Bu araştırmanın konusu, firmaya yeni katılan stajyerlerin işe alıştırılması ile ilgilidir. Stajyer öğrencilerin yeni çalışma yerlerine ve firmaya alıştırılması, birçok firmada en çok ihmal edilen ya da gereken önemin verilmediği fonksiyonlardan biridir. Yeterli işe alıştırma uygulamalarının yapılmaması stajyerlerin firmalarına ya da çalıştırılacağı işe yönelik verimliliklerinde farklılıklar meydana gelmesine neden olacaktır. Bu bağlamda bu araştırmanın amacı, yapılan alan araştırması sonucunda stajyerlerin işe alıştırılması uygulamalarının önemini vurgulamaktır. Araştırma örneklemini, Kırgızistan- Türkiye Manas Üniversitesi ile Türkiye’nin Antalya ilinde bulunan bir otel ile anlaşması sonucu ilgili otelde stajını gerçekleştiren 92 öğrenci oluşturmaktadır. Sonuçlara bakıldığında, katılımcıların yanıtlarında en yüksek ortalamayı 4,24 ile işe alıştırma eğitiminde bazı konuların sunum olarak değil de ilgili hizmet alanının gezdirilerek verilmesi ifadesine katıldıkları görülmüştür. Araştırmada, stajyerlere yönelik işe alıştırma uygulamalarının çalışanların iş memnuniyetine pozitif etkide bulunduğu ve işe alıştırma uygulamalarına gereken önem verildiğinde çalışanın verimliliğinin arttığı sonucunu işaret etmektedir. Ayrıca katılımcıların %95,4’ü ileride aynı işin, aynı şartlarda kendisine teklif edilmesi halinde işi kabul edeceğini belirtmiştir.
The subject of this research is the orientation of the new trainees. Practicing trainee students in new workplaces and companies is one of the most neglected or unheeded functions in many companies. Failure to carry out adequate orientation practices will result in differences in the efficiency of the trainees in their firms or work. In this context, the purpose of this research is to emphasize the importance of orientation of the employees to the work as a result of the field research. The research sample consisted of 92 students, who completed internship in a hotel in Antalya, Turkey, as a consequence of an agreement between Kyrgyz-Turkish Manas University and the hotel. Considering the results, it is observed that participants, with the highest average of 4,24 in their answers, agree with the statement of giving some subjects by showing them around the related service area rather than by presentations in the job orientation. training. The research indicates that the orientation has a positive effect on the job satisfaction of the employees and the productivity of the employees increases when the necessary attention is given to the orientation. Also 95,4% of the participants stated that if the same job is offered under the same conditions, they will accept the job in the future.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | March 31, 2020 |
Submission Date | November 3, 2019 |
Published in Issue | Year 2020 Issue: 85 |