Havayolu yolcu taşımacılığında uluslar arası kuralları koyarak teknik konular dışında birçok konuda rekabeti düzenleyen kurum Uluslararası Hava Taşımacılığı Birliği (IATA International Air Transport Association)dir. IATA kurallarına göre koltuk ücreti hesaplarken kullanılacak ücretleri dünyadaki detayda olan şehirler seviyesinde tutmamaktadır. Bu noktada uçuş gerçekleştirilen ülkedeki nispeten daha az uçulan bölgelere ücret kurulurken ilgili ülkenin merkezi noktaları üzerinden ücret kurulumu yapılmaktadır. Bu çalışma da bu hesaplama şeklini konu almaktadır.
Çalışmada literatür çalışmasının ardından ücret ve izin verilen mil miktarı kurulumları yapılmıştır. Kurulumlara örnek teşkil etmesi adına tesadüfi belirlenen parkurlar için hesaplamalara da çalışmada yer verilmiştir. Elektronik biletlere yansıyan bir anlamda hesaplama özeti (Fare Calculation) olan yatay özet çizelgesine de yer verilmektedir.
Bu çalışma, havayollarının ücretlendirme politikalarının geliştirilmesinde gözden kaçan yada fırsat yaratabilecek detaylara dikkat çekmektedir.
Dresner Martin, Tretheway Michael W., (1992). Modelling and Testing the Effect of Market Structure on Price: The Case of International Air Transport, Journal of Transport Economics and Policy , May, 1992, Vol. 26, No. 2 (May, 1992), pp. 171-184 Published by: University of Bath
Gerede, Ender ve Yalçınkaya, Akansel. (2015). Ekonomik Düzenlemelerin Havayolu Yönetimi Etkisi. s. 119-162, Ankara: Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü Yayınları.
http://www.passengerairtariff.com/, 10.04.2022
Passenger Air Tariff, General Rules 2.4.6.1, (2009), Add On, Published by IATA, SITA, July 2009
Passenger Air Tariff, (2009), Fares ,Published by IATA, SITA, July 2009
Passenger Air Tariff, (2009), Worldwide Rules, Published by IATA, SITA, July 2009
Passenger Air Tariff, (2009), Maximum Permitted Miles , Published by IATA, SITA, July 2009
Passenger Air Tariff, (2005), Training Extract, Published by IATA, SITA, 2005
Dresner Martin, Tretheway Michael W., (1992). Modelling and Testing the Effect of Market Structure on Price: The Case of International Air Transport, Journal of Transport Economics and Policy , May, 1992, Vol. 26, No. 2 (May, 1992), pp. 171-184 Published by: University of Bath
Gerede, Ender ve Yalçınkaya, Akansel. (2015). Ekonomik Düzenlemelerin Havayolu Yönetimi Etkisi. s. 119-162, Ankara: Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü Yayınları.
http://www.passengerairtariff.com/, 10.04.2022
Passenger Air Tariff, General Rules 2.4.6.1, (2009), Add On, Published by IATA, SITA, July 2009
Passenger Air Tariff, (2009), Fares ,Published by IATA, SITA, July 2009
Passenger Air Tariff, (2009), Worldwide Rules, Published by IATA, SITA, July 2009
Passenger Air Tariff, (2009), Maximum Permitted Miles , Published by IATA, SITA, July 2009
Passenger Air Tariff, (2005), Training Extract, Published by IATA, SITA, 2005
Semiz Çelik, Derya. “ULUSLARARASI HAVAYOLU TAŞIMACILIĞINDA İKİ ŞEHİR ARASINDAKİ BASILI OLMAYAN BİR ÜCRETİN VE BELİRLENMEMİŞ İZİN VERİLEN MİL MİKTARI (MPM)’IN KURULMASI”. Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 9/1 (June 2022), 77-93. https://doi.org/10.34086/rteusbe.1113156.