Eğitim sisteminin içerisinde pek çok değişken bulunmakta ve bu değişkenlerin niteliği, eğitim sürecinin sonuçlarını belirlemede kritik bir rol oynamaktadır. Bu faktörler arasında öğretmenlerin rolü oldukça belirleyicidir, çünkü öğretmenler, eğitim sürecinde yer alan diğer unsurları da etkileyebilme potansiyeline sahiptir. Bu bağlamda, bir eğitim sisteminin kalitesi ve niteliği ile öğretmenin niteliği, bilgi ve becerileri arasında sıkı bir ilişki bulunmaktadır. Öğretmenler eğitimin diğer unsurlarında olduğu gibi, toplumda ve ülkedeki değişimlerin etkisi altında kalarak dönüşmektedirler. Bu değişmelerden biri “Endüstri 4.0”dır. Endüstri 4.0 ve içerdiği gelişen teknolojileri etkin bir şekilde yönetebilmek adına daha donanımlı insan kaynağı gereksinimi ortaya çıkmaktadır. Dolayısıyla bu donanımlı insan gücünü yetiştirebilecek olan temel aktörler ise öğretmenlerdir. Bu çalışmada Eğitim 4.0 dönemine kadarki süreç ve Eğitim 4.0’ın özellikleri ele alınmıştır. Geleneksel derleme araştırma yöntemi kullanılarak, çalışmanın esas ele aldığı konu olan, Eğitim 4.0 döneminde ihtiyaç duyulan öğretmen nitelikleri detaylı bir şekilde incelenmiş ve sonuç bölümünde bu konu ile ilgili öneriler sunulmuştur.
There are many variables in the education system, and the nature of these variables plays a critical role in determining the results of the education process. Among these factors, the role of teachers is very decisive, because teachers have the potential to influence other elements in the education process. In this context, there is a close relationship between the quality and nature of an education system and the quality, knowledge, and skills of the teacher. Teachers, like other elements of education, transform under the influence of changes in society and the country. One of these changes is "Industry 4.0". There is a need for better-equipped human resources in order to effectively manage Industry 4.0 and the developing technologies it includes. Therefore, the main actors who can train this well-equipped manpower are teachers. In this study, the process until the Education 4.0 period and the features of Education 4.0 are discussed. Using the traditional compilation research method, the teacher qualifications needed in the Education 4.0 period, which is the main subject of the study, were examined in detail and suggestions on this subject were presented in the conclusion section.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Instructional Technologies, Lifelong learning, Specialist Studies in Education (Other) |
Journal Section | Reviews |
Authors | |
Publication Date | June 29, 2024 |
Submission Date | March 4, 2024 |
Acceptance Date | June 10, 2024 |
Published in Issue | Year 2024 Volume: 4 Issue: 1 |