Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Öğrencilerin Uzaktan Eğitime Yönelik Algı, Düşünce ve Deneyimleri

Yıl 2024, Cilt: 1 Sayı: 2, 59 - 68

Öz

Amaç: Bu araştırma üniversite öğrencilerinin uzaktan eğitime ilişkin algılarını, görüşlerini ve deneyimlerini belirlemek amacıyla yapıldı.
Gereç-Yöntem: Bu analitik kesitsel araştırma deseni olarak yürütülen araştırmada, Eylül-Ekim 2020 tarihleri arasında Sağlık Bilimleri Fakültesi’nde bulunan 13 bölümün 1,2,3,4. Sınıf öğrencileri ile toplam 1390 öğrenci ile gerçekleşti. Araştırmada veriler araştımacılar tarafından geliştirilen Uzaktan Eğitim Değerlendirme Formu ile toplandı.
Bulgular: Araştırmada, öğrencilerin %51,5'inin uzaktan eğitim derslerine eş zamanlı (senkron) katıldığı tespit edilmiştir. Öğrencilerin %70,1'inin uzaktan eğitim derslerine katılımda teknik sorunlar yaşadığı, %65'inin ise internet bağlantısı sorunlarıyla karşılaştığı belirlenmiştir. Öğrencilerin %45,9'u uzaktan eğitim sürecinde yaşadıkları sorunların çözümünde ders hocalarından destek aldıklarını ifade etmiştir. Ayrıca, %64,8'i laboratuvar uygulamalarının yapılamamasının öğrenmelerini olumsuz etkilediğini belirtirken, %67'si laboratuvar içeren derslerin yüz yüze eğitim ortamlarında gerçekleştirilmesi gerektiğine inanmaktadır. Bunun yanı sıra, %63,7'si klinik uygulamaya sahip derslerin uzaktan eğitimle verilemeyeceği görüşünü dile getirmiştir.
Sonuç: Sonuç olarak, öğrencilerin uzaktan eğitim sürecinde çeşitli sorunlar (teknik, internet bağlantısı, sınav süresi vb.) yaşadığı ve bu sorunlarla ilgili teknik destek ve ders hocalarından yardım alabildikleri görülmüştür. Ayrıca, uzaktan eğitimin, okula gitme zorunluluğunu ortadan kaldırarak öğrencilere daha fazla zaman, enerji, rahatlık ve öğrenme imkanı sağladığı ifade edilmiştir. Uzaktan eğitimin bazı derslerin hibrit olarak verilmesi ya da öğrenci katılımını artıracak şekilde düzenlenmesi, eğitimin verimliliğini artırabilir.

Etik Beyan

Üsküdar Üniversitesi, Girişimsel Olmayan Araştırmalar Etik Kurulundan 27/08/2020 tarihli, 61351342/2020-392 sayılı etik kurul kararı alınmıştır.

Kaynakça

  • Basilaia, G., Dgebuadze, M., Kantaria, M., Chokhonelidze, G. (2020). Replacing the Classic Learning Form at Universities as an Immediate Response to the COVID-19 Virus Infection in Georgia. International Journal for Research in Applied Science & Engineering Technology, 8(3):2321-9653
  • Bilgiç, H.G., & Tüzün, H. (2015). Yükseköğretim kurumları web tabanlı uzaktan eğitim programlarında yaşanan sorunlar. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 1(3), 26‐50.
  • Buluk, B., Eşitti, B. (2020). Koronavirüs (covid-19) sürecinde uzaktan eğitimin turizm lisans öğrencileri tarafından değerlendirilmesi. Journal of Awarens, 5 (3), 285-298.
  • Çengel, M. (2004). Uzaktan Eğitimde Öğrenci Başarı ve Memnuniyetini Etkileyen Faktörlerin Değerlendirilmesi: Sakarya Üniversitesi Örneği. Sakarya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme Anabilim Dalı. Doktora Tezi. Tez Danışmanı: Dr. Öğretim Üyesi Hayrettin Evirgen Sakarya
  • ÇOMÜ, (2020, 16 Haziran). Uzaktan Eğitimde En Başarılı İkinci Üniversite: ÇOMÜ, https://www.comu.edu.tr/haber-20041.html
  • Durak G, Çankaya S, İzmirli S. (2020) COVID-19 Pandemi Döneminde Türkiye’deki Üniversitelerin Uzaktan Eğitim Sistemlerinin İncelenmesi. Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi, 14 (1), 787-809. Doi: 10.17522/balikesirnef.743080
  • Dikmen, S., Bahçeci, F. (2020). Covid-19 Pandemisi Sürecinde Yükseköğretim Kurumlarının Uzaktan Eğitime Yönelik Stratejileri: Fırt Üniversitesi Örneği. Turkish Journal of Education Studies, 7(2), 78-98
  • Işman, A. (2011). Uzaktan Eğitim. Pegem Akademi. Ankara.
  • Kalelioğlu, F., Atan, A., & Çetin, Ç. (2016) Sanal sınıf Ortamında Eğitmen ve Öğrenen Deneyimleri. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 12(2), 555-568.
  • Karadağ, E., Çiftçi, S. K., Gök, R., Su, A., et al. (2021). Covid-19 Pandemisi Sürecince Üniversitelerin Uzaktan Eğitim Kapasiteleri. Journal of University Research, 4 (1), 8-22. https://doi.org/10.32329/uad.874799
  • Kaya, Z. (2002). Uzaktan eğitim. Pegem Akademi. Ankara.
  • Kubilay, G., 2002. Veri toplama yöntem teknik ve araçları. Ed: Erefe. İ. Odak Ofset, 139-168. İstanbul.
  • Küntüncü, M., Kurt, A. (2020). Covid-19 Pandemsi Döneminde Hemşirleik Öğrencilerinin Uzaktan Eğitim Konusunda Yaşadıkları Sorunlar. Avrasya Sosyal ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, 7(5), 66-77.
  • McBrien, J. L., Jones, P., & Cheng, R. (2009) Virtual spaces: Employing a synchronous online classroom to facilitate student engagement in online learning. International Review of Research in Open and Distance Learning, 10 (3), (1-¬17).
  • Odabaş, H. (2003). Internet Tabanlı Uzaktan Eğitim ve Bilgi ve Belge Yönetimi Bölümleri. Türk Kütüphaneciliği, 17 (1), 22-36.
  • Orçanlı, K., & Bekmezci, M. (2020). Üniversite Öğrencilerinin Covid-19 Pandemisinde Uzaktan Eğitim Algısının Belirlenmesi ve Bazı Demografik Değişkenlerle İlişkisi. Uluslararası İktisadi Ve İdari Bilimler Dergisi, 6 (2), 88-108. https://doi.org/10.29131/uiibd.836277
  • Parlak, Ö. (2007). İnternet Temelli Uzaktan Eğitimde Öğrenci Doyumu Ölçeği. Eğitim Bilimleri ve Uygulama, 6 (11), 53-72.
  • Savaş, G. (2021). Üniversite Öğrencilerinin Covid-19 Salgını Dönemindeki Uzaktan Eğitim Deneyimine Yönelik Algıları. Yükseköğretim Dergisi, 11(2 Pt 1), 309-320. https://doi.org/10.2399/yod.20.744889
Toplam 18 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Sağlık Sistemleri
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Güler Cimete 0000-0003-0610-6140

Günay Arslan 0000-0003-3490-3999

Tuğba Altıntaş 0000-0002-4779-8668

Erken Görünüm Tarihi 7 Mart 2025
Yayımlanma Tarihi
Gönderilme Tarihi 16 Ekim 2024
Kabul Tarihi 3 Ocak 2025
Yayımlandığı Sayı Yıl 2024 Cilt: 1 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Cimete, G., Arslan, G., & Altıntaş, T. (2025). Öğrencilerin Uzaktan Eğitime Yönelik Algı, Düşünce ve Deneyimleri. Sağlık Bilimleri Ve Teknolojileri Dergisi, 1(2), 59-68.

Sağlık Bilimleri ve Teknolojileri Dergisi (SABİTEK) 'nde yazılar Türkçe veya İngilizce olarak yayımlanır. Türkçe yazılar kolay anlaşılır olmalı, duru bir Türkçe ile yazılmalı, Türk dilinin bütünlüğü korunmalı, yazılar Türk Dil Kurumu kurallarına uygun olmalıdır. Mümkün olduğu kadar yabancı sözcüklerin kullanımından kaçınılmalı, Türkçe çok yaygın olarak kullanılan yabancı sözcüklerin Türkçe karşılığı ilk kullanımlarında parantez içinde verilmelidir. Türkçede çok kullanılmayan sözcüklerin yabancı dildeki karşılığı ilk kullanımlarında parantez içinde verilmelidir. İlaçların ticari adları yerine jenerik (etken madde) adları Türkçe okunduğu gibi verilmelidir. İngilizce yazılar anlaşılır ve hatasız olmalıdır.