Introduction: The unprecedented rapid increase in the elderly population in the world, along with active, successful and healthy aging, also brings with it the need to increase the quality of life and life satisfaction in old age. In this sense, third age universities, which increase the quality of life and life satisfaction of the elderly by supporting the active participation of the elderly in life with a lifelong learning perspective, are becoming increasingly widespread in Turkey as well as around the world.
Aim: This research aims to analyze the examples established in Turkey by considering the third age universities where older adults receive education from the perspective of gerontological social work.
Materials and Methods: The document analysis method was used in the study. Document review is a systematic method in which printed documents and electronic materials are examined, document contents are analyzed, processed and evaluated. In the study, a literature review was conducted on the subject, in addition, universities websites were examined, catalogs, lesson plans, reports, photos, interview texts were analyzed.
Results: It has been seen that third age universities support activism and social participation in the context of lifelong learning, and can contribute to improving the well-being of the elderly by increasing the quality of life and life satisfaction of the elderly.
Conclusion: The expansion of third-age universities, their attainment of an integrated and inclusive structure in terms of content and learning processes can contribute not only to the emergence of beneficial results in terms of improving the well-being of the elderly, but also to improving the quality of life of all segments of society.
Third age university Gerontological social service elderly education
Giriş ve amaç; Dünyada yaşlı nüfusun görülmemiş bir hızla artması aktif, başarılı ve sağlıklı yaşlanmayla birlikte yaşlılıkta yaşam kalitesinin ve yaşam doyumunun artırılması ihtiyacını da beraberinde getirmektedir. Bu anlamda hayat boyu öğrenme perspektifi ile yaşlıların hayata aktif katılımını destekleyerek yaşlıların yaşam kalitesini ve yaşam doyumunu artıran üçüncü yaş üniversiteleri dünya genelinde olduğu gibi Türkiye’de de giderek yaygınlaşmaktadır. Bu araştırma, yaşlı yetişkinlerin eğitim aldıkları üçüncü yaş üniversitelerini gerontolojik sosyal hizmet perspektifinden ele alarak Türkiye’de kurulu örnekleri analiz etmeyi amaçlamaktadır.
Gereç ve yöntem; Çalışmada doküman incelemesi yöntemi kullanılmıştır. Doküman incelemesi, basılı belgelerin ve elektronik materyallerin incelendiği, belge içeriklerinin çözümlendiği, işlendiği ve değerlendirildiği sistematik bir yöntemdir. Yöntem, veri elde etmek açısından önceki çalışmalara bağlı, yazılı, görsel ve çoklu ortam verilerinin bulunmasını, seçilmesini, değerlendirilmesini ve anlamlandırılmasını içermektedir. Çalışmada konuya ilişkin literatür taraması yapılmış, ayrıca 3YÜ web siteleri incelenmiş, katalog, ders planı, rapor, fotoğraf, röportaj metinleri analiz edilmiştir.
Bulgular ve sonuç; Üçüncü yaş üniversitelerinin hayat boyu öğrenmeyi bağlamında aktifliği ve sosyal katılımı desteklediği, yaşlıların yaşam kalitesini ve yaşam doyumunu artırarak yaşlı refahının yükselmesine katkıda bulunabileceği görülmüştür. Üçüncü yaş üniversitelerinin yaygınlaşması, içerik ve öğrenme süreçleri açısından bütünleşik ve kapsayıcı bir yapıya kavuşmaları sadece yaşlı refahının artırılması bakımından faydalı sonuçların ortaya çıkmasına değil toplumun tüm kesimlerinin yaşam kalitesinin artırılmasına katkıda bulunabilir.
Üçüncü yaş üniversitesi Gerontolojik sosyal hizmet yaşlı eğitimi
Bu makale herhangi bir şekilde başka bir yere sunulmamış olup başka bir dergi tarafından değerlendirilmemektedir. Derginizin politikaları konusunda araştırmamızın politikalarınızı ihlal etmediğine inanıyoruz. Araştırma etik kurul onayı gerektirmeyen doküman analizi ve web sayfası, katalog, broşür incelemesi yöntemiyle yapılmış olup etik kurul onayı gerektirmeyen çalışmadır. Ayrıca yazarlar arası herhangi bir çıkar çatışması bulunmamaktadır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Sağlık Hizmetleri ve Sistemleri (Diğer) |
Bölüm | Araştırma |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2024 |
Gönderilme Tarihi | 16 Nisan 2024 |
Kabul Tarihi | 23 Haziran 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 |