Sağlık Bilimleri Üniversitesi öğrencilerinin memnuniyeti ve üniversiteyi tavsiye etme durumu
Yıl 2017,
Cilt: 4 Sayı: 4, 301 - 305, 01.12.2017
Büşra Kopmaz
,
Mustafa Şehirli
Güven Bektemür
Öz
Yükseköğretimin temelini oluşturan üniversitelerde verilen eğitim, sadece öğrencilerin hayatını değil ülkenin geleceğini de şekillendirmektedir. Öğrenci aldığı eğitimden, okulun fiziki ve sosyal olanaklarından memnun olması halinde çevresine okulunu tavsiye ederek üniversiteye dair en güvenilir tanıtımı gerçekleştirmiş olacaktır. Sağlık ve eğitim bir ülkenin gelişmesi ve ilerlemesi hususunda belirleyici olan en önemli iki etmendir. Sağlık temalı üniversitelerin nitelikli eğitim vermesi ve kalifiye öğrenci yetiştirmesi ülkeye kazandıracağı insan kaynağı sebebiyle önemlidir. Araştırmamız, sağlık temalı ilk ve tek devlet üniversitesi olan Sağlık Bilimleri Üniversitesinde (SBÜ) gerçekleştirilmiş ve öğrencilerin okuldan memnuniyetleri ve okulu tavsiye etme durumları incelenmiştir.
Kaynakça
- Alkoç K. Y., Üniversite İmajı, Üniversiteye Duyulan Memnuniyet Ve Öğrenci Sadakati Arasındaki İlişkileri Anlamaya Yönelik Bir Araştırma, Uluslararası Bilimsel Araştırmalar Dergisi, Cilt: 2 | Sayı: 2 | Sayfa: 271| 2017
- Demirbaş Z, Sağlık İşletmelerinde Örgüt İklimi Ve Çalışan Memnuniyeti İlişkisi Üzerine Bir Araştırma, Yüksek Lisans Tezi, İstanbul Ticaret Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Danışman: Yrd. Doç. Dr. Osman BAYRAKTAR, 2017
- Kaya M. L., Süleyman Demirel Üniversitesi’nde Okuyan Öğrencilerin Üniversite Yaşamından Memnuniyet Algılaması Ve Memnuniyet Algılamasını Etkileyen Faktörlerin Ekonometrik Analizlerle Belirlenmesi, Yüksek Lisans Tezi, Süleyman Demirel Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ekonometri ABD, 2013, sf:5
- Orhan B, Yücel R. Ö., Türkiye’de Sağlık Hizmetleri Sunumuna Cinsiyet Açısından Bakış, Marmara Üniversitesi Kadın ve Toplumsal Cinsiyet Araştırmaları Dergisi, 1: 53-59, 2017
- R e i c h e l d , F . F . ( 1 9 9 6 ) . T h e L o y a l t y E f f e c t . Boston,Massachusetts: Harvard Business Scholl Press.
- Reicheld, F. F, & Sasser, W. E. Jr. (1990). Zero Defection: Quality Comes Services. Harvard Business Review, 68(5),105-111.
- Reicheld, F. F. (2003). The Number One You Need To Grow: Harvard Business Review.
- Sağlam Ç. A., Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi, Maya Akademi Yayın Dağıtım Eğitim Danışmanlık, Ankara, 2013
- Saleem S. S., Moosa K, Imam A, Khan A.R., Service Quality and Student Satisfaction: The Moderating Role of University Culture, Reputation and Price in Education Sector of Pakistan, Iranian Journal of Management Studies (IJMS) http://ijms.ut.ac.ir/ Vol. 10, No. 1, Winter 2017 Print ISSN: 2008-7055 pp. 237-258
- Senior C, Moores E, Burgess P. A., “I Can’t Get No Satisfaction”: Measuring Student Satisfaction in the Age of a Consumerist Higher Education, . Frontiers in Psycholgy, Vol 8., Article 980, 2017
- Şahin İ, Zoraloğlu R. Y., Fırat Ş. N., Üniversite Öğrencilerinin Yaşam Amaçları, Eğitsel Hedefleri, Üniversite Öğreniminden Beklentileri ve Memnuniyet Durumlar Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 2011, Cilt 17, Sayı 3, ss:434
- Tsouros A. D., Dowding G., Thompson J., Dooris M., Health Promoting Universities, ISBN 92 890 1285 4, 1998
- T ü r k i y e İ s t a t i s t i k K u r u m u Y ı l l ı k l a r ı 2 0 1 6 , https://biruni.tuik.gov.tr/medas/?kn=72&locale=tr Erişim Tarihi: 23.11.2017
- Uzgören N, Uzgören E., Dumlupınar Üniversitesi Lisans Öğrencilerinin Memnunuyetini Etkileyen Bireysel Özelliklerin İstatistiksel Analizi - Hipotez Testi, Ki-Kare Testi Ve Doğrusal Olasılık Modeli, Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, Sayı: 17 , 2015.ss:2
- Zeithaml, V. A., Berry, L. L, & Parasuraman, A. (1996). The Behavioral Consequences of Service Quality. Journal of Marketing, 60, 31-46.
Health sciences university students ‘satisfaction and university advice
Yıl 2017,
Cilt: 4 Sayı: 4, 301 - 305, 01.12.2017
Büşra Kopmaz
,
Mustafa Şehirli
Güven Bektemür
Öz
The education provided at the universities that constitute the foundation of higher education not only shapes the life of the students but also the future of the country. If the student is satisfied with the education he / she has received and the physical and social facilities of the school, he / she will recommend the school to the surrounding area and realize the most reliable presentation about the university. Health and education are two of the most important determinants of the development and progress of an country. Qualified training and qualification of health-oriented universities is important because of the human resource that the student will grow to the country. Our research was conducted at the Health Sciences University (SBU), the first and only health-related university, and examined the students' satisfaction with the school and their school recommendation status.
Kaynakça
- Alkoç K. Y., Üniversite İmajı, Üniversiteye Duyulan Memnuniyet Ve Öğrenci Sadakati Arasındaki İlişkileri Anlamaya Yönelik Bir Araştırma, Uluslararası Bilimsel Araştırmalar Dergisi, Cilt: 2 | Sayı: 2 | Sayfa: 271| 2017
- Demirbaş Z, Sağlık İşletmelerinde Örgüt İklimi Ve Çalışan Memnuniyeti İlişkisi Üzerine Bir Araştırma, Yüksek Lisans Tezi, İstanbul Ticaret Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Danışman: Yrd. Doç. Dr. Osman BAYRAKTAR, 2017
- Kaya M. L., Süleyman Demirel Üniversitesi’nde Okuyan Öğrencilerin Üniversite Yaşamından Memnuniyet Algılaması Ve Memnuniyet Algılamasını Etkileyen Faktörlerin Ekonometrik Analizlerle Belirlenmesi, Yüksek Lisans Tezi, Süleyman Demirel Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ekonometri ABD, 2013, sf:5
- Orhan B, Yücel R. Ö., Türkiye’de Sağlık Hizmetleri Sunumuna Cinsiyet Açısından Bakış, Marmara Üniversitesi Kadın ve Toplumsal Cinsiyet Araştırmaları Dergisi, 1: 53-59, 2017
- R e i c h e l d , F . F . ( 1 9 9 6 ) . T h e L o y a l t y E f f e c t . Boston,Massachusetts: Harvard Business Scholl Press.
- Reicheld, F. F, & Sasser, W. E. Jr. (1990). Zero Defection: Quality Comes Services. Harvard Business Review, 68(5),105-111.
- Reicheld, F. F. (2003). The Number One You Need To Grow: Harvard Business Review.
- Sağlam Ç. A., Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi, Maya Akademi Yayın Dağıtım Eğitim Danışmanlık, Ankara, 2013
- Saleem S. S., Moosa K, Imam A, Khan A.R., Service Quality and Student Satisfaction: The Moderating Role of University Culture, Reputation and Price in Education Sector of Pakistan, Iranian Journal of Management Studies (IJMS) http://ijms.ut.ac.ir/ Vol. 10, No. 1, Winter 2017 Print ISSN: 2008-7055 pp. 237-258
- Senior C, Moores E, Burgess P. A., “I Can’t Get No Satisfaction”: Measuring Student Satisfaction in the Age of a Consumerist Higher Education, . Frontiers in Psycholgy, Vol 8., Article 980, 2017
- Şahin İ, Zoraloğlu R. Y., Fırat Ş. N., Üniversite Öğrencilerinin Yaşam Amaçları, Eğitsel Hedefleri, Üniversite Öğreniminden Beklentileri ve Memnuniyet Durumlar Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 2011, Cilt 17, Sayı 3, ss:434
- Tsouros A. D., Dowding G., Thompson J., Dooris M., Health Promoting Universities, ISBN 92 890 1285 4, 1998
- T ü r k i y e İ s t a t i s t i k K u r u m u Y ı l l ı k l a r ı 2 0 1 6 , https://biruni.tuik.gov.tr/medas/?kn=72&locale=tr Erişim Tarihi: 23.11.2017
- Uzgören N, Uzgören E., Dumlupınar Üniversitesi Lisans Öğrencilerinin Memnunuyetini Etkileyen Bireysel Özelliklerin İstatistiksel Analizi - Hipotez Testi, Ki-Kare Testi Ve Doğrusal Olasılık Modeli, Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, Sayı: 17 , 2015.ss:2
- Zeithaml, V. A., Berry, L. L, & Parasuraman, A. (1996). The Behavioral Consequences of Service Quality. Journal of Marketing, 60, 31-46.