Research Article
BibTex RIS Cite

Sınıf Öğretmeni Adaylarının Birleştirilmiş Sınıflı Okul Ziyareti Yapmalarının Onların Bu Okullara Yönelik Algıları Üzerindeki Etkileri (Rize Örneklemi)

Year 2018, Volume: 4 Issue: 7, 187 - 205, 30.06.2018

Abstract

Ülkemizde değişik nedenlerle oluşan çok sayıda birleştirilmiş
sınıflı okullar mevcut olup bu okulların gerekliliği ve başarısı üzerinde
ise  tartışmalar halen devam etmektedir.
Bu okullardan istenen verimin elde edilmesi için önemli şartlardan birisi
olarak görev yapan öğretmenlerin algı ve tutumları görülmektedir.

Bu çalışmanın
amacı,  Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi
Eğitim Fakültesi  Sınıf Öğretmenliği
programında eğitim gören öğretmen 
adaylarının birleştirilmiş sınıflı okullara  yönelik yaptıkları günübirlik  araştırma inceleme gezilerinin onların
algıları üzerinde   ne tür değişmeler
meydana getirdiğini ortaya koymaktır.  

Çalışmada karma
yöntem kullanılmış olup örneklem grubu  110
öğretmen adayından oluşmuştur.  

Adaylardan bu
okullara yapmış oldukları ziyaretler öncesi ve sonrasında
araştırmacı tarafından geliştirilen bir
anket doldurmaları istenmiş , elde edilen bulguların    T testi sonuçları  ve 
aritmetik ortalamalarına bakılmıştır.  Aynı zamanda adaylarla odak grup görüşmeleri
yapılarak neden böyle düşündükleri tespit edilmeye çalışılmıştır.

         Elde
edilen  sonuçlara göre değişkenler
arasında  anlamlı bir farklılık oluşmamıştır.
Ancak  çok  az da olsa olumlu yönde bir tutumun ortaya
çıktığı söylenebilir.

References

  • 1. Binbaşıoğlu, Cavit (1999). Birleştirilmiş Sınıflarda Öğretim. Anı Yayıncılık. Ankara. 2. Köksal, Kemal (2009). Birleştirilmiş Sınıflarda Öğretim. Pegem Yayıncılık. Ankara. 3. Albayrak, Osman (2016). Birleştirilmiş Sınıflarda Öğretim Ders Notları.Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi Eğitim Fakültesi 4. Öztürk, H. İ. (2003). Birleştirilmiş sınıflarda öğretim. Ankara: HD. Yayıncılık. 5. Milli Eğitim Bakanlığı, (2012b). 12 Yıllık Zorunlu Eğitime Yönelik Uygulamalar. http://kesan.meb.gov.tr/documents 6. Ekiz, D. (2009). Bilimsel araştırma yöntemleri (2. baskı). Ankara: Anı Yayıncılık. 7. Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2008). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. (6. Baskı). Ankara: Seçkin Yayınevi. 8. Braun&Clarke. (2006). Using Thematic Analysis in Psychology. QualitativeResearch in Psychology, 3, 77-101. 9. Dursun, F. (2006) . Birleştirilmiş Sınıflarda Eğitim Sorunları ve Çözüm Önerileri. Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi. 2, S: 33-57. 10. Kılınç, S. (2005) “Birleştirilmiş ve Normal Sınıflarda Okuyan 4. ve 5. Sınıf Öğrencilerinin Türkçe ve Matematik Derslerindeki Başarılarının Karşılaştırılması”, Yuksek Lisans Tezi. 11. Mehmet Fırat , Işıl Kabakçı Yurdakul, Ali Ersoy. (2014). Bir Eğitim Teknolojisi Araştırmasına Dayalı Olarak Karma Yöntem Araştırması Deneyimi. Eğitimde Nitel Araştırmalar Dergisi – ENAD. 12. Brewer, J., & Hunter, A. (1989). Multimethod research: A synthesis of styles. Newbury Park, CA: Sage. 13. Green, J. C., Krayder, H., & Mayer, E. (2005). Combining qualitative and quantitative methods in social inquiry. In B. Somekh & C. Lewin (Eds.). Research methods in the social sciences (pp. 275-282). London: Sage.
Year 2018, Volume: 4 Issue: 7, 187 - 205, 30.06.2018

Abstract

References

  • 1. Binbaşıoğlu, Cavit (1999). Birleştirilmiş Sınıflarda Öğretim. Anı Yayıncılık. Ankara. 2. Köksal, Kemal (2009). Birleştirilmiş Sınıflarda Öğretim. Pegem Yayıncılık. Ankara. 3. Albayrak, Osman (2016). Birleştirilmiş Sınıflarda Öğretim Ders Notları.Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi Eğitim Fakültesi 4. Öztürk, H. İ. (2003). Birleştirilmiş sınıflarda öğretim. Ankara: HD. Yayıncılık. 5. Milli Eğitim Bakanlığı, (2012b). 12 Yıllık Zorunlu Eğitime Yönelik Uygulamalar. http://kesan.meb.gov.tr/documents 6. Ekiz, D. (2009). Bilimsel araştırma yöntemleri (2. baskı). Ankara: Anı Yayıncılık. 7. Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2008). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. (6. Baskı). Ankara: Seçkin Yayınevi. 8. Braun&Clarke. (2006). Using Thematic Analysis in Psychology. QualitativeResearch in Psychology, 3, 77-101. 9. Dursun, F. (2006) . Birleştirilmiş Sınıflarda Eğitim Sorunları ve Çözüm Önerileri. Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi. 2, S: 33-57. 10. Kılınç, S. (2005) “Birleştirilmiş ve Normal Sınıflarda Okuyan 4. ve 5. Sınıf Öğrencilerinin Türkçe ve Matematik Derslerindeki Başarılarının Karşılaştırılması”, Yuksek Lisans Tezi. 11. Mehmet Fırat , Işıl Kabakçı Yurdakul, Ali Ersoy. (2014). Bir Eğitim Teknolojisi Araştırmasına Dayalı Olarak Karma Yöntem Araştırması Deneyimi. Eğitimde Nitel Araştırmalar Dergisi – ENAD. 12. Brewer, J., & Hunter, A. (1989). Multimethod research: A synthesis of styles. Newbury Park, CA: Sage. 13. Green, J. C., Krayder, H., & Mayer, E. (2005). Combining qualitative and quantitative methods in social inquiry. In B. Somekh & C. Lewin (Eds.). Research methods in the social sciences (pp. 275-282). London: Sage.
There are 1 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Research Articles
Authors

Osman Albayrak

Ahmet Duysak This is me

Abdullah Türkmen This is me

Publication Date June 30, 2018
Submission Date May 30, 2017
Acceptance Date May 7, 2018
Published in Issue Year 2018 Volume: 4 Issue: 7

Cite

ISNAD Albayrak, Osman et al. “Sınıf Öğretmeni Adaylarının Birleştirilmiş Sınıflı Okul Ziyareti Yapmalarının Onların Bu Okullara Yönelik Algıları Üzerindeki Etkileri (Rize Örneklemi)”. Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 4/7 (June 2018), 187-205.

____________________ RECEP TAYYİP ERDOĞAN ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER DERGİSİ |  ISSN 2149-2239 ____________________