Research Article
BibTex RIS Cite
Year 2019, Volume: 9 Issue: 1, 171 - 192, 20.04.2019
https://doi.org/10.33403/rigeo.513748

Abstract

References

  • Ablak, S. (2016). Social sciences and history teacher candidates’ attitudes toward oral history studies. In Efe, R., Koleva, I., Atasoy, E. & Curebal, I. (Eds.), Developments in educational sciences (pp. 386-394). Sofia: St. Kliment Ohridski University Press.
  • Açıkalın, M. (2017). Araştırmaya dayalı sosyal bilgiler öğretimi. Ankara: Pegem Akademi Yayınları.
  • Akbaba, B. & Kılcan, B. (2014). Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının sözlü tarih çalışmalarına yönelik tutumları. İlköğretim Online, 13(3), 746-758.
  • Akçalı, A. A. (2015). Kuram ve uygulamada sınıf dışı tarih öğretimi algısı: Öğretmen ve aday öğretmen görüşleri. Eğitim ve Bilim, 40(181), 117-137.
  • Aktın, K. & Tekir, H. S. (2018). Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının sözlü tarih yapmakla ilgili deneyimleri. International Online Journal of Educational Sciences, 10(2), 295-310.
  • Al-Rabaani, A. H. (2015). Views of Omani social studies teachers about using oral history in the classroom. Asian Social Science, 11(22), 58-66.
  • Arslan, Y. (2013). Sözlü tarihin ortaöğretim öğrencileri üzerindeki yansımaları (Tunceli Merkez örneği). TUHED-Türk Tarih Eğitimi Dergisi, 2(1), 1-29.
  • Barnard, D. (2014). Through our eyes: A pastoral care bridge linking the generations. Journal of Religion, Spirituality & Aging, 26(2-3), 122-135.
  • Beldağ, A. & Balcı, M. (2017). Sosyal bilgiler öğretiminde sözlü tarih yönteminin kullanımı: Nitel bir çalışma. Uluslararası Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 9, 176- 189.
  • Bertram, C., Wagner, W. & Trautwein, U. (2017). Learning historical thinking with oral history interviews: A cluster randomized controlled intervention study of oral history interviews in history lessons. American Educational Research Journal, 54(3), 444-484.
  • Bilgin, N. (2014). Sosyal bilimlerde içerik analizi: teknikler ve örnekler çalışmalar (3. Baskı). Ankara: Siyasal Kitabevi.
  • Burgo, C. (2016). Oral history as an innovative language teaching technique for Spanish heritage language learners. International Journal of Teaching and Learning in Higher Education, 28(3), 451-459.
  • Busby, R. S. & Hubbard, J. D. (2007). Using local oral history in the elementary classroom. Social Studies Research and Practice, 2(3), 367-386.
  • Büyüköztürk, Ş., Kılıç Çakmak, E., Akgün, Ö.E., Karadeniz, Ş. & Demirel, F. (2018). Bilimsel araştırma yöntemleri (24. baskı). Ankara: Pegem Akademi Yayınları.
  • Çaykent, Ö. (2016). Sözlü Tarih. İçinde Ed. Şimşek, A. (Ed)., Tarih için metodoloji (ss.163-175). Ankara: PegemA Yayınları.
  • Çelik, H., Karadeniz, H., & Cabul, E. (2018). Öğrencilerin sosyal bilgiler derslerindeki deneyimleri bağlamında değişim ve sürekliliğe ilişkin değerlendirmeleri: Misafirperverlik örneği. Journal of Multidisciplinary Studies in Education, 2(2), 39-57.
  • Danacıoğlu, E. (2001). Geçmişin izleri. İstanbul: Tarih Vakfı Yurt Yayınları.
  • Demircioğlu, E. (2016). Teacher candidates’ attitudes to using oral history in history education. Journal of Education and Training Studies, 4(6), 184-191.
  • Demircioğlu, İ. H. (2007). Tarih öğretiminde öğrenci merkezli yaklaşımlar. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Demircioğlu, İ. H. & Demircioğlu, E. (2017). Türkiye’de tarih eğitimi araştırmaları el kitabı. Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Dere, I. (2018a). Oral history in social undergraduate education: a sample implementation, International Online Journal of Educational Sciences, 10(3), 248-266.doi: https://doi.org/10.15345/iojes.2018.03.016
  • Dere, İ. (2018b). “Türkiye’de eğitim alanında sözlü tarihle ilgili yapılan tezlerin içerik analizi (2000-2018)”, VII. Uluslararası Sosyal Bilgiler Eğitimi (USBES VI), 11-13 Ekim, Kırşehir.
  • Dere, İ. & Dinç, E. (2018). Yapılandırmacı bir öğrenme ve öğretme yöntemi olarak sözlü tarihin sosyal bilgiler derslerine entegrasyonu. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 19 (2), 115-127 DOI: 10.17679/inuefd.335686
  • Dilek, G. (2016). A study of oral and local history on sportswomen with 5th grade students. Eurasian Journal of Educational Research, 16(63), 89-114.
  • Doğan, Y. (2015). Okul dışı sosyal bilgiler öğretiminde sözlü tarih. İçinde Şimşek, A. & Kaymakçı, S. (Ed)., Okul dışı sosyal bilgiler öğretimi (ss. 113-142). Ankara: Pegem Yayıncılık.
  • Dogan, Y. (2015). How should an efficient oral history interview process be conducted according to the views of pre-service teachers?. Educational Research and Reviews, 10(8), 1097.
  • Dündar, Ş. (2017). Preservice elementary school teachers’ opinions related to oral history as a teaching method in social studies. Elementary Education Online, 16(4), 1621-1643.
  • Erekson, K. A. (2011). Doing history at home. The Social Studies Texan, 27(2), 62-64.
  • Foulis, E. (2018). Participatory pedagogy: Oral history in the service-learning classroom. Journal of Higher Education Outreach and Engagement, 22(3), 119- 134.
  • Gazel, A. A. (2015). Tarih öğretiminde sözlü tarih kullanımı. İçinde Demirel, M. (Ed.), Tarih öğretim yöntemleri (ss. 109- 116). Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Gökdemir, O. (2011). Tarih yazımında iki yeni yaklaşım: Sözlü ve yerel tarih. İçinde Şimşek, A. (Ed)., Tarih nasıl yazılır? Tarih yazımı için çağdaş bir metodoloji (ss. 199-223), İstanbul: Tarihçi Kitabevi.
  • Kabapınar, Y. & Kaya, M. (2013). Sözlü tarihe ilişkin bir uygulama olarak geçmişte ve günümüzde düğünler: Küçük tarihçiler/öğrenciler tarih yazıyor. Toplumsal Tarih, 236, 64-70.
  • Kurtdede-Fidan, N. (2017). Sosyal bilgiler dersinde sözlü tarih yöntemi kullanımına ilişkin sınıf öğretmenlerinin görüşleri. Kastamonu Education Journal, 25(1), 269- 282.
  • Letts, J. (2011). Breathe life into your lessons with oral history. Retrieved from https://www.theguardian.com/teacher-network/2011/dec/28/oral-history-olympics- diamond-jubilee 05 Ocak 2019.
  • Millî Eğitim Bakanlığı [MEB], (2006). Sosyal bilgiler 6-7. sınıflar öğretim programı. Ankara: TTKB Yayınları.
  • Millî Eğitim Bakanlığı [MEB], (2017). Sosyal bilgiler dersi öğretim programı (ilkokul ve ortaokul 4, 5, 6 ve 7. sınıflar). Ankara: TTKB Yayınları.
  • Merriam, S. B. (2009). Qualitative research: A guide to design and interpretation. San Francisco: Jos-sey-Bass.
  • Neyzi, L. (2010). Oral history and memory studies in Turkey. In Kerslake, C., Öktem, K. & Robins, P. (Eds.), Turkey’s engagement with modernity: Conflict and change in the twentieth century (pp. 443-459), London: Palgrave Macmillan.
  • Ng-A-Fook, N. & Smith, B. (2017). Doing oral history education toward reconciliation. In Oral history and education (pp. 65-86). Palgrave Macmillan US.
  • OHA, (2019). About OHA. Retrieved from http://www.oralhistory.org/about/ 06 Ocak 2019.
  • OHAA, (2019). About Oral History Australia. Retrieved from http://www.oralhistory.org/about/ 06 Ocak 2019.
  • OHAJ, (2019). Oral History Australia Journal. Retrieved from https://www.oralhistoryaustralia.org.au/publications__media.html 07 Ocak 2019.
  • OHJ, (2019). Join Now and Subscribe to Oral History Journal. Retrieved from http://www.ohs.org.uk/about/joinsubscribe/ 07 Ocak 2019.
  • OHR, (2019). About the Journal. Retrieved from https://academic.oup.com/ohr 07 Ocak 2019.
  • OHS, (2019). About the Oral History Society. Retrieved from http://www.ohs.org.uk/about/ 07 Ocak 2019.
  • Sağlam, H. İ. & Sayımlı, S. İlkokul öğrencilerinin sözlü tarihe yönelik tutumlarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. Milli Eğitim Dergisi, 47(219), 89-104.
  • Sarı, İ. (2007). Sosyal bilgiler öğretiminde sözlü tarih etkinliklerinin öğrenci başarı, beceri ve tutumlarına etkisi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, (Yayınlanmamış Doktorra Tezi), Ankara.
  • Sarı, İ. (2014). Tarih öğretimi ve sözlü tarih. İçinde Safran, M. (Ed.), Tarih nasıl öğretilir? Tarih öğretmenleri için özel öğretim yöntemleri (ss. 251-255). İstanbul: Yeni İnsan Yayınevi.
  • Šetkus, B. (2016). Oral history in Lithuanian schools: current situation and challenges. In Trškan, D. (Ed.), Oral history education: Dialogues with past (pp. 147-148). Ljubljana: Slovenian National Commission for UNESCO.
  • Somersan, S. (1998). Sözlü tarih, araştırmacılık ve tarih yazımına katılım. İçinde Özbaran, S. (Ed.)., Tarih öğretimi ve ders kitapları (ss. 368-379). İstanbul: Tarih Vakfı Yurt Yayınları.
  • Tangulu, Z. (2014) Analysis on oral history attitudes of pre-service teachers, The Anthropologist, 18(3), 959-968, DOI: 10.1080/09720073.2014.11891629
  • Trofanenko, B. (2017). “We tell stories”: Oral history as a pedagogical encounter. In Llewellyn, K. R. & Ng-A-Fook, N. (Eds.), Oral history and education (pp. 149- 165). Palgrave Macmillan US.
  • Trškan, D. (2016b). Doing oral history: Introduction to active oral history. In Trškan, D. (Ed.), Oral history education: Dialogues wit past (pp. 205-214). Ljubljana: Slovenian National Commission for UNESCO.
  • Tural, A. (2017). Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının sözlü tarih çalışmalarına ilişkin tutumları, Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 6(3), 1409-1419.
  • Van Nieuwenhuyse, K. (2017). Where macro and micro histories meet: Position, trumps, and pitfalls of family history as a form of oral history in Flemish education. In Llewellyn, K. R. & Ng-A-Fook, N. (Eds.), Oral history and education (pp. 167-185). Palgrave Macmillan US.
  • von Heyking, A. (2017). Developing student teachers’ historical thinking: Oral history in teacher education. In Llewellyn, K. R. & Ng-A-Fook, N. (Eds.), Oral history and education (pp. 299-316). Palgrave Macmillan, New York.
  • Wassermann, J. (2002). Doing oral history. Retrieved from https://www.sahistory.org.za/jquery_ajax_load/get/aids-resources/doing-oral-history 07 Ocak 2019.
  • Winslow, B. (2016). Oral history in the US social studies curriculum. In Trškan, D. (Ed.). Oral history education: Dialogues with past (pp. 177-192). Ljubljana: Slovenian National Commission for UNESCO.
  • Yazıcı, F. & Mert, G. (2017). Sözlü tarih yönteminin 4. sınıf düzeyinde etkililiği. TUHED-Türk Tarih Eğitimi Dergisi, 6(2), 324-342.

Viewpoints of Social Studies Teachers about Oral History Method

Year 2019, Volume: 9 Issue: 1, 171 - 192, 20.04.2019
https://doi.org/10.33403/rigeo.513748

Abstract

The aim of this study was to reveal the viewpointsof social studies teachers regarding oral history method. The qualitativeresearch approach was used to achieve this purpose. A total of 225 middle-school social studies teachers from various provinces of Turkey participated in the study. A standardized open-ended interview form comprising three sections was used to collect data. Data collected onlineand during face-to-face interviews were evaluated with contentanalysis method. At the end of the research, important results regarding the usage of oral history in social studies courses were obtained. First, it was observed that most of the social studies teachers were acquainted with the oral history method and that they learned about this method during their university education. Second, most of the teachers defined the method as an interesting and effective method that facilitates permanent learning. Third, they remarked that the oral history method presents first-hand information, develops historical thinking skills and ensures the establishment of a meaningful connection with society. In spite of this, the teachers who statedthat they do not use this method in their coursesmentioned some problems related to the school curriculum and oral history method. In the context of these results,it can be concluded that the oralhistory method has begun to gain popularity among social studies teachers despite some problems

References

  • Ablak, S. (2016). Social sciences and history teacher candidates’ attitudes toward oral history studies. In Efe, R., Koleva, I., Atasoy, E. & Curebal, I. (Eds.), Developments in educational sciences (pp. 386-394). Sofia: St. Kliment Ohridski University Press.
  • Açıkalın, M. (2017). Araştırmaya dayalı sosyal bilgiler öğretimi. Ankara: Pegem Akademi Yayınları.
  • Akbaba, B. & Kılcan, B. (2014). Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının sözlü tarih çalışmalarına yönelik tutumları. İlköğretim Online, 13(3), 746-758.
  • Akçalı, A. A. (2015). Kuram ve uygulamada sınıf dışı tarih öğretimi algısı: Öğretmen ve aday öğretmen görüşleri. Eğitim ve Bilim, 40(181), 117-137.
  • Aktın, K. & Tekir, H. S. (2018). Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının sözlü tarih yapmakla ilgili deneyimleri. International Online Journal of Educational Sciences, 10(2), 295-310.
  • Al-Rabaani, A. H. (2015). Views of Omani social studies teachers about using oral history in the classroom. Asian Social Science, 11(22), 58-66.
  • Arslan, Y. (2013). Sözlü tarihin ortaöğretim öğrencileri üzerindeki yansımaları (Tunceli Merkez örneği). TUHED-Türk Tarih Eğitimi Dergisi, 2(1), 1-29.
  • Barnard, D. (2014). Through our eyes: A pastoral care bridge linking the generations. Journal of Religion, Spirituality & Aging, 26(2-3), 122-135.
  • Beldağ, A. & Balcı, M. (2017). Sosyal bilgiler öğretiminde sözlü tarih yönteminin kullanımı: Nitel bir çalışma. Uluslararası Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 9, 176- 189.
  • Bertram, C., Wagner, W. & Trautwein, U. (2017). Learning historical thinking with oral history interviews: A cluster randomized controlled intervention study of oral history interviews in history lessons. American Educational Research Journal, 54(3), 444-484.
  • Bilgin, N. (2014). Sosyal bilimlerde içerik analizi: teknikler ve örnekler çalışmalar (3. Baskı). Ankara: Siyasal Kitabevi.
  • Burgo, C. (2016). Oral history as an innovative language teaching technique for Spanish heritage language learners. International Journal of Teaching and Learning in Higher Education, 28(3), 451-459.
  • Busby, R. S. & Hubbard, J. D. (2007). Using local oral history in the elementary classroom. Social Studies Research and Practice, 2(3), 367-386.
  • Büyüköztürk, Ş., Kılıç Çakmak, E., Akgün, Ö.E., Karadeniz, Ş. & Demirel, F. (2018). Bilimsel araştırma yöntemleri (24. baskı). Ankara: Pegem Akademi Yayınları.
  • Çaykent, Ö. (2016). Sözlü Tarih. İçinde Ed. Şimşek, A. (Ed)., Tarih için metodoloji (ss.163-175). Ankara: PegemA Yayınları.
  • Çelik, H., Karadeniz, H., & Cabul, E. (2018). Öğrencilerin sosyal bilgiler derslerindeki deneyimleri bağlamında değişim ve sürekliliğe ilişkin değerlendirmeleri: Misafirperverlik örneği. Journal of Multidisciplinary Studies in Education, 2(2), 39-57.
  • Danacıoğlu, E. (2001). Geçmişin izleri. İstanbul: Tarih Vakfı Yurt Yayınları.
  • Demircioğlu, E. (2016). Teacher candidates’ attitudes to using oral history in history education. Journal of Education and Training Studies, 4(6), 184-191.
  • Demircioğlu, İ. H. (2007). Tarih öğretiminde öğrenci merkezli yaklaşımlar. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Demircioğlu, İ. H. & Demircioğlu, E. (2017). Türkiye’de tarih eğitimi araştırmaları el kitabı. Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Dere, I. (2018a). Oral history in social undergraduate education: a sample implementation, International Online Journal of Educational Sciences, 10(3), 248-266.doi: https://doi.org/10.15345/iojes.2018.03.016
  • Dere, İ. (2018b). “Türkiye’de eğitim alanında sözlü tarihle ilgili yapılan tezlerin içerik analizi (2000-2018)”, VII. Uluslararası Sosyal Bilgiler Eğitimi (USBES VI), 11-13 Ekim, Kırşehir.
  • Dere, İ. & Dinç, E. (2018). Yapılandırmacı bir öğrenme ve öğretme yöntemi olarak sözlü tarihin sosyal bilgiler derslerine entegrasyonu. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 19 (2), 115-127 DOI: 10.17679/inuefd.335686
  • Dilek, G. (2016). A study of oral and local history on sportswomen with 5th grade students. Eurasian Journal of Educational Research, 16(63), 89-114.
  • Doğan, Y. (2015). Okul dışı sosyal bilgiler öğretiminde sözlü tarih. İçinde Şimşek, A. & Kaymakçı, S. (Ed)., Okul dışı sosyal bilgiler öğretimi (ss. 113-142). Ankara: Pegem Yayıncılık.
  • Dogan, Y. (2015). How should an efficient oral history interview process be conducted according to the views of pre-service teachers?. Educational Research and Reviews, 10(8), 1097.
  • Dündar, Ş. (2017). Preservice elementary school teachers’ opinions related to oral history as a teaching method in social studies. Elementary Education Online, 16(4), 1621-1643.
  • Erekson, K. A. (2011). Doing history at home. The Social Studies Texan, 27(2), 62-64.
  • Foulis, E. (2018). Participatory pedagogy: Oral history in the service-learning classroom. Journal of Higher Education Outreach and Engagement, 22(3), 119- 134.
  • Gazel, A. A. (2015). Tarih öğretiminde sözlü tarih kullanımı. İçinde Demirel, M. (Ed.), Tarih öğretim yöntemleri (ss. 109- 116). Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Gökdemir, O. (2011). Tarih yazımında iki yeni yaklaşım: Sözlü ve yerel tarih. İçinde Şimşek, A. (Ed)., Tarih nasıl yazılır? Tarih yazımı için çağdaş bir metodoloji (ss. 199-223), İstanbul: Tarihçi Kitabevi.
  • Kabapınar, Y. & Kaya, M. (2013). Sözlü tarihe ilişkin bir uygulama olarak geçmişte ve günümüzde düğünler: Küçük tarihçiler/öğrenciler tarih yazıyor. Toplumsal Tarih, 236, 64-70.
  • Kurtdede-Fidan, N. (2017). Sosyal bilgiler dersinde sözlü tarih yöntemi kullanımına ilişkin sınıf öğretmenlerinin görüşleri. Kastamonu Education Journal, 25(1), 269- 282.
  • Letts, J. (2011). Breathe life into your lessons with oral history. Retrieved from https://www.theguardian.com/teacher-network/2011/dec/28/oral-history-olympics- diamond-jubilee 05 Ocak 2019.
  • Millî Eğitim Bakanlığı [MEB], (2006). Sosyal bilgiler 6-7. sınıflar öğretim programı. Ankara: TTKB Yayınları.
  • Millî Eğitim Bakanlığı [MEB], (2017). Sosyal bilgiler dersi öğretim programı (ilkokul ve ortaokul 4, 5, 6 ve 7. sınıflar). Ankara: TTKB Yayınları.
  • Merriam, S. B. (2009). Qualitative research: A guide to design and interpretation. San Francisco: Jos-sey-Bass.
  • Neyzi, L. (2010). Oral history and memory studies in Turkey. In Kerslake, C., Öktem, K. & Robins, P. (Eds.), Turkey’s engagement with modernity: Conflict and change in the twentieth century (pp. 443-459), London: Palgrave Macmillan.
  • Ng-A-Fook, N. & Smith, B. (2017). Doing oral history education toward reconciliation. In Oral history and education (pp. 65-86). Palgrave Macmillan US.
  • OHA, (2019). About OHA. Retrieved from http://www.oralhistory.org/about/ 06 Ocak 2019.
  • OHAA, (2019). About Oral History Australia. Retrieved from http://www.oralhistory.org/about/ 06 Ocak 2019.
  • OHAJ, (2019). Oral History Australia Journal. Retrieved from https://www.oralhistoryaustralia.org.au/publications__media.html 07 Ocak 2019.
  • OHJ, (2019). Join Now and Subscribe to Oral History Journal. Retrieved from http://www.ohs.org.uk/about/joinsubscribe/ 07 Ocak 2019.
  • OHR, (2019). About the Journal. Retrieved from https://academic.oup.com/ohr 07 Ocak 2019.
  • OHS, (2019). About the Oral History Society. Retrieved from http://www.ohs.org.uk/about/ 07 Ocak 2019.
  • Sağlam, H. İ. & Sayımlı, S. İlkokul öğrencilerinin sözlü tarihe yönelik tutumlarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. Milli Eğitim Dergisi, 47(219), 89-104.
  • Sarı, İ. (2007). Sosyal bilgiler öğretiminde sözlü tarih etkinliklerinin öğrenci başarı, beceri ve tutumlarına etkisi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, (Yayınlanmamış Doktorra Tezi), Ankara.
  • Sarı, İ. (2014). Tarih öğretimi ve sözlü tarih. İçinde Safran, M. (Ed.), Tarih nasıl öğretilir? Tarih öğretmenleri için özel öğretim yöntemleri (ss. 251-255). İstanbul: Yeni İnsan Yayınevi.
  • Šetkus, B. (2016). Oral history in Lithuanian schools: current situation and challenges. In Trškan, D. (Ed.), Oral history education: Dialogues with past (pp. 147-148). Ljubljana: Slovenian National Commission for UNESCO.
  • Somersan, S. (1998). Sözlü tarih, araştırmacılık ve tarih yazımına katılım. İçinde Özbaran, S. (Ed.)., Tarih öğretimi ve ders kitapları (ss. 368-379). İstanbul: Tarih Vakfı Yurt Yayınları.
  • Tangulu, Z. (2014) Analysis on oral history attitudes of pre-service teachers, The Anthropologist, 18(3), 959-968, DOI: 10.1080/09720073.2014.11891629
  • Trofanenko, B. (2017). “We tell stories”: Oral history as a pedagogical encounter. In Llewellyn, K. R. & Ng-A-Fook, N. (Eds.), Oral history and education (pp. 149- 165). Palgrave Macmillan US.
  • Trškan, D. (2016b). Doing oral history: Introduction to active oral history. In Trškan, D. (Ed.), Oral history education: Dialogues wit past (pp. 205-214). Ljubljana: Slovenian National Commission for UNESCO.
  • Tural, A. (2017). Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının sözlü tarih çalışmalarına ilişkin tutumları, Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 6(3), 1409-1419.
  • Van Nieuwenhuyse, K. (2017). Where macro and micro histories meet: Position, trumps, and pitfalls of family history as a form of oral history in Flemish education. In Llewellyn, K. R. & Ng-A-Fook, N. (Eds.), Oral history and education (pp. 167-185). Palgrave Macmillan US.
  • von Heyking, A. (2017). Developing student teachers’ historical thinking: Oral history in teacher education. In Llewellyn, K. R. & Ng-A-Fook, N. (Eds.), Oral history and education (pp. 299-316). Palgrave Macmillan, New York.
  • Wassermann, J. (2002). Doing oral history. Retrieved from https://www.sahistory.org.za/jquery_ajax_load/get/aids-resources/doing-oral-history 07 Ocak 2019.
  • Winslow, B. (2016). Oral history in the US social studies curriculum. In Trškan, D. (Ed.). Oral history education: Dialogues with past (pp. 177-192). Ljubljana: Slovenian National Commission for UNESCO.
  • Yazıcı, F. & Mert, G. (2017). Sözlü tarih yönteminin 4. sınıf düzeyinde etkililiği. TUHED-Türk Tarih Eğitimi Dergisi, 6(2), 324-342.
There are 59 citations in total.

Details

Primary Language English
Journal Section Articles
Authors

İlker Dere / Research Article 0000-0003-0993-7812

Publication Date April 20, 2019
Submission Date January 16, 2019
Published in Issue Year 2019 Volume: 9 Issue: 1

Cite

APA Dere / Research Article, İ. (2019). Viewpoints of Social Studies Teachers about Oral History Method. Review of International Geographical Education Online, 9(1), 171-192. https://doi.org/10.33403/rigeo.513748
AMA Dere / Research Article İ. Viewpoints of Social Studies Teachers about Oral History Method. Review of International Geographical Education Online. April 2019;9(1):171-192. doi:10.33403/rigeo.513748
Chicago Dere / Research Article, İlker. “Viewpoints of Social Studies Teachers about Oral History Method”. Review of International Geographical Education Online 9, no. 1 (April 2019): 171-92. https://doi.org/10.33403/rigeo.513748.
EndNote Dere / Research Article İ (April 1, 2019) Viewpoints of Social Studies Teachers about Oral History Method. Review of International Geographical Education Online 9 1 171–192.
IEEE İ. Dere / Research Article, “Viewpoints of Social Studies Teachers about Oral History Method”, Review of International Geographical Education Online, vol. 9, no. 1, pp. 171–192, 2019, doi: 10.33403/rigeo.513748.
ISNAD Dere / Research Article, İlker. “Viewpoints of Social Studies Teachers about Oral History Method”. Review of International Geographical Education Online 9/1 (April 2019), 171-192. https://doi.org/10.33403/rigeo.513748.
JAMA Dere / Research Article İ. Viewpoints of Social Studies Teachers about Oral History Method. Review of International Geographical Education Online. 2019;9:171–192.
MLA Dere / Research Article, İlker. “Viewpoints of Social Studies Teachers about Oral History Method”. Review of International Geographical Education Online, vol. 9, no. 1, 2019, pp. 171-92, doi:10.33403/rigeo.513748.
Vancouver Dere / Research Article İ. Viewpoints of Social Studies Teachers about Oral History Method. Review of International Geographical Education Online. 2019;9(1):171-92.