Çeşitli medya araçlarında artan sayıdaki zombi anlatıları, yirmi birinci yüzyılın başlarında, özellikle Amerika Birleşik Devletleri'nde, zombie türünün yeniden canlandığını göstermektedir. Bu anlatılar sadece hayatta kalma mücadelesini değil, aynı zamanda Seth Grahame-Smith'in 2009 zombi karma romanı Aşk ve Gurur ve Zombiler’de olduğu gibi küresel zombi salgınının sonuçlarını da ele almaktadır. Austen'in 1813 romanının olay örgüsüne sıkı sıkıya bağlı kalarak Grahame-Smith, 19. yüzyılın başlarında beş Bennet kız kardeşin dövüş sanatlarında başarılı savaşçılar ve Fitzwilliam Darcy'nin üstün Oryantal dövüş becerilerine sahip bir zombie avcısı olduğu İngiltere'yi, ölümsüzlerin vebasının tehdit ettiği bir yere dönüştürmektedir. Jane Austen’ın kanonik eseri Aşk ve Gurur’un (1813) hem edebi hem de film olarak yeniden yazımlarının/uyarlamalarının hâlâ geniş ve coşkulu izleyiciler bulduğu açıktır: Grahame-Smith’in kitabı, dünya çapında 700.000'den fazla kopya satarak hemen New York Times en çok satanlar listesine girmiş ve film hakları Hollywood tarafından hızla satın alınmıştır. Kıyamet sonrası Aşk ve Gurur + Zombiler’in (2016) senaryosunu da yazan yönetmen Burr Steers, film uyarlamasına bir önsöz ve de son bir zombi saldırısı ekler ve yine de bu makalenin öne sürdüğü gibi, romanın tema, karakter gelişimi, üslup ve ton gibi biçimsel öğeler ile birlikte hikâyenin özünü başarıyla korumaktadır.
The growing number of zombie narratives across diverse media indicate a revival of the zombie genre in the early twenty-first century, in particular in the United States. These narratives deal with not only the fight for survival but also with the consequences of the global zombie outbreak as in Seth Grahame-Smith’s 2009 zombie mash-up novel, Pride and Prejudice and Zombies. Adhering closely to the plot of Austen’s 1813 novel, Grahame-Smith nevertheless transforms early 19th-century England into a place menaced by a plague of the undead where the five Bennet sisters are accomplished martial arts warriors and Fitzwilliam Darcy is a monster-hunter possessing superior Oriental fighting skills. It is clear that both literary and filmic rewritings of Jane Austen’s canonical work, Pride and Prejudice (1813) still find large and enthusiastic audiences: Grahame-Smith’s book immediately became a New York Times bestseller, with more than 700,000 copies sold worldwide while the film rights were quickly acquired by Hollywood. Director Burr Steers, who also wrote the screenplay of the post-apocalyptic Pride and Prejudice + Zombies (2016), inserts a prologue and a final zombie attack into the narrative and yet, as this paper argues, successfully preserves the essence of the story as well as the formal elements of theme, characterization, style, and tone from the Graham-Smith novel.
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Linguistics |
Journal Section | World languages, cultures and litertures |
Authors | |
Publication Date | November 21, 2020 |
Published in Issue | Year 2020 Issue: Ö8 |