Bu çalışmanın amacı, Türkiye
Cumhuriyeti inkılap tarihi ve Atatürkçülük dersine ilişkin 2005-2016 yılları
arasında hazırlanan yüksek lisans ve doktora tezlerini çeşitli değişkenler
açısından incelemektir. Çalışma nitel araştırma yöntemi ile tasarlanmış ve
durum çalışması modeli kullanılmıştır.Araştırmanın çalışma grubunu 2005-2016
yılları arasında Türkiye Cumhuriyeti inkılap tarihi ve Atatürkçülük dersine
ilişkin yapılmış olan lisansüstü tezler oluşturmaktadır. Çalışmada örnekleme
yoluna gidilmemiş, evrendeki tüm tezlere ulaşılması hedeflenmiştir. Veri
toplama yöntemi olarak doküman incelemesi yöntemi kullanılmıştır. Verilerin
çözümlenmesinde içerik analizi yöntemi kullanılmış, tezlerin lisansüstü düzeyi,
yapıldığı üniversite, yapıldığı enstitü, tezin ait olduğu bilim dalı, tezlerin
araştırma türü ve araştırma grubu açısından incelenerek kategorize edilmiştir. Araştırmada
Türkiye Cumhuriyeti İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük dersi ile ilgili yapılan
lisansüstü tezlerin tamamına yakınının yüksek lisans tezi olduğu; tezlerin en
çok Gazi Üniversitesi’nde yapıldığı; tezlerin en çok Eğitim Bilimleri
Enstitülerinde yapıldığı; tezlerin en çok Sosyal Bilgiler eğitimi alanında yapıldığı;
tezlerin sadece çeyreğinin araştırma türünün belirtildiği; tezlerin çalışma
grubunun yarıya yakınını ilköğretim öğrencileri oluşturduğu sonucuna
ulaşılmıştır.
The purpose of
this study, the years 2005-2016 for the Republic of Turkey and Atatürk
revolution history lesson MS and PhD theses in terms of various variables. The
study was designed with qualitative research method and case study model was
used. The study group between the years 2005-2016 constitute graduate theses
that have been made concerning the Republic of Turkey and Atatürk revolution
history lesson. In this study, sampling method was not used and it was aimed to
reach all theses in the universe. Document analysis was used as data collection
method. Content analysis method was used to analyze the data. Theses have been
categorized by examining in terms of graduate level, university, institute,
science of thesis, research type and research group. all made in the Republic
of Turkey and Atatürk Revolution History research postgraduate courses which
are related to the thesis of masters thesis was found to be close. Most of
these theses were done at Gazi University; theses are mostly done in
Educational Sciences Institutes; theses were mostly conducted in the field of
Social Studies education; only the quarter of the theses indicated the type of
research; It is concluded that almost half of the study group of the theses is
elementary school students.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | July 1, 2019 |
Submission Date | February 19, 2019 |
Acceptance Date | June 21, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 5 Issue: 9 |
____________________ RECEP TAYYIP ERDOGAN UNIVERSITY JOURNAL OF SOCIAL SCIENCES | ISSN 2149-2239 ____________________