BibTex RIS Cite

Güzel Sanatlar Lisesi Müzik Bölümü Keman Öğrencilerinin Temel Yay Tekniklerine İlişkin Kazanımlarının İncelenmesi

Year 2017, Volume: 5 Issue: 3, 370 - 382, 01.01.2017

Abstract

Bu araştırmanın amacı öğrencilerin temel yay teknikleri hakkındaki bilgi ve uygulama becerilerini incelemektir. Araştırmanın modeli nitel ve nicel araştırmaların bir arada kullanıldığı karma model niteliğindedir. Araştırmanın örneklemini Kırşehir Neşet Ertaş Güzel Sanatlar Lisesi Müzik Bölümü 11 ve 12. sınıfta öğrenim gören toplam 9 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama araçları olarak araştırmacılar tarafından hazırlanan “keman dersi öğrenci görüş belirtme formu” “bilgi kazanım testi” ve temel yay teknikleri uygulama becerilerini ölçmek için “performans gözlem formu” kullanılmıştır. Araştırma sonucunda öğrencilerin keman eğitiminin önemli bir boyutunu oluşturan temel yay tekniklerine ilişkin yeterince bilgi sahibi olmadıkları etüt, eser vb. parçalarda tanımadıkları yay tekniklerini doğru ve güzel olarak kullanamadıkları uygulamada eksikliklerinin olmasıyla birlikte yetersiz oldukları belirlenmiştir

References

  • Afacan, Ş. (2016). Güzel sanatlar lisesi müzik bölümü öğrencilerinin müziksel okuma ve yazma boyutlarına ilişkin temel becerilerinin incelenmesi. The Journal of Academic Social Science Studies (JASSS) International Journal of Social Science Number: 52, p. 453-471.
  • Çilden, Ş. (2006). Müzik öğretmeni yetiştirme sürecinde çalgı eğitiminin nitelik sorunlarının irdelenmesi. Ulusal Müzik Eğitimi Sempozyumu Pamukkale Üniversitesi 26-28 Nisan, Denizli.
  • Dalkıran, E. (2006). Keman eğitiminin başlangıç aşamasında “detache ve legato” yay tekniklerinin keman öğrencilerine aktarımı. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, Cilt 26, Sayı 1, 125- 142.
  • Günaydın, M. (2009). Anadolu güzel sanatlar liselerinde okutulmakta olan keman eğitimi ders kitaplarında yer alan yay tekniklerinin öğrenciler tarafından kullanılırlık durumunun incelenmesi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • MEB (2016). Güzel Sanatlar Lisesi Çalgı Eğitimi Keman Dersi Öğretim Programı 9, 10, 11 ve 12. Sınıflar Ortaöğretim Genel Müdürlüğü. Ankara. www.meb.gov.tr adresinden erişildi.
  • Tay, B. (2007). Sosyal bilgiler öğretimi kapsamında ilköğretim öğrencilerinde nedensellik kavramının gelişimi. Yayınlanmamış Doktora Tezi. Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Günay, E.&Uçan, A. (1980). Çevreden evrene keman eğitimi 1 birinci konum/birinci kitap. Ankara: Yeni Dağarcık Yayınları.
  • Yıldırım, A. & Şimşek, H. (2013). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri (Genişletilmiş 9. Baskı). Ankara: Seçkin Yayıncılık.

Investigation Of The Fine Arts High School Music Department Violin Students’ Acquisitions Related To The Basic Bow Techniques

Year 2017, Volume: 5 Issue: 3, 370 - 382, 01.01.2017

Abstract

The aim of this research is to examine the knowledge and application skills of the students on basic bow techniques. The model of the research is a mix model in which qualitative and quantitative research are used together. The sample of the research consists of 9 students from Kırşehir Neşet Ertaş Fine Arts High School Music Department 11th and 12th grade. As a means ofcollecting data in theresearch, "performance evaluation form" was used by the researchers and "performance observation form" was used to measure application skills of basic bow techniques. As a result of the research, it is concluded that the students do not have enough knowledge about the basic spring techniques which constitute an important dimension of violin education, it is determined that they are inadequate due to their lack of practice in which they can not use the bow techniques that they do not know in their parts correctly and beautifully

References

  • Afacan, Ş. (2016). Güzel sanatlar lisesi müzik bölümü öğrencilerinin müziksel okuma ve yazma boyutlarına ilişkin temel becerilerinin incelenmesi. The Journal of Academic Social Science Studies (JASSS) International Journal of Social Science Number: 52, p. 453-471.
  • Çilden, Ş. (2006). Müzik öğretmeni yetiştirme sürecinde çalgı eğitiminin nitelik sorunlarının irdelenmesi. Ulusal Müzik Eğitimi Sempozyumu Pamukkale Üniversitesi 26-28 Nisan, Denizli.
  • Dalkıran, E. (2006). Keman eğitiminin başlangıç aşamasında “detache ve legato” yay tekniklerinin keman öğrencilerine aktarımı. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, Cilt 26, Sayı 1, 125- 142.
  • Günaydın, M. (2009). Anadolu güzel sanatlar liselerinde okutulmakta olan keman eğitimi ders kitaplarında yer alan yay tekniklerinin öğrenciler tarafından kullanılırlık durumunun incelenmesi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • MEB (2016). Güzel Sanatlar Lisesi Çalgı Eğitimi Keman Dersi Öğretim Programı 9, 10, 11 ve 12. Sınıflar Ortaöğretim Genel Müdürlüğü. Ankara. www.meb.gov.tr adresinden erişildi.
  • Tay, B. (2007). Sosyal bilgiler öğretimi kapsamında ilköğretim öğrencilerinde nedensellik kavramının gelişimi. Yayınlanmamış Doktora Tezi. Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Günay, E.&Uçan, A. (1980). Çevreden evrene keman eğitimi 1 birinci konum/birinci kitap. Ankara: Yeni Dağarcık Yayınları.
  • Yıldırım, A. & Şimşek, H. (2013). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri (Genişletilmiş 9. Baskı). Ankara: Seçkin Yayıncılık.
There are 8 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Research Article
Authors

Şenol Afacan This is me

Şeyda Çilden This is me

Publication Date January 1, 2017
Published in Issue Year 2017 Volume: 5 Issue: 3

Cite

IEEE Ş. Afacan and Ş. Çilden, “Güzel Sanatlar Lisesi Müzik Bölümü Keman Öğrencilerinin Temel Yay Tekniklerine İlişkin Kazanımlarının İncelenmesi”, Researcher, vol. 5, no. 3, pp. 370–382, 2017.

The journal "Researcher: Social Sciences Studies" (RSSS), which started its publication life in 2013, continues its activities under the name of "Researcher" as of August 2020, under Ankara Bilim University.
It is an internationally indexed, nationally refereed, scientific and electronic journal that publishes original research articles aiming to contribute to the fields of Engineering and Science in 2021 and beyond.
The journal is published twice a year, except for special issues.
Candidate articles submitted for publication in the journal can be written in Turkish and English. Articles submitted to the journal must not have been previously published in another journal or sent to another journal for publication.