Questo articolo esamina il ruolo di ludolinguistica nella tecnologia VoIP (Skype) analizzando un caso di studio di 20 discenti russi di una lingua straniera. Tutte le informazioni fornite sono raccolte attraverso l'osservazione e la gestione del ricercatore di un questionario semi-strutturato e di attività ludiche agli studenti che partecipano al progetto. Inoltre, il documento considera l'impatto motivazionale dell'e-learning su madrelingua russi, a causa del loro atteggiamento nei confronti di errori, errori e creatività.
This paper examines the role of ludolinguistics in VoIP-technology (Skype) by analyzing a case study which involved 20 Russian-speaking learners of Italian as a Foreign Language. All the information provided is based on data collected through the researcher’s observation and administration of a semi-structured questionnaire and ludic activities to students taking part in the project. Moreover, the paper considers the motivational impact of e-learning on Russian native speakers, due to their attitude towards errors, mistakes, and creativity.
Bu makale, İtalyancanın yabancı dil olarak Rusça
konuşan öğrenicilerinin katıldığı bir vaka analizini tahlil ederek VoIP
teknolojisinde (Skype) ludolinguistics'in rolünü inceliyor. Sağlanan tüm
bilgiler, araştırmacı tarafından yarı yapılandırılmış bir anketin gözlemlenmesi
ve yönetimi ile projeye katılan öğrencilere verilen ludic etkinliklerin
toplanmasıyla elde edilen verilere dayanmaktadır. Ek olarak, makale, hatalar,
yanlışlıklar ve yaratıcılık konusundaki tutumları nedeniyle, e-öğrenmenin Rusçanın
ana dili konuşanlar üzerindeki motivasyonel etkisini göz önünde bulunduruyor.
Primary Language | French |
---|---|
Journal Section | Turkish language, culture and literature |
Authors | |
Publication Date | December 2, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Issue: 10 |