Research Article
BibTex RIS Cite
Year 2023, Issue: 37, 730 - 743, 21.12.2023
https://doi.org/10.29000/rumelide.1405788

Abstract

References

  • Akgündüz, D. (2013). Fen eğitiminde harmanlanmış öğrenme ve sosyal medya destekli öğrenmenin başarı, motivasyon, tutum ve kendi kendine öğrenme becerilerine etkisi, [Doktora Tezi], Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Baran, B. (2013). Bilim tarihi ve felsefesi öğretim metodunun fen bilimlerine yönelik tutum ve motivasyon üzerine etkisi, [Yüksek Lisans Tezi], Gaziosmanpaşa Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Biçici, N. (2006). Annelerin çocuk kitabı seçimi hakkındaki görüşleri, [Yüksek Lisans Tezi], Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Bilgin, İ. ve Geban, Ö. (2004). İşbirlikli öğreneme yöntemi ve cinsiyetin sınıf öğretmenliği öğretmen adaylarının fen bilgisi dersine karşı tutumlarına, fen bilgisi öğretimi ı dersindeki başarılarının etkisinin incelenmesi, Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 26 (26), s. 9-18.
  • Büyüköztürk, Ş. (2017). Sosyal bilimler için veri analizi el kitabı. Pegem A Yayıncılık.
  • Çepni, S. (2009). Araştırma ve proje çalışmalarına giriş. Celepler Matbaacılık.
  • Cohen, J. (1988). Statistical power analysis for the behavioral sciences. Erlbaum.
  • Coşkun, H. (2012). Bilimsel öyküler içeren eğitsel oyunlar ile fen öğretiminin öğrencilerin akademik başarılarına etkisi, [Yüksek Lisans Tezi], Erciyes Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Çınar, B. (2016). Bilimsel gelişimin tarihsel süreçlerini içeren öykülerle fen derslerinin desteklenmesinin fene yönelik tutuma, bilim insanı imajına, bilimsel süreç becerilerine ve akademik başarıya etkisi, [Yüksek Lisans Tezi], Sakarya Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Demircioğlu, H., Demircioğlu, G. & Ayas, A. (2006). Hikâyeler ve kimya öğretimi, Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 30, 110-119.
  • Ferreira, L. B. M. (2004). The role of a science story, activities, and dialogue modeled on philosophy for children in teaching basic science process skills to fifth graders, [Master Thesis], Montclair State University.
  • Gölcük, A. (2017). Bilimsel hikâyelerle desteklenen fen eğitiminin öğrencilerin yaratıcılıkları ve duyuşsal özellikleri üzerindeki etkisi, [Yüksek Lisans Tezi], Hacettepe Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Gündüz, A. (2007). Anne-baba ve öğretmenlerin okul öncesi çocuk kitaplarını değerlendirmesi, [Yüksek Lisans Tezi], Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Güvendik, F. (2010). Kimya motivasyon ölçeğinin uyarlanması ve yapı geçerliğinin incelenmesi, [Yüksek Lisans Tezi], Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Hidi, S. (1990). Interest and its contribution as a mental resource for learning. Reviews of Educational Research, 60, 549–572. https://doi.org/10.3102/003465430600045
  • Hung, C. M., Hwang, G. J., & Huang, I. (2012). A project-based digital storytelling approach for improving students' learning motivation, problem-solving competence and learning achievement. Journal of Educational Technology & Society, 15(4), 368-379.
  • Koç, D. (2007). İlköğretim öğrencilerinin öğrenme stilleri: Fen başarısı ve tutumu arasındaki ilişki (Afyonkarahisar İl Örneği), [Yüksek Lisans Tezi], Afyonkarahisar Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Koray, Ö. , Köksal, M. S. , Özdemir, M. & Presley, A. İ. (2007). Yaratıcı ve Eleştirel Düşünme Temelli Fen Laboratuarı Uygulamalarının Akademik Başarı ve Bilimsel Süreç Becerileri Üzerine Etkisi . İlköğretim Online , 6 (3) , 377-389 .
  • Korkut, T. Y. & Ören, F. Ş. (2018). Kavram Karikatürleriyle desteklenmiş bilimsel hikâyelerin öğrencilerin akademik başarıları, tutumları ve motivasyonları üzerine etkisi. Batı Anadolu Eğitim Bilimleri Dergisi, 9(1), 38-52.
  • Milne, C. (1998). Philosophically correct science stories? Examining the implications of heroic science stories for school science. Journal of Research in Science Teaching, 35 (2), 175-187. https://doi.org/10.1002/(SICI)1098-2736(199802)35:2<175::AID-TEA7>3.0.CO;2-P
  • Monhardt, L., & Monhardt, R. (2006). Creating a context for the learning of science process skills through picture books. Early Childhood Education Journal, 34, 67-71. https://doi.org/10.1007/s10643-006-0108-9
  • Ostlund, K. (1998). What the research says about science process skills. Electronic Journal of Science Education, 2(4), 1–8.
  • Özdemir, O. (2022). Dijital Hikâye. Yüzbaşıoğlu, H., B. ve Çevik, E.,E. (Ed.)içinde, Güncel gelişmeler Odağında Fen Öğretimi, (ss.241-258). Pegem Akademi.
  • Özdemir, M. (2021). Fen Öğretiminde bilimsel süreç becerileri, , Okur, M. ve Orhan, A.T. (Ed.) içinde İlkokulda Fen Öğretimi (ss.59-84). Vizetek.
  • Özdemir, M., Özdemir, O., & Parmaksiz, R. Ş. (2016). İlkokul öğrencilerinin bilimsel süreç becerilerinin ve okuduğunu anlama düzeylerinin incelenmesi. Electronic Turkish Studies, 11(3). http://dx.doi.org/10.7827/TurkishStudies.9317
  • Polat, M. (2011). Bilimin doğası hakkındaki görüşlerin kısa hikâyeler yöntemiyle değerlendirilmesi: fen bilgisi öğretmen adayları örneği, [Doktora Tezi], Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Prayitno, B. A., Corebima, D., Susilo, H., Zubaidah, S., & Ramli, M. (2017). Closing the science process skills gap between students with high and low level academic achievement. Journal of Baltic Science Education, 16(2), 266-277.
  • Solomon, J. (2002) Science stories and science texts: What can they do for our students?, Studies in Science Education, 37(1): 85–105. https://doi.org/10.1080/03057260208560178
  • Şen Gümüş, B. (2009). Bilimsel öykülerle fen ve teknoloji eğitiminin öğrencilerin fen tutumlarına ve bilim insanı imajlarına etkisi, [Yüksek Lisans Tezi], Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Uzun, N. ve Keleş, Ö. (2012). İlköğretim öğrencilerinin fen öğrenmeye yönelik motivasyon düzeylerinin değerlendirilmesi, Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 9 (20), s. 313-327.
  • Turgut, G. ve Kışla, T. (2015). Bilgisayar destekli hikâye anlatımı yöntemi: Alanyazın araştırması, Turkish Online Journal of Qualitative Inquiry, 6 (2), s. 97-121. https://doi.org/10.17569/tojqi.57305
  • Yılmaz, H. ve Huyugüzel Çavaş, P. (2007). Fen öğrenimine yönelik motivasyon ölçeğinin geçerlik ve güvenirlik çalışması. İlköğretim Online, 6(3), 430-440.
  • Yılmaz, T. (2013). Kavram karikatürleriyle desteklenmiş bilimsel hikâyelerin öğrencilerin akademik başarıları, tutumları ve motivasyonları üzerine etkisi, [Yüksek Lisans Tezi], Celal Bayar Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü.
  • Yuniastuti, E. (2013). Peningkatan Keterampilan Proses, Motivasi, dan Hasil Belajar Biologi dengan StrategiPembelajaran Inkuiri Terbimbing pada Siswa Kelas VII SMP Kartika V-1 Balikpapan. Jurnal PenelitianPendidikan. 13(1), 80-88.

Assessing the ınfluence of scientific story on multiple aspects of primary school students' science learning

Year 2023, Issue: 37, 730 - 743, 21.12.2023
https://doi.org/10.29000/rumelide.1405788

Abstract

The aim of this research is to examine the effect of using scientific stories in science education courses on the science process skills and motivation of primary school 4th-grade students towards science education course. A quasi-experimental method was applied to 37 fourth-grade primary school students from two classes in a district of the Western Black Sea region. While science education courses were given in the control group (CG) with the activities available in the science education course curriculum, in the experimental group (EG), it was given with scientific stories. Quantitative data in the research were obtained by implementing a motivation scale for learning science and a scientific process skill scale as pre-test and post-test. The experimental study was carried out for five weeks, with three-hour courses in both groups. The independent sample t-test and the t-test for dependent groups were employed to assess the outcomes from the study. The research revealed that prior to the experimental procedures, the experimental and control groups did not show any difference in terms of their scientific process skills and enthusiasm for learning science and motivation to learn science. The post-tests showed a marked contrast between the experimental and control groups, demonstrating that teaching science education courses with scientific stories was beneficial. Assessing the disparity in motivation for learning science and scientific process skills in the EG between the pre-tests and post-tests revealed a heightened motivation in the post-test, leading to the realization that the implementation of scientific stories had a positive impact on motivation for learning science.

References

  • Akgündüz, D. (2013). Fen eğitiminde harmanlanmış öğrenme ve sosyal medya destekli öğrenmenin başarı, motivasyon, tutum ve kendi kendine öğrenme becerilerine etkisi, [Doktora Tezi], Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Baran, B. (2013). Bilim tarihi ve felsefesi öğretim metodunun fen bilimlerine yönelik tutum ve motivasyon üzerine etkisi, [Yüksek Lisans Tezi], Gaziosmanpaşa Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Biçici, N. (2006). Annelerin çocuk kitabı seçimi hakkındaki görüşleri, [Yüksek Lisans Tezi], Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Bilgin, İ. ve Geban, Ö. (2004). İşbirlikli öğreneme yöntemi ve cinsiyetin sınıf öğretmenliği öğretmen adaylarının fen bilgisi dersine karşı tutumlarına, fen bilgisi öğretimi ı dersindeki başarılarının etkisinin incelenmesi, Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 26 (26), s. 9-18.
  • Büyüköztürk, Ş. (2017). Sosyal bilimler için veri analizi el kitabı. Pegem A Yayıncılık.
  • Çepni, S. (2009). Araştırma ve proje çalışmalarına giriş. Celepler Matbaacılık.
  • Cohen, J. (1988). Statistical power analysis for the behavioral sciences. Erlbaum.
  • Coşkun, H. (2012). Bilimsel öyküler içeren eğitsel oyunlar ile fen öğretiminin öğrencilerin akademik başarılarına etkisi, [Yüksek Lisans Tezi], Erciyes Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Çınar, B. (2016). Bilimsel gelişimin tarihsel süreçlerini içeren öykülerle fen derslerinin desteklenmesinin fene yönelik tutuma, bilim insanı imajına, bilimsel süreç becerilerine ve akademik başarıya etkisi, [Yüksek Lisans Tezi], Sakarya Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Demircioğlu, H., Demircioğlu, G. & Ayas, A. (2006). Hikâyeler ve kimya öğretimi, Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 30, 110-119.
  • Ferreira, L. B. M. (2004). The role of a science story, activities, and dialogue modeled on philosophy for children in teaching basic science process skills to fifth graders, [Master Thesis], Montclair State University.
  • Gölcük, A. (2017). Bilimsel hikâyelerle desteklenen fen eğitiminin öğrencilerin yaratıcılıkları ve duyuşsal özellikleri üzerindeki etkisi, [Yüksek Lisans Tezi], Hacettepe Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Gündüz, A. (2007). Anne-baba ve öğretmenlerin okul öncesi çocuk kitaplarını değerlendirmesi, [Yüksek Lisans Tezi], Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Güvendik, F. (2010). Kimya motivasyon ölçeğinin uyarlanması ve yapı geçerliğinin incelenmesi, [Yüksek Lisans Tezi], Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Hidi, S. (1990). Interest and its contribution as a mental resource for learning. Reviews of Educational Research, 60, 549–572. https://doi.org/10.3102/003465430600045
  • Hung, C. M., Hwang, G. J., & Huang, I. (2012). A project-based digital storytelling approach for improving students' learning motivation, problem-solving competence and learning achievement. Journal of Educational Technology & Society, 15(4), 368-379.
  • Koç, D. (2007). İlköğretim öğrencilerinin öğrenme stilleri: Fen başarısı ve tutumu arasındaki ilişki (Afyonkarahisar İl Örneği), [Yüksek Lisans Tezi], Afyonkarahisar Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Koray, Ö. , Köksal, M. S. , Özdemir, M. & Presley, A. İ. (2007). Yaratıcı ve Eleştirel Düşünme Temelli Fen Laboratuarı Uygulamalarının Akademik Başarı ve Bilimsel Süreç Becerileri Üzerine Etkisi . İlköğretim Online , 6 (3) , 377-389 .
  • Korkut, T. Y. & Ören, F. Ş. (2018). Kavram Karikatürleriyle desteklenmiş bilimsel hikâyelerin öğrencilerin akademik başarıları, tutumları ve motivasyonları üzerine etkisi. Batı Anadolu Eğitim Bilimleri Dergisi, 9(1), 38-52.
  • Milne, C. (1998). Philosophically correct science stories? Examining the implications of heroic science stories for school science. Journal of Research in Science Teaching, 35 (2), 175-187. https://doi.org/10.1002/(SICI)1098-2736(199802)35:2<175::AID-TEA7>3.0.CO;2-P
  • Monhardt, L., & Monhardt, R. (2006). Creating a context for the learning of science process skills through picture books. Early Childhood Education Journal, 34, 67-71. https://doi.org/10.1007/s10643-006-0108-9
  • Ostlund, K. (1998). What the research says about science process skills. Electronic Journal of Science Education, 2(4), 1–8.
  • Özdemir, O. (2022). Dijital Hikâye. Yüzbaşıoğlu, H., B. ve Çevik, E.,E. (Ed.)içinde, Güncel gelişmeler Odağında Fen Öğretimi, (ss.241-258). Pegem Akademi.
  • Özdemir, M. (2021). Fen Öğretiminde bilimsel süreç becerileri, , Okur, M. ve Orhan, A.T. (Ed.) içinde İlkokulda Fen Öğretimi (ss.59-84). Vizetek.
  • Özdemir, M., Özdemir, O., & Parmaksiz, R. Ş. (2016). İlkokul öğrencilerinin bilimsel süreç becerilerinin ve okuduğunu anlama düzeylerinin incelenmesi. Electronic Turkish Studies, 11(3). http://dx.doi.org/10.7827/TurkishStudies.9317
  • Polat, M. (2011). Bilimin doğası hakkındaki görüşlerin kısa hikâyeler yöntemiyle değerlendirilmesi: fen bilgisi öğretmen adayları örneği, [Doktora Tezi], Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Prayitno, B. A., Corebima, D., Susilo, H., Zubaidah, S., & Ramli, M. (2017). Closing the science process skills gap between students with high and low level academic achievement. Journal of Baltic Science Education, 16(2), 266-277.
  • Solomon, J. (2002) Science stories and science texts: What can they do for our students?, Studies in Science Education, 37(1): 85–105. https://doi.org/10.1080/03057260208560178
  • Şen Gümüş, B. (2009). Bilimsel öykülerle fen ve teknoloji eğitiminin öğrencilerin fen tutumlarına ve bilim insanı imajlarına etkisi, [Yüksek Lisans Tezi], Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Uzun, N. ve Keleş, Ö. (2012). İlköğretim öğrencilerinin fen öğrenmeye yönelik motivasyon düzeylerinin değerlendirilmesi, Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 9 (20), s. 313-327.
  • Turgut, G. ve Kışla, T. (2015). Bilgisayar destekli hikâye anlatımı yöntemi: Alanyazın araştırması, Turkish Online Journal of Qualitative Inquiry, 6 (2), s. 97-121. https://doi.org/10.17569/tojqi.57305
  • Yılmaz, H. ve Huyugüzel Çavaş, P. (2007). Fen öğrenimine yönelik motivasyon ölçeğinin geçerlik ve güvenirlik çalışması. İlköğretim Online, 6(3), 430-440.
  • Yılmaz, T. (2013). Kavram karikatürleriyle desteklenmiş bilimsel hikâyelerin öğrencilerin akademik başarıları, tutumları ve motivasyonları üzerine etkisi, [Yüksek Lisans Tezi], Celal Bayar Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü.
  • Yuniastuti, E. (2013). Peningkatan Keterampilan Proses, Motivasi, dan Hasil Belajar Biologi dengan StrategiPembelajaran Inkuiri Terbimbing pada Siswa Kelas VII SMP Kartika V-1 Balikpapan. Jurnal PenelitianPendidikan. 13(1), 80-88.
There are 34 citations in total.

Details

Primary Language English
Subjects Applied Linguistics and Educational Linguistics
Journal Section Turkish language, culture and literature
Authors

Yeşim İpek This is me 0009-0003-2959-0032

Muhammet Özdemir 0000-0001-7764-8655

Publication Date December 21, 2023
Published in Issue Year 2023 Issue: 37

Cite

APA İpek, Y., & Özdemir, M. (2023). Assessing the ınfluence of scientific story on multiple aspects of primary school students’ science learning. RumeliDE Dil Ve Edebiyat Araştırmaları Dergisi(37), 730-743. https://doi.org/10.29000/rumelide.1405788