İleri düzey (C1-C2), çeşitli dil yapılarının uygun şekilde kullanılarak metinlerin birbirine bağlanması açısından ulaşılması hedeflenen son eşiktir. Türkçenin yabancı dil olarak öğretiminde C1 seviyesine ulaşmış öğrencilerden içeriği zengin, uzun metinleri anlamaları, mantıksal bağlantıları kurmaları ve kendilerini sözlü, yazılı olarak iyi yapılandırılmış şekilde ifade etmeleri beklenir. Yetkin dil kullanıcısı, eğitimden sosyal yaşama dek hayatın tüm alanlarında gelişmiş kelime hazinesi ile dili işlevsel, akıcı ve çok yönlü kullanabilir. Dil öğretim sürecinde temel becerilerin geliştirilmesinde kelime hazinesi elzemdir çünkü öğrenciler bu dil yapılarını üretici dil becerileri ile kullanmaktadır. Bu çalışmada, Türkçeyi yabancı dil olarak öğrenen C1 düzeyi öğrencilerinin yazma becerisinde tercih ettiği kelime türlerinin sıklıkları tespit edilmiştir. Yapılan analiz neticesinde ulaşılan sonuçlar tablolar hâlinde sunulmuştur. Araştırmanın amacı ise Türkçeyi yabancı dil olarak öğrenen C1 düzeyi öğrencilerinin sıklıkla tercih ettiği kelime kategorilerinden yola çıkarak dil öğretim süreçlerini kolaylaştırmaya yönelik öneriler sunmaktır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Turkish language, culture and literature |
Authors | |
Publication Date | July 23, 2023 |
Published in Issue | Year 2023 Issue: Ö12 |