Aim: This study was planned to determine the attitudes and beliefs of midwifery students about the birth process.
Material and Methods: This study is a descriptive, cross-sectional, and correlational research 500 midwifery students studying at two universities in the Black Sea Region of Turkey were included in the study. Research data were collected using the "Personal Information Form", "Birth Beliefs Scale" and "Birth Attitude Scale". Statistical analyzes were performed using the SPSS 27.0 package program. To compare the means, t-test and ANOVA were used for normal distributions, and Mann-Whitney-U and Kruskal Wallis tests were used for non-normal distributions. A P value of <0.05 was considered statistically significant.
Results: It was determined that the students' total score average of the Birth Attitude Scale was 38.64±6.97. Students' Birth Beliefs Scale "Medical Process Belief" sub-dimension total score average is 18.56±3.97, "Natural Process Belief" sub-dimension total score average is 20.08±4.35, and the scale total score average is 36.25±9, It was found to be 94. Additionally, it was observed that fourth-grade students had higher average scores on the Birth Beliefs Scale compared to other students(p=0.045). Moreover, unmarried students (p=0.045) and students residing in dormitories had higher average scores (p=0,001) on the Birth Attitude Scale.
Conclusion: Students had high birth attitude scores and fear levels. Education level, family type, residence, and willingly choosing the department influenced their birth beliefs and attitudes. Future research should examine how childbirth-related content, clinical practices, and internships affect midwifery students' beliefs and attitudes towards childbirth.
Amaç: Bu çalışma, ebelik öğrencilerinin doğum sürecine dair tutumlarını ve inançlarını belirlemek amacıyla planlanmıştır.
Gereç ve Yöntemler: Bu çalışma, tanımlayıcı, kesitsel ve korelasyonel bir araştırmadır. Türkiye’nin Karadeniz Bölgesinde bulunan iki üniversitede öğrenim gören 500 ebelik öğrencisi çalışmaya dahil edilmiştir. Araştırmanın verileri, 01.10.2023- 01.01.2024 tarihleri arasında “Kişisel Bilgi Formu”, “Doğum İnançları Ölçeği” ve “Doğum Tutum Ölçeği” kullanılarak toplanmıştır. İstatistiksel analizler, SPSS 27.0 paket programı kullanılarak yapıldı. Ortalamaların karşılaştırılmasında normal dağılımlar için t-testi ve ANOVA, normal olmayan dağılımlar için Mann-Whitney-U ve Kruskal Wallis testleri kullanıldı. P değeri <0,05 ise istatistiksel olarak anlamlı kabul edildi.
Bulgular: Öğrencilerin Doğum Tutum Ölçeği toplam puan ortalamasının 38,64±6,97 olduğu belirlendi. Öğrencilerin Doğum İnançları Ölçeği “Tıbbi Süreç İnancı” alt boyutu toplam puan ortalamasının 18,56±3,97, “Doğal Süreç İnancı” alt boyutu toplam puan ortalamasının 20,08±4,35 ve ölçek toplam puan ortalamasının 36,25±9,94 olduğu bulundu. Ayrıca, dördüncü sınıfta öğrenim gören öğrencilerin diğer öğrencilere göre Doğum İnançları Ölçeği puan ortalamalarının (p=0,045), bekar olan öğrencilerin (p=0,045) ve yurtta kalan öğrencilerin Doğum Tutum Ölçeği puan ortalamalarının (p=0,001) daha yüksek olduğu görüldü.
Sonuç: Genel olarak öğrencilerin yüksek doğum tutumu puanlarına sahip olduğu ve korku düzeylerinin yüksek olduğu belirlendi. Ayrıca, öğrencilerin eğitim düzeyi, aile tipi, ikamet durumu ve bölümü isteyerek seçme durumlarının doğum inançları ve tutumları üzerinde etkili olduğu görüldü. Ebelik öğrencilerinin doğum inançları üzerindeki etkilerin daha derinlemesine anlaşılabilmesi için, eğitim sürecinde maruz kaldıkları doğumla ilgili içerik, klinik uygulamalar ve staj deneyimleri gibi faktörlerin, doğum inançlarına ve tutumlarına nasıl yansıdığını belirlemek amacıyla ileriye dönük araştırmaların yapılmasını önermekteyiz.
Araştırma için bir üniversitenin Sosyal ve Beşeri Bilimler Araştırmaları Etik Kurulundan gerekli izinler alınmıştır (29.09.2023 tarihli 2023-803 karar sayılı). Çalışmada kullanılan Doğum İnançları ve Doğum Tutum Ölçeklerinin kullanım izinleri ilgili yazarlardan alınmıştır. Araştırmaya başlamadan önce öğrenci ebelere araştırmanın amacına ve verilen bilgilerin nasıl kullanılacağına ilişkin bilgi verildikten sonra sözlü onam alınmış ve gönüllü katılım formu imzalatılmıştır. Araştırma Helsinki Deklarasyonu Prensiplerine uygun olarak yapılmıştır.
Yok
Araştırmacılar çalışmaya katılarak destek veren tüm ebelik bölümü öğrencilerine teşekkür etmektedir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Nursing (Other) |
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | January 3, 2025 |
Submission Date | March 5, 2024 |
Acceptance Date | November 26, 2024 |
Published in Issue | Year 2025 Volume: 15 Issue: 1 |