BibTex RIS Cite

YAŞAM BOYU ÖĞRENME İLE İLGİLİ LİSANSÜSTÜ TEZLERİN İNCELENMESİ

Year 2016, Volume: 4 Issue: 1, 85 - 93, 01.01.2016

Abstract

Bu çalışmada, yaşam boyu ya da hayat boyu öğrenmeyle ilgili genel eğilimlerin tespit edilmesi amaçlanmaktadır. Bu bağlamda araştırmada, farklı enstitü ve fakülteler bünyesindeki anabilim dallarında yapılan yaşam boyu ve hayat boyu öğrenme ile ilgili 2007 ve 2014 arasındaki yüksek lisans ve doktora tezleri analiz edilmiştir. Çalışmanın, incelenen tezlerde çalışılan belirli alanları, değişkenleri, örneklemleri ve yöntemleri belirterek, bu alanda yapılacak olan yeni araştırmalara ışık tutacağı düşünülmektedir. Araştırmada, tarama modeli çerçevesinde doküman incelemesi tekniği kullanılmıştır. İncelenen tezlerin, araştırma konuları, kullandıkları modeller, ölçme araçları, örneklem türleri ve tezlerde yapılan istatistiksel teknikler betimsel istatistik tekniklerinden frekans ve yüzdelerle analiz edilmiş ve genel bir değerlendirmesi yapılmıştır

References

  • Altınkurt, L. (2007). Sanat eğitimi ile ilgili lisansüstü tezlerin incelenmesi. Milli Eğitim, 173, 105-113.
  • Alpan, G. B., ve Durdubaşoğlu, G. (2013). Toplumsal Dayanışma Merkezlerindeki (TODAM) Resim Eğitimine Yönelik Katılımcı Görüşleri. ijocis,3(5). 55-68.
  • Aksoy, M. (2013). Kavram olarak hayat boyu öğrenme ve hayat boyu öğrenmenin Avrupa Birliği serüveni. Türk Dünyası Sosyal Bilimler Dergisi, (64).
  • Beycioğlu, K. ve Konan, N. (2008). Yaşam Boyu Öğrenme ve Avrupa Eğitim Politikaları. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 24 (24).
  • Bıkmaz, F. H., Aksoy, E., Tatar, Ö., ve Altınyüzük, C. A. (2013). Eğitim programları ve öğretim alanında yapılan doktora tezlerine ait içerik çözümlemesi (1974- 2009), Eğitim ve Bilim, 38(168), 287-303.
  • Demirel, M. ve Yağcı, E. (2012). Sınıf öğretmeni adaylarının yaşam boyu öğrenmeye ilişkin algıları. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi Özel Sayı 1: 100- 111.
  • Diker Coşkun, Y. ve Demirel, M., (2012). Üniversite öğrencilerinin yaşam boyu öğrenme eğilimleri. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 42, 108-120.
  • Erdamar, G. (2011). Eğitimde Yeni Yönelimler, Yaşam Boyu Öğrenme. Edt. Demirel, Ö. Pegem A. Yayıncılık, Ankara.
  • Gencel, İ. E. (2013). Öğretmen adaylarının yaşam boyu öğrenme yeterliklerine yönelik algıları. Eğitim ve Bilim, 38 (170).
  • Kabaca, T. ve Erdoğan, Y. (2007). Fen Bilimleri, Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Alanlarındaki Tez Çalışmalarının İstatistiksel Açıdan İncelenmesi. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 22(2), 54-63.
  • Karasar, N. (2012). Bilimsel Araştırma Yöntemi. 24. Baskı. Nobel Yayıncılık, Ankara.
  • Özdemir, M. Ç. ve Arı, A. (2008). Eğitim Programları ve Öğretim Bilim Dalında Yapılmış Bazı Doktora Tezlerinin İncelenmesi. Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü II. Lisansüstü Eğitim Sempozyumu, İstanbul. 40-63.
  • Saracaloğlu, A. ve Dursun, F. (2010). Türkiye’de Eğitim Programları ve Öğretim Alanındaki Lisansüstü Tezlerin İncelenmesi. 1. Ulusal Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi, Balıkesir.
  • Turan, S. (2005). Öğrenen topluma doğru Avrupa Birliği politikalarında yaşam boyu öğrenme. Ankara Avrupa Çalışmaları Dergisi. 5(1). 87-98.

INVESTGATION OF POSTGRADUATE THESIS RELATED TO LIFELONG LEARNING

Year 2016, Volume: 4 Issue: 1, 85 - 93, 01.01.2016

Abstract

In this study, we aim to detect general trends on lifelong learning. In this context, masters and doctoral thesis carried out at different institutes and faculties, related to lifelong learning between 2007 and 2014 have been analyzed. It is expected that the study will shed light on new research to be carried out in this field by indicating certain areas, variables, samples and methods etc. of the thesis. In this study, document review technique has been used in the framework of scanning model. The thesis have been analyzed with the frequency and percentage techniques by making a general evaluation in terms of research subjects, models and measurement tools they use, sample types and statistical techniques

References

  • Altınkurt, L. (2007). Sanat eğitimi ile ilgili lisansüstü tezlerin incelenmesi. Milli Eğitim, 173, 105-113.
  • Alpan, G. B., ve Durdubaşoğlu, G. (2013). Toplumsal Dayanışma Merkezlerindeki (TODAM) Resim Eğitimine Yönelik Katılımcı Görüşleri. ijocis,3(5). 55-68.
  • Aksoy, M. (2013). Kavram olarak hayat boyu öğrenme ve hayat boyu öğrenmenin Avrupa Birliği serüveni. Türk Dünyası Sosyal Bilimler Dergisi, (64).
  • Beycioğlu, K. ve Konan, N. (2008). Yaşam Boyu Öğrenme ve Avrupa Eğitim Politikaları. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 24 (24).
  • Bıkmaz, F. H., Aksoy, E., Tatar, Ö., ve Altınyüzük, C. A. (2013). Eğitim programları ve öğretim alanında yapılan doktora tezlerine ait içerik çözümlemesi (1974- 2009), Eğitim ve Bilim, 38(168), 287-303.
  • Demirel, M. ve Yağcı, E. (2012). Sınıf öğretmeni adaylarının yaşam boyu öğrenmeye ilişkin algıları. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi Özel Sayı 1: 100- 111.
  • Diker Coşkun, Y. ve Demirel, M., (2012). Üniversite öğrencilerinin yaşam boyu öğrenme eğilimleri. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 42, 108-120.
  • Erdamar, G. (2011). Eğitimde Yeni Yönelimler, Yaşam Boyu Öğrenme. Edt. Demirel, Ö. Pegem A. Yayıncılık, Ankara.
  • Gencel, İ. E. (2013). Öğretmen adaylarının yaşam boyu öğrenme yeterliklerine yönelik algıları. Eğitim ve Bilim, 38 (170).
  • Kabaca, T. ve Erdoğan, Y. (2007). Fen Bilimleri, Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Alanlarındaki Tez Çalışmalarının İstatistiksel Açıdan İncelenmesi. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 22(2), 54-63.
  • Karasar, N. (2012). Bilimsel Araştırma Yöntemi. 24. Baskı. Nobel Yayıncılık, Ankara.
  • Özdemir, M. Ç. ve Arı, A. (2008). Eğitim Programları ve Öğretim Bilim Dalında Yapılmış Bazı Doktora Tezlerinin İncelenmesi. Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü II. Lisansüstü Eğitim Sempozyumu, İstanbul. 40-63.
  • Saracaloğlu, A. ve Dursun, F. (2010). Türkiye’de Eğitim Programları ve Öğretim Alanındaki Lisansüstü Tezlerin İncelenmesi. 1. Ulusal Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi, Balıkesir.
  • Turan, S. (2005). Öğrenen topluma doğru Avrupa Birliği politikalarında yaşam boyu öğrenme. Ankara Avrupa Çalışmaları Dergisi. 5(1). 87-98.
There are 14 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Research Article
Authors

Emin Tamer Yenen This is me

Hasan Hüseyin Kılınç This is me

Ayhan Bulut This is me

Publication Date January 1, 2016
Published in Issue Year 2016 Volume: 4 Issue: 1

Cite

IEEE E. T. Yenen, H. H. Kılınç, and A. Bulut, “YAŞAM BOYU ÖĞRENME İLE İLGİLİ LİSANSÜSTÜ TEZLERİN İNCELENMESİ”, Researcher, vol. 4, no. 1, pp. 85–93, 2016.

The journal "Researcher: Social Sciences Studies" (RSSS), which started its publication life in 2013, continues its activities under the name of "Researcher" as of August 2020, under Ankara Bilim University.
It is an internationally indexed, nationally refereed, scientific and electronic journal that publishes original research articles aiming to contribute to the fields of Engineering and Science in 2021 and beyond.
The journal is published twice a year, except for special issues.
Candidate articles submitted for publication in the journal can be written in Turkish and English. Articles submitted to the journal must not have been previously published in another journal or sent to another journal for publication.