualifications in the Education 4.0 Perspective

Year 2024, Volume: 4 Issue: 1, 21 - 39, 29.06.2024

Abstract

There are many variables in the education system, and the nature of these variables plays a critical role in determining the results of the education process. Among these factors, the role of teachers is very decisive, because teachers have the potential to influence other elements in the education process. In this context, there is a close relationship between the quality and nature of an education system and the quality, knowledge, and skills of the teacher. Teachers, like other elements of education, transform under the influence of changes in society and the country. One of these changes is "Industry 4.0". There is a need for better-equipped human resources in order to effectively manage Industry 4.0 and the developing technologies it includes. Therefore, the main actors who can train this well-equipped manpower are teachers. In this study, the process until the Education 4.0 period and the features of Education 4.0 are discussed. Using the traditional compilation research method, the teacher qualifications needed in the Education 4.0 period, which is the main subject of the study, were examined in detail and suggestions on this subject were presented in the conclusion section.

References

  • Aktürk, C. (2020). Uzaktan eğitim iş sürecinin eğitim 4.0 perspektifiyle yeniden yapılandırılması: Kilis 7 Aralık Üniversitesi örneği. Akademik Araştırmalar ve Çalışmalar Dergisi, 12(23), 322-339.
  • Almeida, F. & Simoes, J. (2019). The role of serious games, gamification and industry 4.0 tools in the Education 4.0 paradigm. Contemp.Educ. Technol. 10, s. 120–136.
  • Almeida, F., & Simoes, J. (2019). The role of serious games, gamification and industry 4.0 tools in the Education 4.0 paradigm. *Contemporary Educational Technology, 10(2), 120–136.
  • Aslangilay, A. S. (2016). Küreselleşme sürecinde inovasyonun önemi ve yükseköğretim kurumlarına düşen görevler. In Ö. Demirel & S. Dincer (Eds.), Eğitim Bilimlerinde yenilikler ve nitelik arayışı içinde (s. 155–162). Pegem Akademi.
  • Başaran, M., Ülger, I. G., Demirtaş, M., Kara, E., Geyik, C. ve Vural, Ö.F. (2021). Uzaktan eğitim sürecinde öğretmenlerin teknoloji kullanım durumlarının incelenmesi. OPUS–International Journal of Society Researches, 17(37), 4619-4645. DOI: 10.26466/opus.903870
  • BBC. (2020, Ekim). 2025 itibarıyla tüm işlerin yarısını makineler yapacak. https://www.bbc.com/turkce/haberler-dunya-54630458
  • Biçer, N. (2023). Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Uygulaması Dersine İlişkin Algıları ile Öğretmenlik Mesleğine Bağlılıkları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eskişehir.
  • Bilen, M. (1996). Plandan uygulamaya öğretim. Aydan Web Tesisleri.
  • Birekul, M. (2020, Nisan). Eğitimde Endüstri 4.0. https://www.mbirekul.com/?p=4576
  • Brown-Martin, G. (2018). Education and the Fourth Industrial Revolution (Learning to Thrive in a Transforming World). In 11th annual International Conference of Education, Research and Innovation. Seville, Spain.
  • Carvalho, J., Casado, I. S., & Delgado, S. C. (2020). Conditioning factors in the integration of technology in the teaching of Portuguese non-native language: A post-COVID 19 reflection for the current training of teachers. International Journal of Learning, Teaching, and Educational Research, 19, 196–219.
  • Çetinoğlu, B. (2013, Nisan). Öğrenmede yeni boyut: Yeni Bloom taksonomisi. https://www.enocta.com/blog/ogrenmede-yeni-boyut-yeni-bloom-taksonomisi#:~:text=Sentez%20yapman%C4%B1n%20de%C4%9Ferlendirme%20yapmaktan%20daha,en%20%C3%BCst%20basamakta%20yer%20alm%C4%B1%C5%9Ft%C4%B1r.
  • Embi, M. A. (2018). Education 4.0. Presented at the Workshop of the Educator 4.0 in University Malaysia Kelantan, Kota Bharu, Kelantan. July 29.
  • Fisk, P. (2017, Ocak). Education 4.0… the future of learning will be dramatically different, in school and throughout life. https://www.peterfisk.com/2017/01/future-education-young-everyone-taught-together/
  • GMKA, (2023, Ekim). 2023 Eğitim vizyonu. https://www.gmka.gov.tr/dokumanlar/yayinlar/2023_E%C4%9Fitim%20Vizyonu.pdf
  • Grinshkun, V., & Osipovskaya, E. (2020). Teaching in the Fourth Industrial Revolution: Transition to Education 4.0. Proceedings of the 4th International Conference on Informatization of Education and E-learning Methodology: Digital Technologies in Education (IEELM-DTE 2020), Krasnoyarsk, Russia, October 6-9.
  • Gürsev, S. (2022). Eğitim 4.0 kriterleri ve TOPSIS uygulaması ile eğitim kurumu değerlendirmesi. Tasarım Mimarlık ve Mühendislik Dergisi, 2(2), 162–169.
  • Häkkinen, P., Järvelä, S., Mäkitalo-Siegl, K., Ahonen, A., Näykki, P. & Valtonen, T. (2017). Preparing teacher-students for twenty-first century learning practices (PREP 21): A framework for enhancing collaborative problem-solving and strategic learning skills. Teachers and Teaching, 23(1), 25–41.
  • Halili, S. (2019). Technological advancements in education 4.0. The Online Journal of Distance Education and e-Learning, 7(1), 63-69.
  • Hannaway, D. M., & Steyn, M. G. (2017). Teachers’ experiences of technology-based teaching and learning in the Foundation Phase. Early Child Development and Care, 187(11), 1745–1759.
  • Huk, T. (2021). From Education 1.0 to Education 4.0-Challenges for the contemporary school. The New Educational Review, 66, 36–46.
  • Ingvarson, L. (2002). Development of a national standards framework for the teaching profession. Australian Council for Educational Research, 1, 1-32. Erişim Tarihi: 15.10.2023.
  • Jan, H. (2017). Teacher of 21st century: Characteristics and development. *Research on Humanities and Social Sciences, 7(9), 50–54. Erişim Tarihi: 17.10.2023.
  • Karaçay, T. (2005). Yarının okulu için öğretmen. Eğitimde Yüksek Öğretmen Okulları Deneyimi Sempozyumu Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, 23-25 Haziran 2005, Çanakkale.
  • Khandelwal, R., Kolte, A., Pawar, P. & Martini, E. (2022). Breaking out of your comfort zone: an archival research on epistemology in inclusive education pedagogy for Industry 4.0. International Journal of Educational Management, 36(4), 364–380.
  • Konca, F. (2020). Eğitim 4.0: Eğitimin geleceği tartışmalarının neresindeyiz?. Pegem Yayınevi.
  • Krathwohl, D. R., Bloom, B. S., & Masia, B. B. (1964). Taxonomy of educational objectives: The classification of educational goals, Handbook II: Affective domain. New York: David Mckay Company Incorporated.
  • Miranda, J., & Molina, A. (2020). Designing Hybrid Learning Programs in Higher Education by Applying Education 4.0: The Innovation Challenge Bootcamp as Case Study. In Proceedings of the 2020 IEEE Learning With MOOCS (LWMOOCS), Antigua Guatemala, Guatemala, 29 September–2 October 2020, s.31–36.
  • Nedeva, V., & Dineva, S. (2012). New learning innovations with Web 4.0. In The 7th International Conference on Virtual Learning ICVL, 316-321. University of Bucharest and Transilvania University of Brasov.
  • OECD. (2022). OECD Future of education and skills 2030. https://www.oecd.org/education/2030-project/
  • OOKGM. (2019, Ocak). Kazanım merkezli STEM uygulamaları. https://ookgm.meb.gov.tr/meb_iys_dosyalar/2019_01/29164143_STEM_KitapYk.pdf
  • Öztemel, E. (2018). Eğitimde yeni yönelimlerin değerlendirilmesi ve eğitim 4.0. Üniversite Araştırmaları Dergisi, 1(1), 25-30. https://dergipark.org.tr/tr/pub/uad/issue/36389/382041
  • Qureshi, M. I., Khan, N., Raza, H., Imran, A. & Ismail, F. (2021). Digital technologies in education 4.0. Does it enhance the effectiveness of learning? A systematic literature review. International Journal of Interactive Mobile Technologies (iJIM), 15(04), 31–47.
  • Raab, E.L. (2018, Haziran). Why school shouldn’t be designed for ‘learning’. https://medium.com/age-of-awareness/why-school-shouldnt-be-designed-for-learning-db0192a41f20
  • Rabo, A. (2011). İsveç’te öğretmen eğitimini yeniden düzenlemek: “çeşitlilik” paradoksları. M.Carlson, A. Rabo ve F. Gök (Ed.), Çokkültürlü toplumlarda eğitim: Türkiye ve İsveç’ten örnekler içinde (s. 25-46). Bilgi Üniversitesi Yayınları.
  • Ramírez-Montoya, M.S., Loaiza-Aguirre, M.I., Zúñiga-Ojeda, A. & Portuguez-Castro, M. (2021). Characterization of the Teaching Profile within the Framework of Education 4.0. Future Internet, 13, 91. https://doi.org/10.3390/fi13040091
  • Rosík, M. (2017). Education 4.0: Is there a synergy between Industry 4.0 and Education? International Workshop on Knowledge Management, IWKM‘2017, 12-13 October 2017, Slovakia.
  • Sahlin, J. S., Tsertsidis, A. & Islam, M. S. (2017). Usages and impacts of the integration of information and communication technologies (ICTs) in elementary classrooms: a case study of Swedish municipality schools. Interactive Learning Environments, 25(5), 561–579.
  • Savickas, M. L., Nota, L., Rossier, J., Dauwalder, J. P., Duarte, M. E., Guichard, J., & Van Vianen, A. E. (2009). Life designing: A paradigm for career construction in the 21st century. Journal of vocational behavior, 75(3), 239-250.
  • Seechaliao, T. (2017). Instructional strategies to support creativity and innovation in education. Canadian Center of Science and Education, 6, s.201–208.
  • Serdyukov, P. (2017). Innovation in education: What works, what doesn’t, and what to do about it? Journal of Research in Innovative Teaching & Learning, 10, 4–33.
  • Sinlarat, P. (2016). Education 4.0 is more than education. In Annual Academic Seminar of the Teacher’s Council.
  • Smyrnova-Trybulska, E., Morze, N., Kommers, P., Zuziak, W. & Gladun, M. (2017). Selected aspects and conditions of the use of robots in STEM education for young learners as viewed by teachers and students. Interactive Technology and Smart Education.
  • Snape, P. & Fox-Turnbull, W. (2011). Twenty-first century learning and technology education nexus. Problems of Education in the 21st Century, 34, 149.
  • Spector, J. M. (2016). Smart learning environments: Concepts and issues. In Proceedings of the conference Society for Information Technology and Teacher Education (SITE) 2016, Savannah, GA, USA, 21–26 March 2016.
  • Sullivan, K., Bray, A. & Tangney, B. (2020). Developing twenty-first century skills in out-of-school education: the Bridge21 Transition Year programme. Technology, Pedagogy and Education, 1–17.
  • Şahin, H. (2020). 21. yüzyıl çocuklarının eğitimi 6C modeli. Ömeroğlu, E. & Şahin, H. (Ed.), 21. Yüzyıl Eğitiminde 6C Modeli içinde (s.142-153). Eğiten Kitap, Ankara.
  • Şişman, M., & Acat, B. M. (2003). Öğretmenlik uygulaması çalışmalarının öğretmenlik mesleğinin algılanmasındaki etkisi. Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 13(1), 235-250.
  • TBA (2023). Tasarım becerileri atölyesi. https://tba.meb.gov.tr/?page_id=293 Uluslararası Eğitim Teknolojileri Topluluğu [ISTE]. (2024, Mart). ISTE standards: For educators. https://www.iste.org/standards/for-educators
  • Uysal, M. E. (2009). İlköğretim Türkçe dersinde işbirlikli öğrenmenin erişi, eleştirel düşünce ve yaratıcılık becerilerine etkisi. Yayımlanmamış doktora tezi. Dokuz Eylül Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İzmir.
  • Üstüner, M., Abdurrezzak, S. & Yıldızbaş, Y.V. (2021). Öğretmenlerin İdeal Öğretmen Özelliklerine İlişkin Görüşleri. Milli Eğitim Dergisi, 50(229), 567-585.
  • Valtonen, T., Sointu, E., Kukkonen, J., Kontkanen, S., Lambert, M. C. & Mäkitalo-Siegl, K. (2017). TPACK updated to measure pre-service teachers’ twenty-first century skills. Australasian Journal of Educational Technology, 33(3).
  • Vodenko, K.V., & Lyausheva, S.A. (2020). Science and education in the form 4.0: Public policy and organization based on human and artificial intellectual capital. Journal of Intellectual Capital, 21(4), 549-564. C https://doi.org/10.1108/JIC-11-2019-0274.
  • Wallner, T., & Wagner, G.(2016). Academic education 4.0. Proceedings of the international conference on education and new developments END 2016 icinde (s.155-159). Ljubljana, Slovenia, 12–14 Haziran 2016.
  • Watanabe-Crockett, L. (2018). The most essential modern teacher skills and why they matter. https://globaldigitalcitizen.org/six-essential-modern-teacherskills-need Erişim Tarihi: 13.05.2024
  • Yetim, A., ve Göktaş, Z. (2004). Öğretmenin mesleki ve kişisel nitelikleri. Kastamonu Eğitim Dergisi, 12(2), 541-550. Zengin, T. (2022). Eğitim 4.0: Eğitimin Geleceği Tartışmalarının Neresindeyiz? Türkiye Eğitim Dergisi, 7(1), 330-334.
There are 56 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Instructional Technologies, Lifelong learning, Specialist Studies in Education (Other)
Journal Section Reviews
Authors

Mustafa Asıl

Emine Asıl 0009-0005-4022-234X

Publication Date June 29, 2024
Submission Date March 4, 2024
Acceptance Date June 10, 2024
Published in Issue Year 2024 Volume: 4 Issue: 1

Cite

APA Asıl, M., & Asıl, E. (2024). Eğitim 4.0 Perspektifinde Öğretmen Niteliklerinin İncelenmesi. Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 4(1), 21-39.