BibTex RIS Kaynak Göster

YAŞAM BOYU ÖĞRENME İLE İLGİLİ LİSANSÜSTÜ TEZLERİN İNCELENMESİ

Yıl 2016, Cilt: 4 Sayı: 1, 85 - 93, 01.01.2016

Öz

Bu çalışmada, yaşam boyu ya da hayat boyu öğrenmeyle ilgili genel eğilimlerin tespit edilmesi amaçlanmaktadır. Bu bağlamda araştırmada, farklı enstitü ve fakülteler bünyesindeki anabilim dallarında yapılan yaşam boyu ve hayat boyu öğrenme ile ilgili 2007 ve 2014 arasındaki yüksek lisans ve doktora tezleri analiz edilmiştir. Çalışmanın, incelenen tezlerde çalışılan belirli alanları, değişkenleri, örneklemleri ve yöntemleri belirterek, bu alanda yapılacak olan yeni araştırmalara ışık tutacağı düşünülmektedir. Araştırmada, tarama modeli çerçevesinde doküman incelemesi tekniği kullanılmıştır. İncelenen tezlerin, araştırma konuları, kullandıkları modeller, ölçme araçları, örneklem türleri ve tezlerde yapılan istatistiksel teknikler betimsel istatistik tekniklerinden frekans ve yüzdelerle analiz edilmiş ve genel bir değerlendirmesi yapılmıştır

Kaynakça

  • Altınkurt, L. (2007). Sanat eğitimi ile ilgili lisansüstü tezlerin incelenmesi. Milli Eğitim, 173, 105-113.
  • Alpan, G. B., ve Durdubaşoğlu, G. (2013). Toplumsal Dayanışma Merkezlerindeki (TODAM) Resim Eğitimine Yönelik Katılımcı Görüşleri. ijocis,3(5). 55-68.
  • Aksoy, M. (2013). Kavram olarak hayat boyu öğrenme ve hayat boyu öğrenmenin Avrupa Birliği serüveni. Türk Dünyası Sosyal Bilimler Dergisi, (64).
  • Beycioğlu, K. ve Konan, N. (2008). Yaşam Boyu Öğrenme ve Avrupa Eğitim Politikaları. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 24 (24).
  • Bıkmaz, F. H., Aksoy, E., Tatar, Ö., ve Altınyüzük, C. A. (2013). Eğitim programları ve öğretim alanında yapılan doktora tezlerine ait içerik çözümlemesi (1974- 2009), Eğitim ve Bilim, 38(168), 287-303.
  • Demirel, M. ve Yağcı, E. (2012). Sınıf öğretmeni adaylarının yaşam boyu öğrenmeye ilişkin algıları. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi Özel Sayı 1: 100- 111.
  • Diker Coşkun, Y. ve Demirel, M., (2012). Üniversite öğrencilerinin yaşam boyu öğrenme eğilimleri. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 42, 108-120.
  • Erdamar, G. (2011). Eğitimde Yeni Yönelimler, Yaşam Boyu Öğrenme. Edt. Demirel, Ö. Pegem A. Yayıncılık, Ankara.
  • Gencel, İ. E. (2013). Öğretmen adaylarının yaşam boyu öğrenme yeterliklerine yönelik algıları. Eğitim ve Bilim, 38 (170).
  • Kabaca, T. ve Erdoğan, Y. (2007). Fen Bilimleri, Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Alanlarındaki Tez Çalışmalarının İstatistiksel Açıdan İncelenmesi. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 22(2), 54-63.
  • Karasar, N. (2012). Bilimsel Araştırma Yöntemi. 24. Baskı. Nobel Yayıncılık, Ankara.
  • Özdemir, M. Ç. ve Arı, A. (2008). Eğitim Programları ve Öğretim Bilim Dalında Yapılmış Bazı Doktora Tezlerinin İncelenmesi. Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü II. Lisansüstü Eğitim Sempozyumu, İstanbul. 40-63.
  • Saracaloğlu, A. ve Dursun, F. (2010). Türkiye’de Eğitim Programları ve Öğretim Alanındaki Lisansüstü Tezlerin İncelenmesi. 1. Ulusal Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi, Balıkesir.
  • Turan, S. (2005). Öğrenen topluma doğru Avrupa Birliği politikalarında yaşam boyu öğrenme. Ankara Avrupa Çalışmaları Dergisi. 5(1). 87-98.

INVESTGATION OF POSTGRADUATE THESIS RELATED TO LIFELONG LEARNING

Yıl 2016, Cilt: 4 Sayı: 1, 85 - 93, 01.01.2016

Öz

In this study, we aim to detect general trends on lifelong learning. In this context, masters and doctoral thesis carried out at different institutes and faculties, related to lifelong learning between 2007 and 2014 have been analyzed. It is expected that the study will shed light on new research to be carried out in this field by indicating certain areas, variables, samples and methods etc. of the thesis. In this study, document review technique has been used in the framework of scanning model. The thesis have been analyzed with the frequency and percentage techniques by making a general evaluation in terms of research subjects, models and measurement tools they use, sample types and statistical techniques

Kaynakça

  • Altınkurt, L. (2007). Sanat eğitimi ile ilgili lisansüstü tezlerin incelenmesi. Milli Eğitim, 173, 105-113.
  • Alpan, G. B., ve Durdubaşoğlu, G. (2013). Toplumsal Dayanışma Merkezlerindeki (TODAM) Resim Eğitimine Yönelik Katılımcı Görüşleri. ijocis,3(5). 55-68.
  • Aksoy, M. (2013). Kavram olarak hayat boyu öğrenme ve hayat boyu öğrenmenin Avrupa Birliği serüveni. Türk Dünyası Sosyal Bilimler Dergisi, (64).
  • Beycioğlu, K. ve Konan, N. (2008). Yaşam Boyu Öğrenme ve Avrupa Eğitim Politikaları. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 24 (24).
  • Bıkmaz, F. H., Aksoy, E., Tatar, Ö., ve Altınyüzük, C. A. (2013). Eğitim programları ve öğretim alanında yapılan doktora tezlerine ait içerik çözümlemesi (1974- 2009), Eğitim ve Bilim, 38(168), 287-303.
  • Demirel, M. ve Yağcı, E. (2012). Sınıf öğretmeni adaylarının yaşam boyu öğrenmeye ilişkin algıları. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi Özel Sayı 1: 100- 111.
  • Diker Coşkun, Y. ve Demirel, M., (2012). Üniversite öğrencilerinin yaşam boyu öğrenme eğilimleri. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 42, 108-120.
  • Erdamar, G. (2011). Eğitimde Yeni Yönelimler, Yaşam Boyu Öğrenme. Edt. Demirel, Ö. Pegem A. Yayıncılık, Ankara.
  • Gencel, İ. E. (2013). Öğretmen adaylarının yaşam boyu öğrenme yeterliklerine yönelik algıları. Eğitim ve Bilim, 38 (170).
  • Kabaca, T. ve Erdoğan, Y. (2007). Fen Bilimleri, Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Alanlarındaki Tez Çalışmalarının İstatistiksel Açıdan İncelenmesi. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 22(2), 54-63.
  • Karasar, N. (2012). Bilimsel Araştırma Yöntemi. 24. Baskı. Nobel Yayıncılık, Ankara.
  • Özdemir, M. Ç. ve Arı, A. (2008). Eğitim Programları ve Öğretim Bilim Dalında Yapılmış Bazı Doktora Tezlerinin İncelenmesi. Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü II. Lisansüstü Eğitim Sempozyumu, İstanbul. 40-63.
  • Saracaloğlu, A. ve Dursun, F. (2010). Türkiye’de Eğitim Programları ve Öğretim Alanındaki Lisansüstü Tezlerin İncelenmesi. 1. Ulusal Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi, Balıkesir.
  • Turan, S. (2005). Öğrenen topluma doğru Avrupa Birliği politikalarında yaşam boyu öğrenme. Ankara Avrupa Çalışmaları Dergisi. 5(1). 87-98.
Toplam 14 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Emin Tamer Yenen Bu kişi benim

Hasan Hüseyin Kılınç Bu kişi benim

Ayhan Bulut Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Ocak 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016 Cilt: 4 Sayı: 1

Kaynak Göster

IEEE E. T. Yenen, H. H. Kılınç, ve A. Bulut, “YAŞAM BOYU ÖĞRENME İLE İLGİLİ LİSANSÜSTÜ TEZLERİN İNCELENMESİ”, Researcher, c. 4, sy. 1, ss. 85–93, 2016.
  • Yayın hayatına 2013 yılında başlamış olan "Researcher: Social Sciences Studies" (RSSS) dergisi, 2020 Ağustos ayı itibariyle "Researcher" ismiyle Ankara Bilim Üniversitesi bünyesinde faaliyetlerini sürdürmektedir.
  • 2021 yılı ve sonrasında Mühendislik ve Fen Bilimleri alanlarında katkıda bulunmayı hedefleyen özgün araştırma makalelerinin yayımlandığı uluslararası indeksli, ulusal hakemli, bilimsel ve elektronik bir dergidir.
  • Dergi özel sayılar dışında yılda iki kez yayımlanmaktadır. Amaçları doğrultusunda dergimizin yayın odağında; Endüstri Mühendisliği, Yazılım Mühendisliği, Bilgisayar Mühendisliği ve Elektrik Elektronik Mühendisliği alanları bulunmaktadır.
  • Dergide yayımlanmak üzere gönderilen aday makaleler Türkçe ve İngilizce dillerinde yazılabilir. Dergiye gönderilen makalelerin daha önce başka bir dergide yayımlanmamış veya yayımlanmak üzere başka bir dergiye gönderilmemiş olması gerekmektedir.