Giriş ve Amaç: İnternet bağımlılığı, saldırgan ve agresif kişilik gibi bireysel özelliklerde değişikliğe neden olmakta, sosyal ilişkileri, iletişimi bozmakta ve yaşam doyumunu azaltmaktadır. Bu çalışma ebelik öğrencilerinin internet bağımlılığı ile yaşam doyumu arasındaki ilişkiyi saptamak amacıyla yürütüldü.
Gereç ve Yöntem: Araştırma tanımlayıcı ilişki arayan bir çalışma olup 24 Nisan- 12 Mayıs 2018 tarihleri arasında bir üniversitenin Sağlık Bilimleri Fakültesinde gerçekleştirildi. Evreni Ebelik Bölümü’nde eğitim gören 315 öğrenci oluşturdu. Örneklem seçimine gidilmeyip çalışmanın planlandığı tarihlerde okulda olan çalışmaya gönüllü toplam 266 ebelik öğrencisi çalışmaya katıldı. Araştırmanın verileri anket formu, Young İnternet Bağımlılığı Testi Kısa Formu, Yaşam Doyum Ölçeği kullanılarak elde edildi. Veriler IBM SPSS Statistics 26 Paket programı ile hesaplandı. İstatiksel yöntem olarak frekans analizi, tanımlayıcı istatistik analizi, Kruskal-Wallis Testleri ve Mann Whitney U Testi kullanıldı.
Bulgular: Öğrencilerin yaş ortalaması 21.09± 2.53, %56,8 i ailesiyle yaşıyor, %80,1 inin gelir durumu orta düzeyde olduğu belirlenmiştir. Öğrencilerin yaşam doyumu ölçeğinden aldıkları puan ortalamaları 3.08±0.76 internet bağımlılığı ölçeği puan ortalaması 27.15±7.62 olduğu saptandı. Ölçek puan ortalamaları arasındaki ilişki korelasyon ile incelendiğinde yaşam doyumu ile internet bağımlılığı arasında negaif yönde ve zayıf düzeyde anlamlı ilişki r =-.364 olduğu görüldü.
Sonuç: Öğrencilerin internete olan bağımlılığı arttıkça yaşam doyumlarının azaldığı görülmektedir. Öğrencilerin internette geçirecekleri zamanları gerçek sosyal ortamlarda geçirmeleri için yönlendirilmelidir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Sağlık Kurumları Yönetimi |
Bölüm | Araştırma |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 2022 |
Kabul Tarihi | 4 Nisan 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 9 Sayı: 2 |