Book Review
BibTex RIS Cite

Multibem Hikâye Kitaplarının Türkçe Öğretimine Katkısı

Year 2024, Issue: 38, 1618 - 1623, 21.02.2024
https://doi.org/10.29000/rumelide.1441167

Abstract

Hikâye kitapları, erken çocukluk döneminden itibaren çocukların bilişsel ve ruhsal gelişimlerini destekleyen; anlama ve ifade etme becerilerini geliştiren ve duygu ve düşünce dünyalarını zenginleştiren bir işleve sahiptir. Bu özelliklerinden dolayı çocukların erken yaşlarda nitelikli hikâye kitaplarıyla tanışması, sonraki yıllardaki gelişimleri açısından büyük bir önem taşır. Bu karşılaşma, Sever (2013)’in de vurguladığı gibi “çocuk-edebiyat-sanat etkileşiminin kapısını” aralar (s. 19). Nitelikli hikâye kitaplarıyla vakit geçiren çocuk, dilin inceliklerini sezmeye başlar. Bu sezgi, gündelik hayat deneyimlerinin arasına sızar ve çocuğun hayal dünyasını ve imgesel düşünme yetisini geliştirir. Böylece çocukların ileriki yaşlarında okuma zevkini kazanabilmesini de sağlar. Nitekim Baymur ve Demiray’ın da vurguladığı gibi (1961), “Okuma zevki kazanması istenen bir insana iyi kitapların verilmesi, onun bu eserler hakkında eleştirel bir görüşe sahip olabilmesi ve okudukları üzerinde düşünme alışkanlığını kazanması için gereklidir” (s.1).

References

  • Baymur, F. ve Demiray, K. (1961). Çocuk edebiyatı antolojisi. Ankara: Milli Eğitim.
  • Sever, S. (2013). Çocuk ve edebiyat. İzmir: Tudem.
  • Tabak, G. ve Çoban, A. (2011). İlköğretim. 6. Sınıf Türkçe ders kitaplarındaki hikâyelerin hikâye haritalama yöntemine göre incelenmesi. Journal of European Education, 1(1), 43-50
Year 2024, Issue: 38, 1618 - 1623, 21.02.2024
https://doi.org/10.29000/rumelide.1441167

Abstract

References

  • Baymur, F. ve Demiray, K. (1961). Çocuk edebiyatı antolojisi. Ankara: Milli Eğitim.
  • Sever, S. (2013). Çocuk ve edebiyat. İzmir: Tudem.
  • Tabak, G. ve Çoban, A. (2011). İlköğretim. 6. Sınıf Türkçe ders kitaplarındaki hikâyelerin hikâye haritalama yöntemine göre incelenmesi. Journal of European Education, 1(1), 43-50
There are 3 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects New Turkish Language (Turkish of Old Anatolia, Ottoman, Turkiye)
Journal Section Book Reviews
Authors

Hüsniye Gülsev Koç This is me 0000-0002-4518-6529

Publication Date February 21, 2024
Submission Date February 15, 2024
Acceptance Date February 20, 2024
Published in Issue Year 2024 Issue: 38

Cite

APA Koç, H. G. (2024). Multibem Hikâye Kitaplarının Türkçe Öğretimine Katkısı. RumeliDE Dil Ve Edebiyat Araştırmaları Dergisi(38), 1618-1623. https://doi.org/10.29000/rumelide.1441167