İstanbul, ss. 225. 2. Mıller, Danny, (1998), “Relating Porter’s Business Strategies to Enviroment and Structure“
Academy of Journal, Vol., 31, No., 2, ss. 280-308. 3. Lundy, Olive and Alan COWLING, (1996), Strategic Human Recource Management,
Routledge, New York, ss. 129. 4. Davıd, Fred, (1995), Strategic Management, 5. Edition, Prentice Hall, Inc., New Jersey, ss. 69. 5. Eren, Erol, (1995), Stratejik Yönetim ve İşletme Politikası, Der Yayınları, İstanbul, ss. 269 6. Ergin, Hüseyin, (1997), Stratejik Yönetim Muhasebesi, 2. Baskı, ss. 53. 7. Batıda paydaşlar zaten çeşitlendirme yapmaktadır. Firmanın çeşitlendirme yapmasının bir
yararı olamaz. 8. İş Bankasının ilgili çeşitlendirme yaptığı alanlar da vardır. Örneğin, çeşitli finansal kuruluşlarına sahip olması gibi. 9. Gelişmiş ülkelerde yatırımcıların zaten iyi çeşitlendirilmiş bir portföy tuttukları düşünülür. Bu durumda firmanın çeşitlendirme yapmasının yatırımcılara bir yararı olmayacaktır. Bu ortamda çeşitlendirme riski azaltmakla birlikte getiriyi azaltabilir. 10. Khanna, Tarun, Krishna Palepu, “Why Focused Strategies May Be Wrong for Emerging
Markets”, Harvard Business Review, July-August 1997. 11. Ayrıca bkz.: J. S. Harrison, C H. st. John, Foundations in Strategic Management, South
Western, 2002, ss. 76-90. 12. Türkiye’yi gelişen bir ekonomi olarak kabul ettiğimizde bu bulgu pek doğru değildir. Bu
amaçla bkz. : Arman T. Tevfik, Fuat Oktay, “Diversification and Firm Performance in An Emerging
Market: The Turkish Case”, Journal of Global Strategic Management, 03, June, 2008, ss. 131-137. Bu
bulgu, belki Türk ekonomisinin yapısal bir değişime uğradığı, işletmelerin küreselleşen dünyada
rekabetçi üstünlük kazanmak için belli bir alanda yoğunlaşmaları gerektiği gerçeği ile açıklanabilir. 13. Chandra, Prassanna, Projects: Planning, Analysis, Financing, Implementation, and Review,
İstanbul, ss. 225. 2. Mıller, Danny, (1998), “Relating Porter’s Business Strategies to Enviroment and Structure“
Academy of Journal, Vol., 31, No., 2, ss. 280-308. 3. Lundy, Olive and Alan COWLING, (1996), Strategic Human Recource Management,
Routledge, New York, ss. 129. 4. Davıd, Fred, (1995), Strategic Management, 5. Edition, Prentice Hall, Inc., New Jersey, ss. 69. 5. Eren, Erol, (1995), Stratejik Yönetim ve İşletme Politikası, Der Yayınları, İstanbul, ss. 269 6. Ergin, Hüseyin, (1997), Stratejik Yönetim Muhasebesi, 2. Baskı, ss. 53. 7. Batıda paydaşlar zaten çeşitlendirme yapmaktadır. Firmanın çeşitlendirme yapmasının bir
yararı olamaz. 8. İş Bankasının ilgili çeşitlendirme yaptığı alanlar da vardır. Örneğin, çeşitli finansal kuruluşlarına sahip olması gibi. 9. Gelişmiş ülkelerde yatırımcıların zaten iyi çeşitlendirilmiş bir portföy tuttukları düşünülür. Bu durumda firmanın çeşitlendirme yapmasının yatırımcılara bir yararı olmayacaktır. Bu ortamda çeşitlendirme riski azaltmakla birlikte getiriyi azaltabilir. 10. Khanna, Tarun, Krishna Palepu, “Why Focused Strategies May Be Wrong for Emerging
Markets”, Harvard Business Review, July-August 1997. 11. Ayrıca bkz.: J. S. Harrison, C H. st. John, Foundations in Strategic Management, South
Western, 2002, ss. 76-90. 12. Türkiye’yi gelişen bir ekonomi olarak kabul ettiğimizde bu bulgu pek doğru değildir. Bu
amaçla bkz. : Arman T. Tevfik, Fuat Oktay, “Diversification and Firm Performance in An Emerging
Market: The Turkish Case”, Journal of Global Strategic Management, 03, June, 2008, ss. 131-137. Bu
bulgu, belki Türk ekonomisinin yapısal bir değişime uğradığı, işletmelerin küreselleşen dünyada
rekabetçi üstünlük kazanmak için belli bir alanda yoğunlaşmaları gerektiği gerçeği ile açıklanabilir. 13. Chandra, Prassanna, Projects: Planning, Analysis, Financing, Implementation, and Review,