Geleneksel işletme yönetimi sürecinin artık yerini çağdaş ve rekabetçi işletme yönetimine bıraktığı günümüz dünyasında, bu sistemin bir parçası olan sağlık işletmelerinin bu rekabetin dışına çıkması düşünülemez. Bu nedenle sağlık işletmelerinde israfın önlenerek maliyet ve üretim zamanını düşürerek kaliteyi arttıran, verimliliği ve hatayı sıfıra indirmeyi amaçlayan bir yaklaşım olan “yalın yönetim” sağlık hizmeti sunumunun göz ardı edilemez en önemli öğelerinden biridir. Çünkü yalın dönüşüm, katma değer yaratmayan aktiviteleri yok ederken, katma değer yaratan işlemler için harcanan sürenin ise azaltılmasını sağlar. Bu çalışmanın amacı yalın yönetim yaklaşımının sağlık hizmetlerinin hangi aşamalarında nasıl kullanılabileceğini örneklerle göstermektir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | January 1, 2015 |
Published in Issue | Year 2015 Volume: 2 Issue: 1 |
Creative Commons License
Journal of Health Academics is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.