Sağlık hizmeti sağlayan organizasyonlarda kalitenin arttırılmasına yönelik artan talebe ve hastalar için geliştirilmiş daha iyi koşullarla birlikte elde edilecek hasta ve personel memnuniyetine dikkat çekilmiştir. Bu bağlamda değinilmesi gereken bazı alanlar, iş çevresinin geliştirilmesi, israfın önlenmesi ve bazı sağlık hizmeti süreç ve prosedürlerindeki iptal ve düzeltmelerin önüne geçilmesi konularıdır. “5S” orijin olarak, iş sahası organizasyonları için üretim sektöründe uygulanan, basit ve anlaşılması kolay bir yönetim yaklaşımıdır. Şu an bu yaklaşım hizmet sektöründe de denenmektedir. Bu yöntem Japonya’da kullanılmaya başlanmış ve günümüzde artan oranda hizmet sektöründe kaliteyi arttırmak maksadıyla ilk adım olarak başvurulmaktadır. Eğer bir hastanede uygulanırsa, yüksek derecede temizlik, iş sahasındaki düzen, verimli bakım hizmeti ve hasta akışının daha hızlı sağlanması anlamını taşıyacaktır. Böyle bir yaklaşımın avantajı, iş ortamında hayati önem taşıyan koşulların oluşturulması ve etkili bir kalite gelişim programının uygulanması olarak ifade edilebilir. Bu çalışma “5S” yaklaşımı üzerine özetleyen bir çalışma olup, sağlık hizmeti sağlayan organizasyonlarda uygulanması için gerekli metodolojiyi tanımlamaktadır
Much attention has been drawn to the demand for improvement of Quality in Healthcare organisations and to achieve improved outcomes for patients as well as to bring increased patient satisfaction and staff satisfaction. Some important areas to be addressed in this regard are improvement of work environment, reduction of waste and correction of delays in the various care processes and procedures. 5S is a simple, easy to understand management approach that was originally applied in the manufacturing sector for workplace organisation. It is now being practiced in the service sector. It is a stand alone approach that originated in Japan and increasingly used as the first step towards quality improvement in the service sector. If practiced in a hospital it helps to maintain a high degree of cleanliness and orderliness in the work place, and reduces waste in the processes of care, and improves patient flow. It is known for its ability to establish the essential prerequisites of working environment, practices and mind-set, which are the necessary foundations for an effective quality improvement program. This paper presents a brief overview of 5S approach and describes its methodology for implementation in Healthcare organisations.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Derleme |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ocak 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2015 Cilt: 2 Sayı: 1 |