Research Article
BibTex RIS Cite
Year 2019, Volume: 9 Issue: 2, 346 - 360, 31.08.2019
https://doi.org/10.33403/rigeo.514318

Abstract

References

  • Akbaş, Y. & Uzunöz, A. (2011). Kavramsal değişim yaklaşımına dayalı coğrafya öğretimi: bir uygulama örneği. e-Journal of New World Sciences Academy. 6(2). 1659-1678.
  • Arslan, M. M. & Bayrakçı, M. (2006). Metaforik düşünme ve öğrenme yaklaşımının eğitim-öğretim açısından incelenmesi. Milli Eğitim, 35(171), 100-108.
  • Aydın, F. (2010). Ortaöğretim öğrencilerinin coğrafya kavramına ilişkin sahip oldukları metaforlar, Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 10(3), 1293-1322.
  • Baday, Ö.N. (2011). Modern kent mekânlarında mahallenin konumu. Selçuk üniversitesi, sosyal bilimler enstitüsü. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Konya.
  • Baş, M., & Gezegin, B. B. (2015). Language learning as losing weight: Analyzing students’ metaphorical perceptions of English learning process. Procedia - Social and Behavioral Sciences, 199, 317–324.
  • Bauer, L. B. (2018) A necessary addiction: Student conceptualizations of technology and ıts impact on teaching and learning, Journal of College Reading and Learning, 48(1), 67-81.
  • Beyoğlu, A. & Ergin, D. Y. (2018). Güzel sanatlar eğitimi bölümü öğrencilerinin mekân kavramına ilişkin metaforik algıları. Humanitas, 6(11), 71-90.
  • Büyüköztürk, Ş., Çakmak, E. K., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş., & Demirel, F. (2014). Bilimsel araştırma yöntemleri. Pegem Yayınları. Ankara.
  • CDÖP (2018). Coğrafya dersi öğretim programı (9. 10. 11. ve 12 sınıflar). Milli Eğitim Bakanlığı. Ankara.
  • Christensen, L. B., Johnson, B. & Turner, L. A. (2014). Research methods, design, and analysis. Pearson Education.
  • Çatak, M. & Yıldız, Ç. (2018). Ortaokul öğrencilerinin millet kavramına ilişkin metaforik algıları. Turkish History Education Journal. 7(1), 17-42.
  • Çiftci, T. & Dikmenli Y. (2016). Üniversite öğrencilerinin vatan algısı ve geçmişe dönük değişimi. Electronic Turkish Studies, 11(3), 847-860.
  • Doğan, Y. (2017). Ortaokul öğrencilerinin çevre kavramına ilişkin sezgisel algıları: bir metafor analizi. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 1 (1), 721-740.
  • Duran, Y. & Aladağ, C. (2018). Ortaöğretim öğrencilerinin vatan kavramına ilişkin algılarının metaforla belirlenmesi. Turkish Studies. 13(19), 589-614.
  • Ekici, G. & Akdeniz, H. (2018). Öğretmen adaylarının “sınıfta disiplin sağlamak” kavramına ilişkin algılarının belirlenmesi: Bir metafor analizi çalışması. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, 33, 26-37.
  • Er Türküresin, H. (2018). Ortaokul öğrencilerinin vatan kavramına ilişkin algılarının metaforlar yoluyla belirlenmesi. Uluslararası Türk Eğitim Bilimleri Dergisi. 6(10), 30-41.
  • Erdal, İ. (2009). Identity and homeland sense of anatolian and rumelian refugees. Millî Folklor 21(81), 78-82.
  • Fraenkel, J. R., Wallen, N., & Hyun, H. (2012). How to design and evaluate research in education (8. b.). New York: McGraw-Hill.
  • Geçit, Y. & Gençler, G. (2011). Sınıf öğretmenliği 1. sınıf öğrencilerinin coğrafya algılarının metafor yoluyla belirlenmesi (Rize Üniversitesi örneği), Marmara Coğrafya Dergisi, 23, 1-19.
  • Girmen, P. (2007). İlköğretim öğrencilerinin konuşma yazma sürecinde metaforlardan yararlanma durumları. Yayınlanmamış Doktora Tezi, Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eskişehir.
  • Golia, P., Argyris, K., Sofia, A., Ifigenia, V. & Christos, Z. (2007). The concept and connotations of “homeland” as a core element of the Greek national identity. Proceedings of the South European and Mediterranean Conference on Citizenship Education. University of Patras, Yunanistan.
  • Gömleksiz, M. N. & Öner, Ü. (2016). Ortaokul öğrencilerinin vatan kavramına ilişkin metaforik algıları. Electronic Turkish Studies, 11(2), 1409-1420.
  • Grady, N. B., Fisher,D. L. & Fraser, B. J. (1996) Images of school through metaphor development and validation of a questionnaire, Journal of Educational Administration, 34(2), 41-53.
  • Güçlü, N. & Duran, A. (2017). Metaphorical perceptions of school administrators concerning school and ideal school. Journal of Human Sciences. 14(4), 3968-3989.
  • Güner, N. (2012). Using metaphor analysis to explore high school students' attitudes towards learning mathematics. Education, 133(1), 39-48.
  • Hamilton, E.R. (2016). Picture This: Multimodal representations of prospective teachers' metaphors about teachers and teaching. Teaching and Teacher Education, 55, 33-44.
  • İbret, B.Ü. & Aydınözü, D. (2011). İlköğretim II kademe öğrencilerinin dünya kavramına ilişkin geliştirdikleri metaforlar. Kastamonu Eğitim Dergisi, 19(1), 85-102.
  • Kaçmaz, E. (2012). Türkçe Sözlük, Gönül Yayıncılık, Ankara.
  • Kalra, M. B. & Baveja, B. (2012). Teacher thinking about knowledge, learning and learners: a metaphor analysis. Procedia - Social and Behavioral Sciences. 55, 317-326.
  • Keskin, M. (1991) Ziya Gökalp’te vatan kavramı, Erciyes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 4, 443-452.
  • Kuşçu, H. (2005). İlköğretim Türkçe Sözlük. İstanbul: Akdeniz Yayıncılık.
  • Lakoff, G. & Johnson, M. (2005). Metaforlar: Hayat, anlam ve dil. (Çev. G. Y. Demir). İstanbul: Paradigma Yayıncılık.
  • Mahlios, M. & Maxson, M. (1998). Metaphors as structures for elementary and secondary preservice Teachers’ thinking. International Journal of Educational Research, 29, 227-240.
  • Miles, M. B., & Huberman, M. A. (1994). An expanded sourcebook qualitative data analysis. London: Sage.
  • Morgan, Gareth. (1997). Yönetim ve örgüt teorilerinde metafor. Gündüz Bulut (Çev.) Mess Yayın. İstanbul.
  • Nikitina, L. & Furuoka, F. (2008). A language teacher is like”: examining malaysian students’ perceptions of language teachers through metaphor analysis. Electronic Journal of Foreign Language Teaching. 5(2), 192-205.
  • Özelmacı, Ş. & Çakır, U. (2017). Metaforlar ve benzerleri ile ilgili söylenenler, Bahadır Kılcan (Ed.), Metafor ve eğitimde metaforik çalışmalar için bir uygulama rehberi. (s. 17-35). (1.Baskı). Ankara: Pegem Akademi.
  • Özkan, R. & Taşkın, M. A. (2014). İlköğretim öğrencilerinin vatan olgusuna ilişkin algılarının belirlenmesi. Tarih Okulu Dergisi. 7(17), 889-906.
  • Post, C. W. (2009) American homelands: classroom approaches towards a complex concept, Journal of Geography, 107(4), 194-197.
  • Saban, A. (2009). Öğretmen adaylarının öğrenci kavramına ilişkin sahip oldukları zihinsel imgeler. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 7(2), 281-326.
  • Saban, A. (2011). Bilgisayar öğretmeni adaylarının “okul ve bilgisayar öğretmeni” kavramlarına ilişkin zihinsel imgeleri. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 11(1), 423-446.
  • Sağdıç, M. & İlhan, G. O. (2018). Metaphoric perceptions of social studies teacher candidates on the homeland concept. International Journal of Geography and Geography Education, 38, 104-118.
  • Shaw, D. M. & Mahlios, M. (2008) Pre-Service teachers' metaphors of teaching and literacy, Reading Psychology, 29(1), 31-60.
  • Smith, J.S. & White, N.B. (2004) Detached from their homeland: the latter-day, Journal of Cultural Geography, 21(2), 57-76.
  • Storlie, C. A., Giegerich, V., Harris, T. S. & Byrd, J (2018) Conceptual metaphors in ınternship: creative journeys in counselor development, Journal of Creativity in Mental Health, 13(3), 331-343.
  • Strugielska, A. (2008). Coherence relations and concept dynamic in learners’ personal theories. vigo ınternational journal of applied linguistics. Edit. (Alonso, R. & Dahlgren, M.). Vial, 107-129.
  • Sütçü, T. (2004). Tanzimat sonrası Türk edebiyatında vatan temi. Yayınlanmamış Doktora Tezi. İstanbul Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Taçcıoğlu, Ö.L (2018). Vatan kavramı ve Türk milleti için vatanın önemi. Akademik Sosyal Araştırmalar Dergisi. 6(71), 221-230.
  • Taşağıl, A. (2018). Türk model devleti-Gök Türkler (2. Basım). İstanbul: Bilge kültür sanat.
  • Thomas, L. & Beauchamp, C. (2010). Understanding new teachers’ professional identities through metaphor. Teaching and Teacher Education, 27, 762-769.
  • Tortop, H. S. (2013). Öğretmen adaylarının üniversite hocası hakkındaki metaforları ve bir değerlendirme aracı olarak metafor. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi. 3(2), 153-160.
  • Turan, R. (2017). Representatıon of Azerbaıjan natıonal ıdentıty ın the textbook of fatherland used ın Azerbaijan. Sutad. 42, 593-612.
  • Ulusoy, K. & Erkuş, B. (2015). Sosyal bilgiler dördüncü sınıf ders programındaki tarih konuları ile ilgili kavramlara ilişkin öğrenci algıları. Uluslararası Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, (5), 147-158.
  • Ünal, M. & Çalışkan, N. (2017). Türk şiirinde vatan kavramının anlam seyri. Sosyal Bilimler Dergisi. 4(11), 264-286.
  • Yazgan, Ç, Ü. (2007). Osmanlı'dan cumhuriyetin ilk yıllarına kadar vatan anlayışı, Eğitişim Dergisi, 14. http://www.egitisim.gen.tr/tr/index.php/arsiv/sayi-11-20/sayi-14-vatan-subat-2007/143-osmanlidan-cumhuriyetin-ilk-yillarina-kadar-vatan-anlayisi. Erişim Tarihi: 21.12.2018.
  • Yıldırım, A. & Şimşek, H. (2011). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.

Examination of Prospective Teachers’ Perceptions of Homeland: A Phenomenological Study

Year 2019, Volume: 9 Issue: 2, 346 - 360, 31.08.2019
https://doi.org/10.33403/rigeo.514318

Abstract



Homeland
can be described as the territory in which people who are bound to each other
with several ties and have common values. Homeland is one of the most valuable
heritages which has been left to us from former generations, and will be left
to future generations. There are great responsibilities on us, families,
education and especially our teachers as an important element of education to
protect and transfer it to future generations. The reason is that patriotism
begins in the family and continues in educational environments. An examination
of the renewed primary and secondary education programs in terms of general
objectives and contents revealed that there is a conscious effort for children
to gain such values as consciousness of and love for the homeland, and
patriotism in especially social sciences and geography classes. Therefore,
perceptions of homeland of prospective teachers who will raise future
generations are important. The purpose of this research is to study perceptions
of prospective teachers regarding the concept of homeland. The population of
the study consists of 157 prospective classroom teachers, 98 of whom are
females and 59 males, who were being educated in three different departments
(social studies, Turkish and classroom teaching) in the Fall semester of
2017-2018 Academic Year. Phenomenology, a qualitative research method, has been
employed in the research. The views and thoughts of the target population
regarding the concept of active citizenship have been collected by use of an
interview form which consists of a single sentence. The data collected were
analyzed by the technique of content analysis. According to the findings of the
research, the prospective social studies teachers came up with 28, prospective
classroom teachers came up with 27 and prospective Turkish teachers came up
with 28 valid metaphors about the concept of homeland, which makes a total of
83 different metaphors. In addition, the participants’ most preferred metaphors
about the concept were the metaphors of mother, home, family, house and earth.




References

  • Akbaş, Y. & Uzunöz, A. (2011). Kavramsal değişim yaklaşımına dayalı coğrafya öğretimi: bir uygulama örneği. e-Journal of New World Sciences Academy. 6(2). 1659-1678.
  • Arslan, M. M. & Bayrakçı, M. (2006). Metaforik düşünme ve öğrenme yaklaşımının eğitim-öğretim açısından incelenmesi. Milli Eğitim, 35(171), 100-108.
  • Aydın, F. (2010). Ortaöğretim öğrencilerinin coğrafya kavramına ilişkin sahip oldukları metaforlar, Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 10(3), 1293-1322.
  • Baday, Ö.N. (2011). Modern kent mekânlarında mahallenin konumu. Selçuk üniversitesi, sosyal bilimler enstitüsü. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Konya.
  • Baş, M., & Gezegin, B. B. (2015). Language learning as losing weight: Analyzing students’ metaphorical perceptions of English learning process. Procedia - Social and Behavioral Sciences, 199, 317–324.
  • Bauer, L. B. (2018) A necessary addiction: Student conceptualizations of technology and ıts impact on teaching and learning, Journal of College Reading and Learning, 48(1), 67-81.
  • Beyoğlu, A. & Ergin, D. Y. (2018). Güzel sanatlar eğitimi bölümü öğrencilerinin mekân kavramına ilişkin metaforik algıları. Humanitas, 6(11), 71-90.
  • Büyüköztürk, Ş., Çakmak, E. K., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş., & Demirel, F. (2014). Bilimsel araştırma yöntemleri. Pegem Yayınları. Ankara.
  • CDÖP (2018). Coğrafya dersi öğretim programı (9. 10. 11. ve 12 sınıflar). Milli Eğitim Bakanlığı. Ankara.
  • Christensen, L. B., Johnson, B. & Turner, L. A. (2014). Research methods, design, and analysis. Pearson Education.
  • Çatak, M. & Yıldız, Ç. (2018). Ortaokul öğrencilerinin millet kavramına ilişkin metaforik algıları. Turkish History Education Journal. 7(1), 17-42.
  • Çiftci, T. & Dikmenli Y. (2016). Üniversite öğrencilerinin vatan algısı ve geçmişe dönük değişimi. Electronic Turkish Studies, 11(3), 847-860.
  • Doğan, Y. (2017). Ortaokul öğrencilerinin çevre kavramına ilişkin sezgisel algıları: bir metafor analizi. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 1 (1), 721-740.
  • Duran, Y. & Aladağ, C. (2018). Ortaöğretim öğrencilerinin vatan kavramına ilişkin algılarının metaforla belirlenmesi. Turkish Studies. 13(19), 589-614.
  • Ekici, G. & Akdeniz, H. (2018). Öğretmen adaylarının “sınıfta disiplin sağlamak” kavramına ilişkin algılarının belirlenmesi: Bir metafor analizi çalışması. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, 33, 26-37.
  • Er Türküresin, H. (2018). Ortaokul öğrencilerinin vatan kavramına ilişkin algılarının metaforlar yoluyla belirlenmesi. Uluslararası Türk Eğitim Bilimleri Dergisi. 6(10), 30-41.
  • Erdal, İ. (2009). Identity and homeland sense of anatolian and rumelian refugees. Millî Folklor 21(81), 78-82.
  • Fraenkel, J. R., Wallen, N., & Hyun, H. (2012). How to design and evaluate research in education (8. b.). New York: McGraw-Hill.
  • Geçit, Y. & Gençler, G. (2011). Sınıf öğretmenliği 1. sınıf öğrencilerinin coğrafya algılarının metafor yoluyla belirlenmesi (Rize Üniversitesi örneği), Marmara Coğrafya Dergisi, 23, 1-19.
  • Girmen, P. (2007). İlköğretim öğrencilerinin konuşma yazma sürecinde metaforlardan yararlanma durumları. Yayınlanmamış Doktora Tezi, Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eskişehir.
  • Golia, P., Argyris, K., Sofia, A., Ifigenia, V. & Christos, Z. (2007). The concept and connotations of “homeland” as a core element of the Greek national identity. Proceedings of the South European and Mediterranean Conference on Citizenship Education. University of Patras, Yunanistan.
  • Gömleksiz, M. N. & Öner, Ü. (2016). Ortaokul öğrencilerinin vatan kavramına ilişkin metaforik algıları. Electronic Turkish Studies, 11(2), 1409-1420.
  • Grady, N. B., Fisher,D. L. & Fraser, B. J. (1996) Images of school through metaphor development and validation of a questionnaire, Journal of Educational Administration, 34(2), 41-53.
  • Güçlü, N. & Duran, A. (2017). Metaphorical perceptions of school administrators concerning school and ideal school. Journal of Human Sciences. 14(4), 3968-3989.
  • Güner, N. (2012). Using metaphor analysis to explore high school students' attitudes towards learning mathematics. Education, 133(1), 39-48.
  • Hamilton, E.R. (2016). Picture This: Multimodal representations of prospective teachers' metaphors about teachers and teaching. Teaching and Teacher Education, 55, 33-44.
  • İbret, B.Ü. & Aydınözü, D. (2011). İlköğretim II kademe öğrencilerinin dünya kavramına ilişkin geliştirdikleri metaforlar. Kastamonu Eğitim Dergisi, 19(1), 85-102.
  • Kaçmaz, E. (2012). Türkçe Sözlük, Gönül Yayıncılık, Ankara.
  • Kalra, M. B. & Baveja, B. (2012). Teacher thinking about knowledge, learning and learners: a metaphor analysis. Procedia - Social and Behavioral Sciences. 55, 317-326.
  • Keskin, M. (1991) Ziya Gökalp’te vatan kavramı, Erciyes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 4, 443-452.
  • Kuşçu, H. (2005). İlköğretim Türkçe Sözlük. İstanbul: Akdeniz Yayıncılık.
  • Lakoff, G. & Johnson, M. (2005). Metaforlar: Hayat, anlam ve dil. (Çev. G. Y. Demir). İstanbul: Paradigma Yayıncılık.
  • Mahlios, M. & Maxson, M. (1998). Metaphors as structures for elementary and secondary preservice Teachers’ thinking. International Journal of Educational Research, 29, 227-240.
  • Miles, M. B., & Huberman, M. A. (1994). An expanded sourcebook qualitative data analysis. London: Sage.
  • Morgan, Gareth. (1997). Yönetim ve örgüt teorilerinde metafor. Gündüz Bulut (Çev.) Mess Yayın. İstanbul.
  • Nikitina, L. & Furuoka, F. (2008). A language teacher is like”: examining malaysian students’ perceptions of language teachers through metaphor analysis. Electronic Journal of Foreign Language Teaching. 5(2), 192-205.
  • Özelmacı, Ş. & Çakır, U. (2017). Metaforlar ve benzerleri ile ilgili söylenenler, Bahadır Kılcan (Ed.), Metafor ve eğitimde metaforik çalışmalar için bir uygulama rehberi. (s. 17-35). (1.Baskı). Ankara: Pegem Akademi.
  • Özkan, R. & Taşkın, M. A. (2014). İlköğretim öğrencilerinin vatan olgusuna ilişkin algılarının belirlenmesi. Tarih Okulu Dergisi. 7(17), 889-906.
  • Post, C. W. (2009) American homelands: classroom approaches towards a complex concept, Journal of Geography, 107(4), 194-197.
  • Saban, A. (2009). Öğretmen adaylarının öğrenci kavramına ilişkin sahip oldukları zihinsel imgeler. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 7(2), 281-326.
  • Saban, A. (2011). Bilgisayar öğretmeni adaylarının “okul ve bilgisayar öğretmeni” kavramlarına ilişkin zihinsel imgeleri. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 11(1), 423-446.
  • Sağdıç, M. & İlhan, G. O. (2018). Metaphoric perceptions of social studies teacher candidates on the homeland concept. International Journal of Geography and Geography Education, 38, 104-118.
  • Shaw, D. M. & Mahlios, M. (2008) Pre-Service teachers' metaphors of teaching and literacy, Reading Psychology, 29(1), 31-60.
  • Smith, J.S. & White, N.B. (2004) Detached from their homeland: the latter-day, Journal of Cultural Geography, 21(2), 57-76.
  • Storlie, C. A., Giegerich, V., Harris, T. S. & Byrd, J (2018) Conceptual metaphors in ınternship: creative journeys in counselor development, Journal of Creativity in Mental Health, 13(3), 331-343.
  • Strugielska, A. (2008). Coherence relations and concept dynamic in learners’ personal theories. vigo ınternational journal of applied linguistics. Edit. (Alonso, R. & Dahlgren, M.). Vial, 107-129.
  • Sütçü, T. (2004). Tanzimat sonrası Türk edebiyatında vatan temi. Yayınlanmamış Doktora Tezi. İstanbul Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Taçcıoğlu, Ö.L (2018). Vatan kavramı ve Türk milleti için vatanın önemi. Akademik Sosyal Araştırmalar Dergisi. 6(71), 221-230.
  • Taşağıl, A. (2018). Türk model devleti-Gök Türkler (2. Basım). İstanbul: Bilge kültür sanat.
  • Thomas, L. & Beauchamp, C. (2010). Understanding new teachers’ professional identities through metaphor. Teaching and Teacher Education, 27, 762-769.
  • Tortop, H. S. (2013). Öğretmen adaylarının üniversite hocası hakkındaki metaforları ve bir değerlendirme aracı olarak metafor. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi. 3(2), 153-160.
  • Turan, R. (2017). Representatıon of Azerbaıjan natıonal ıdentıty ın the textbook of fatherland used ın Azerbaijan. Sutad. 42, 593-612.
  • Ulusoy, K. & Erkuş, B. (2015). Sosyal bilgiler dördüncü sınıf ders programındaki tarih konuları ile ilgili kavramlara ilişkin öğrenci algıları. Uluslararası Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, (5), 147-158.
  • Ünal, M. & Çalışkan, N. (2017). Türk şiirinde vatan kavramının anlam seyri. Sosyal Bilimler Dergisi. 4(11), 264-286.
  • Yazgan, Ç, Ü. (2007). Osmanlı'dan cumhuriyetin ilk yıllarına kadar vatan anlayışı, Eğitişim Dergisi, 14. http://www.egitisim.gen.tr/tr/index.php/arsiv/sayi-11-20/sayi-14-vatan-subat-2007/143-osmanlidan-cumhuriyetin-ilk-yillarina-kadar-vatan-anlayisi. Erişim Tarihi: 21.12.2018.
  • Yıldırım, A. & Şimşek, H. (2011). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
There are 56 citations in total.

Details

Primary Language English
Journal Section Articles
Authors

Yavuz Değirmenci 0000-0003-3417-1775

Publication Date August 31, 2019
Submission Date January 17, 2019
Acceptance Date September 2, 2019
Published in Issue Year 2019 Volume: 9 Issue: 2

Cite

APA Değirmenci, Y. (2019). Examination of Prospective Teachers’ Perceptions of Homeland: A Phenomenological Study. Review of International Geographical Education Online, 9(2), 346-360. https://doi.org/10.33403/rigeo.514318
AMA Değirmenci Y. Examination of Prospective Teachers’ Perceptions of Homeland: A Phenomenological Study. Review of International Geographical Education Online. August 2019;9(2):346-360. doi:10.33403/rigeo.514318
Chicago Değirmenci, Yavuz. “Examination of Prospective Teachers’ Perceptions of Homeland: A Phenomenological Study”. Review of International Geographical Education Online 9, no. 2 (August 2019): 346-60. https://doi.org/10.33403/rigeo.514318.
EndNote Değirmenci Y (August 1, 2019) Examination of Prospective Teachers’ Perceptions of Homeland: A Phenomenological Study. Review of International Geographical Education Online 9 2 346–360.
IEEE Y. Değirmenci, “Examination of Prospective Teachers’ Perceptions of Homeland: A Phenomenological Study”, Review of International Geographical Education Online, vol. 9, no. 2, pp. 346–360, 2019, doi: 10.33403/rigeo.514318.
ISNAD Değirmenci, Yavuz. “Examination of Prospective Teachers’ Perceptions of Homeland: A Phenomenological Study”. Review of International Geographical Education Online 9/2 (August 2019), 346-360. https://doi.org/10.33403/rigeo.514318.
JAMA Değirmenci Y. Examination of Prospective Teachers’ Perceptions of Homeland: A Phenomenological Study. Review of International Geographical Education Online. 2019;9:346–360.
MLA Değirmenci, Yavuz. “Examination of Prospective Teachers’ Perceptions of Homeland: A Phenomenological Study”. Review of International Geographical Education Online, vol. 9, no. 2, 2019, pp. 346-60, doi:10.33403/rigeo.514318.
Vancouver Değirmenci Y. Examination of Prospective Teachers’ Perceptions of Homeland: A Phenomenological Study. Review of International Geographical Education Online. 2019;9(2):346-60.