İhtiyaç analizi, öğrenim gereksinimlerinin ne olduğunu bulmak için öğrencilerle bir tür uygulama yapmayı gerektirir. Öğrencinin ihtiyaç duyduğu gereksinimleri anlamak, yararlı ders planlamasını da teşvik eder. İhtiyaç analizi öğrencilerin ihtiyaçlarını nasıl algıladıklarını irdeleyen bir uygulamadır. İhtiyaç analizi aynı zamanda öğrenen özerkliğini ve farkındalığını yapılandırma aşamasıdır. Veri sağlamanın yanı sıra, ihtiyaç analizi öğrenenlerin farkındalıklarını ve ilgili derse karşı sorumluluk yüklenmelerini sağlar. Fenomenoloji, beyan etmek yada açığa çıkarmak anlamlarını taşıyan fenomen kavramını taşımaktadır. Aynı zamanda fenomenoloji İnsanların bir fenomeni anlama şekillerini yorumlamayı amaçlamaktadır. Fenomenolojik bir araştırma tasarımına dayanan bu çalışmada İngilizce ihtiyaçlarını değerlendirmek amacıyla Türkiye'de yeni kurulan bir devlet üniversitesinde özel amaçlı İngilizce öğrenen 53 mimarlık öğrencisi ve iki mimarlık fakülte üyesi araştırılmıştır. Açık uçlu sorulara sahip anketten elde edilen bulgular, öğrencilerin İngilizce okuma, yazma, konuşma ve dinleme becerilerindeki ihtiyaçlarını ortaya çıkarmıştır. Bu çalışma, mimarlık bölümünde İngilizce öğrenenlerin özellikle üretim ve konuşma becerileri ile ilgili ciddi sorunlar yaşadıklarını göstermiştir. Bu nedenle, özel amaçlı İngilizce eğitimini daha kaliteli hale getirmek için dil bölümleri ve diğer bölümler işbirliği yapmalıdır.
Needs analysis requires carrying out specific practices to figure out what students’ learning needs are. Understanding what learners need promotes auspicious course planning. Needs analysis− a practice in which learners are asked how they perceive their needs− is a step of structuring learner autonomy and awareness. Besides supplying data, needs analysis can embolden learners to think over their learning and impose them responsibility for related course. Phenomenology bears the concept of phenomenon that refers to bringing to light. It aims at interpreting the diverse ways people understand a phenomenon. Based on a phenomenological research design, 53 ESP (English for Specific Purposes) architecture students and two architecture faculty members at a newly founded state university in Turkey were surveyed in order to assess their ESP needs. The findings from the questionnaire with open ended questions unearthed the ESP needs of the informants in reading, writing, speaking, and listening skills. This study showed that the adult learners of English in architecture department experienced serious problems in particularly production skills− speaking and writing. Thus, language departments and other departments should cooperate so as to make the education of ESP more quality because the participants in the study stated that they needed more quality ESP education.
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Creative Arts and Writing |
Journal Section | Turkish language, culture and literature |
Authors | |
Publication Date | March 21, 2020 |
Published in Issue | Year 2020 Issue: 18 |