Ülkemizde değişik nedenlerle oluşan çok sayıda birleştirilmiş
sınıflı okullar mevcut olup bu okulların gerekliliği ve başarısı üzerinde
ise tartışmalar halen devam etmektedir.
Bu okullardan istenen verimin elde edilmesi için önemli şartlardan birisi
olarak görev yapan öğretmenlerin algı ve tutumları görülmektedir.
Bu çalışmanın
amacı, Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi
Eğitim Fakültesi Sınıf Öğretmenliği
programında eğitim gören öğretmen
adaylarının birleştirilmiş sınıflı okullara yönelik yaptıkları günübirlik araştırma inceleme gezilerinin onların
algıları üzerinde ne tür değişmeler
meydana getirdiğini ortaya koymaktır.
Çalışmada karma
yöntem kullanılmış olup örneklem grubu 110
öğretmen adayından oluşmuştur.
Adaylardan bu
okullara yapmış oldukları ziyaretler öncesi ve sonrasında araştırmacı tarafından geliştirilen bir
anket doldurmaları istenmiş , elde edilen bulguların T testi sonuçları ve
aritmetik ortalamalarına bakılmıştır. Aynı zamanda adaylarla odak grup görüşmeleri
yapılarak neden böyle düşündükleri tespit edilmeye çalışılmıştır.
Elde
edilen sonuçlara göre değişkenler
arasında anlamlı bir farklılık oluşmamıştır.
Ancak çok az da olsa olumlu yönde bir tutumun ortaya
çıktığı söylenebilir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | June 30, 2018 |
Submission Date | May 30, 2017 |
Acceptance Date | May 7, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 4 Issue: 7 |
____________________ RECEP TAYYIP ERDOGAN UNIVERSITY JOURNAL OF SOCIAL SCIENCES | ISSN 2149-2239 ____________________