Bu çalışma, ikinci dil öğrenme stratejisi kullanımı, akademik alan, cinsiyet ve sınıf düzeyi arasındaki ilişkiyi incelemeyi amaçlamaktadır. Bosna Hersek'ten 252 Bosnalı üniversite öğrencisi çalışmaya katılmıştır. Araştırma verileri iki envanterden toplandı: bireysel bilgi anketi ve Dil Öğrenme Strateji Envanteri (SILL) (Oxford, 1990). Verileri analiz etmek için betimleyici nicel yöntem kullanılmıştır. Betimleyici ve çıkarımsal istatistiki veriler, dil öğrenme stratejilerinin kullanımı ile cinsiyet (erkekler ve kadınlar), akademik alan (eğitim, ekonomi ve mühendislik gibi) ve sınıf seviyeleri (birinci, iikinci ve üçüncü sınflar) değişkenleri bakımından raporlanmıştır. Sonuçlar, erkeklerin kadınlara göre daha sık ve farklı strateji türlerini kullandığını göstermiştir. Akademik alan açısından da istatistiksel olarak anlamlı farklılıklar bulunmuştur: Ekonomi alanından öğrenciler hafıza, telafi ve sosyal stratejileri tercih ederken, mühendislik alanından öğrenciler daha çok duyuşsal, üstbilişsel ve bilişsel stratejileri tercih etmişlerdir. Eğitim alanındaki öğrenciler ise diğerlerine kıyasla en az strateji türlerini tercih etmişlerdir. Bosnalı üniversite öğrencileri arasında dil öğrenme stratejisi kullanımında sınıf düzeyi bakımından istatistiksel olarak bir ilişki bulunamamıştır. Sonuçlar, dil öğrenimi ve öğretimi ile ilgili önemli uygulamalı ve pedagojik çıkarımlar sağlamakta ve bireysel farklılıklar kavramının dil eğitimindeki rolünü anlamaya yönelik katkıda bulunmaktadır.
This study aimed to examine the relationship between the second language learning strategy use, academic major, gender and grade level. 252 Bosnian university students studying in Bosnia and Herzegovina participated in the study. The research data were collected from two inventories: an individual background questionnaire and the Strategy Inventory of Language Learning (SILL) (Oxford, 1990). To analyze the data, the descriptive quantitative method was used. Descriptive and referential statistics were reported by taking gender (males vs females), academic major (education vs engineering vs economics) and grade levels ( freshmen, sophomores vs juniors) as the variables. The results indicated that the males employed different types of strategies more frequently than the females. In terms of the academic majors, statistically significant differences were found: The students majoring in economics preferred memory, compensation and social strategies while students majoring in engineering preferred affective, metacognitive and cognitive ones more. Students majoring in the field of education preferred all the strategy types the least. The grade level was found to be statistically insignificant on the use of the language learning strategies of the Bosnian university students. The results provided significant practical and pedagogical implications regarding language learning and teaching, understanding the role of individual differences in language education.
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Linguistics |
Journal Section | World languages, cultures and litertures |
Authors | |
Publication Date | November 21, 2020 |
Published in Issue | Year 2020 Issue: Ö8 |