Bu çalışmanın amacı cinsiyet ve kişi zamirleri arasındaki ilişkiyi toplum dilbilmsel açıdan incelemektir. Calışma, Türkiye’nin İzmir şehrinde bulunan bir devlet üniversitesinin öğretmenlik bölümünün birinci sınıfında öğrenim görmekte olan İngilizceyi yabancı dil olarak öğrenen öğrenciler ve ayrıca Amerika Birleşik Devletleri’nin New York şehrinde bulunan bir devlet üniversitesinin hazırlık programında İngilizceyi ikinci dil olarak öğrenen öğrencilerin olduğu eğitimsel bir ortamda yapılmıştır. Veri, kişi zamiri kullanımı açısından iki grup arasindaki farkı ve kadınlar ve erkekler arasında anlamlı farklılıkların olup olmadığını analiz etmek icin öğrenci kompozisyonlarından elde edilmiştir. Ayrica, veri zamirlerin sosyal anlamlar taşıyıp taşımadığını anlamak için de incelenmiştir. Bağımlı Örneklem T-testinin sonuçları İngilizceyi ikinci dil olarak öğrenen ve ayrıca kadın ve erkek ögrencilerin ‘ben’ kişi zamirini diğer zamirlerden anlamlı olarak daha fazla kullandığını göstermistir. Fakat her iki grupta bulunan kadınlar ve erkekler arasında kişi zamiri kullanımı açısından anlamlı bir fark görülmemiştir. Sonuçlar, kişi zamirlerinin kullanılmasına yönelik sosyal motivasyonlar açısından tartışılmıs ve yazma derslerinde kişi zamirlerinin ögretilmesine yönelik tavsiyelerde bulunulmuştur.
Toplum dilbilim cinsiyet kişi zamirleri yabancı dil olarak İngilizce ikinci dil olarak İngilizce
The purpose of the present study is to examine the relationship between gender and personal pronoun usage from a sociolinguistic perspective. The study was conducted in an educational setting with Turkish learners of English as a foreign language (EFL) enrolled in the first year of an undergraduate teacher training program at a government university in Izmir, Turkey and learners of English as a second language (ESL) attending an Immersion Program at a government university in New York, U.S. Data were collected via essays, which were analyzed for any significant differences among personal pronoun usage by both groups and between males and females in their use of the pronouns. Data were also examined to find out whether the use of pronouns carried any social meanings. The results of the paired-samples t-tests showed that the ESL learners as a whole as well as the male and female ESL learners used ‘I’ at a significantly higher rate than the other pronouns. No significant differences were observed between males and females in both groups regarding the use of personal pronouns. The results are discussed in accordance with the social motivations for the use of certain pronouns and recommendations are provided with respect to the teaching of personal pronouns in writing classrooms.
Sociolinguistics gender personal pronouns English as a foreign language English as a second language
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Linguistics |
Journal Section | World languages, cultures and litertures |
Authors | |
Publication Date | November 21, 2020 |
Published in Issue | Year 2020 Issue: Ö8 |