Yetkin dil kullanıcısının yeni tanımına uygun
olarak, 21. yüzyılda ikinci/ yabancı dil öğrencilerinden yalnızca dil
yetkinliği değil aynı zamanda kültürlerarası yetkinliği kazanmaları ve bu
yetkinliği geliştirmeleri beklenmektedir. Modern dünyamız uluslararası
iletişimi gittikçe daha fazla gerekli kılarken, kültürlerarası yeterlilik olgusunun,
ikinci ve yabancı dil öğrencilerinin daha etkin bir biçimde iletişim
kurmalarına olanak sağladığı varsayılmaktadır.
Bu nedenle, kültürlerarası yeterliliğe sahip dil öğrencisi kavramı, son
yıllarda özellikle İngilizcenin iş yaşamında ortak bir dil olarak kullanıldığı
(BELF), bireyler ve kuruluşların uluslararası iletişim kurdukları ve bu
iletişimi sürdürmeye çalıştıkları bağlamlarda oldukça dikkat çekmiştir. Söz
konusu bağlamın (BELF) dil yetkinliği ile ilintili kısımları ve iş alanına
yönelik önemli boyutları ilgili literatürde çeşitli açılardan incelenmesine
rağmen, bu bağlamlarda kültürlerarası yetkinlik kavramının nasıl
sağlanabileceği hususu yeterli ölçüde ele alınmamıştır. Kültürlerarası
yeterliliğin etkili iletişimde oynadığı başat rol göz önünde bulundurulduğunda,
bu makalede, kültürlerarası yeterliliğin bahsi geçen bağlamlarda kültürlerarası
farkındalık, bilgi, beceri ve yatkınlık gibi hususları desteklemek amacıyla
nasıl ele alınabileceği tartışılmaktadır. Makalede, bahsi geçen amaçları
gerçekleştirmenin olası yolları ve İngilizce öğrenenlerin kültürlerarası
becerilerini geliştirmek için kullanılabilecek eğitimsel etkinlikler ele
alınmaktadır. Ayrıca, bu makalede, müfredat tasarımcılarına, materyal
geliştiren uzmanlara, iş İngilizcesi öğreten İngilizce öğretmenlerine ve bu
bağlamda dil öğrenen öğrencilere kültürlerarası yeterliliği artırmak için
yardımcı olabilecek uygulamaya yönelik birtakım öneriler sunulmaktadır.
Kültürlerarası yeterlilik ortak dil olarak İngilizce iş İngilizcesi kültürlerarası öğrenme/öğretim
In line with the new definition of competent
language user, the 21st-century second/foreign language learners are expected
to acquire and develop not only linguistic competence but also intercultural
competence. Intercultural competence is assumed to enable foreign/second
language learners to communicate effectively in the modern era which
increasingly calls for engaging in intercultural communication. Thus, within
the last few decades, the notion of interculturally competent language learner
has gained considerable attention particularly in English as a lingua franca in
business (BELF) contexts where
individuals and organizations establish and maintain international
communication. Although fundamental linguistic and work-related features of
BELF have been scrutinized in the relevant literature, the notion of
intercultural competence in the BELF context has not been addressed thoroughly.
Given the centrality of intercultural competence to establishing effective
communication, this article discusses how intercultural competence can be
enhanced in BELF classes to promote intercultural awareness, knowledge and
skills and how dispositions of language learners toward intercultural learning
can be fostered. It elaborates on the possible means of achieving these goals
and tasks that can be used to hone intercultural skills of English language learners.
Moreover, it provides curriculum designers, material developers, BELF teachers
and English language learners with practical implications that could stimulate
intercultural competence.
Intercultural competence English as a lingua franca business English intercultural learning/teaching
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Linguistics |
Journal Section | Turkish language, culture and literature |
Authors | |
Publication Date | March 21, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Issue: 14 |