Farklı cinsel alt kültürlerin ve toplulukların ortaya çıkışı, yirminci yüzyılı karakterize eden ve giderek artan sosyal karmaşa ve toplumsal farklılaşma ile sonuçlanan daha büyük bir sürecin parçasıdır. Bu farklılaşma süreci, Jeffrey Weeks'in Cinsellik (1986, s. 75) adlı eserinde belirttiği gibi, “sınıfsal, etnik, ırksal ve kültürel biçimlerin yanı sıra çeşitli toplumsal cinsiyet ve cinsel deneyimler için yeni bir çoğulculuk” doğurmustur. Tony Kushner tarafından yazılan Angels in America (Melekler Amerika’da) (1992-1995), muhafazakârlık, cinsel politika ve dönemin yeni gizemli hastalığı olan AIDS’in arka planını oluşturduğu 1980'ler Amerika’sında geçen bir oyundur. Öte yandan, How to Get Away with Murder (2014-2020), LGBTQ topluluğunun Amerikan toplumunda uzun zamandır ihmal edilen yerini bulduğu, ABC Stüdyolarında Peter Nowalk tarafından yaratılan ve Shonda Rhimes’ın yapımcılığını üstlendiği hukuk odaklı Amerikan gerilim dizisidir. Yirmi yıl arayla yazılmış her iki eserde de, cinsel kimlikle sıkı sıkıya bağlı gizlilik ve ifşaat anlatı izleğinin esas bağlantı noktasını oluşturur; başkahramanlar toplumsal, kültürel ve siyasi tutumların yanında kendi cinsel kimlikleriyle de kavgaya tutuşur, böylece bütün yaşamları savaş alanına döner.Bu çalışmada, ABD’deki sosyal, politik ve kültürel değişimler ışığında Angels in America (Melekler Amerika’da) ve How to Get Away with Murder başlıklı eserlerde cinsel kimliklerin gizliliğini ve ifşasını tartışmayı amaçlıyoruz.
Melekler Amerika’da How to Get Away with Murder Gizlilik İfşaat LGBTQ topluluğu AIDS Eşcinsel evlilik
The emergence of various sexual subcultures and communities is part of a larger process that has characterized the twentieth century, resulting in ever-growing social complexity and social differentiation. This differentiation process has produced “a new pluralism of class, ethnic, racial and cultural forms as well as a diversity of gender and sexual experiences,” as Jeffrey Weeks puts it in his work, Sexuality (1986, p. 75). Angels in America (1992-1995) by Tony Kushner is a play set in America in the 1980s against a backdrop of conservatism, sexual politics, and a new mysterious disease: AIDS. On the other hand, How to Get Away with Murder (2014-2020) is an American legal thriller television series created by Peter Nowalk and produced by Shonda Rhimes in ABC Studios, in which the LGBTQ community finds its long-neglected place in American society. In both works, written twenty years apart, secrecy and disclosure strongly tied to sexual identity is the real nexus of the storyline in which the protagonists fight with their sexual identities along with social, cultural, and political attitudes, thus, transforming their entire lives into a battleground. In this paper, we aim to discuss the secrecy and disclosure of sexual identities in light of the USA's social, political, and cultural changes in Angels in America and How to Get Away with Murder.
Angels in America How to Get Away with Murder Secrecy Disclosure LGBTQ community AIDS Same-Sex marriage
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Linguistics |
Journal Section | World languages, cultures and litertures |
Authors | |
Publication Date | June 21, 2022 |
Published in Issue | Year 2022 Issue: 28 |