Covid-19 salgını ile birlikte eğitim-öğretim faaliyetleri büyük bir değişime uğramış, zorunlu olarak geçilen uzaktan eğitim ile yeni bir süreçle karşı karşıya kalınmıştır. Tüm dünyayı etkisi altına alan salgın süreciyle birlikte Türkiye’de eğitimin tüm kademelerinde uzaktan eğitime geçilmiştir. Eğitim-öğretim faaliyetleri bilgisayar, tablet, cep telefonu, televizyon gibi iletişim araçları vasıtasıyla, uzaktan eğitim ile sürdürülmüştür. Bu bağlamda gerçekleştirilen eğitim-öğretimin geleneksel eğitime kıyasla sahip olduğu avantajlar ve dezavantajlar bilim insanlarınca incelenmeye başlanmıştır. Bu çalışmada eğitimin paydaşlarının sürece dair görüşlerinin metaforlar aracılığıyla incelenmesi amaçlanmıştır. Covid-19 salgınının etkisiyle, hızlı geçiş ve değişimlerle birlikte yapılandırılan uzaktan eğitimin uygulama aşamalarında karşılaşılan durumların ortaya konulması, eğitim paydaşlarının algıları çerçevesinde incelenmesi büyük önem taşımaktadır. Bu çalışmanın amacı, eğitimin tüm paydaşlarının (öğrenci, öğretmen ve veli) uzaktan eğitime bakışlarını metaforlar aracılığıyla değerlendirmektir. Bu bağlamda araştırmanın üç çalışma grubu bulunmaktadır. Öğrenci, öğretmen ve veli çalışma gruplarına yönelik ayrı ayrı hazırlanan görüşme formları Google Forms üzerinden dijital içeriğe dönüştürülmüş ve paydaşlara uygulanmıştır. Olgu bilim araştırması olarak yürütülen çalışmada elde edilen metaforik veriler, içerik analiziyle çözümlenmiştir. Metaforların tasnifiyle birlikte algıların yoğunlaştığı temalar belirlenmiştir. Araştırmanın sonuçlarına göre uzaktan eğitimin metaforik algısında geçici ve verimden uzak olması, yüz yüze eğitimin yerine ikame edilmesi ve ruhsuz, duygusuz, sosyalleşmeden uzak bir süreç olarak ifade edilmesi ortaya konulmuştur. Araştırmaya katılan eğitim paydaşları görüşleri bağlamında sürecin daha verimli kılınabilmesi adına birtakım öneriler getirilmiştir.
With the Covid-19 epidemic, education and training activities have undergone a great change, and a new process has been encountered with the compulsory distance education. With the epidemic process that affected the whole world, distance education has been started at all levels of education in Turkey. Education-teaching activities were carried out by means of communication tools such as computers, tablets, mobile phones and televisions, with distance education. In this context, the advantages and disadvantages of education and training compared to traditional education have been started to be examined by scientists. In this study, it is aimed to examine the views of the education stakeholders about the process through metaphors. It is of great importance to reveal the situations encountered in the implementation stages of distance education, which is structured with the effect of the Covid-19 epidemic, along with rapid transitions and changes, and to examine it within the framework of the perceptions of education stakeholders. The purpose of this study is to evaluate the perspectives of all stakeholders (students, teachers and parents) on distance education through metaphors. In this context, the study has three study groups. Interview forms prepared separately for student, teacher and parent study groups were converted into digital content via Google Forms and applied to stakeholders. The metaphorical data obtained in the study conducted as a phenomenological research were analyzed by content analysis. With the classification of the metaphors, the themes in which the perceptions intensified were determined. According to the results of the research, it has been revealed that distance education is temporary and far from efficiency in the metaphorical perception, it is substituted for face-to-face education and it is expressed as a soulless, emotionless and socialization process. In the context of the opinions of the education stakeholders participating in the research, some suggestions were made in order to make the process more efficient.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Linguistics |
Journal Section | Turkish language, culture and literature |
Authors | |
Publication Date | October 21, 2021 |
Published in Issue | Year 2021 Issue: Ö10 |