SAĞLIK HİZMETLERİNDE DIŞ KAYNAK KULLANIMI: BİR ALAN ARAŞTIRMASI
Year 2017,
Volume: 1 Issue: 1, 11 - 20, 02.07.2017
Sait Söyler
,
Aysu Kurtuldu Zekioğlu
Abstract
Dış kaynak kullanımı işletme yönetiminde sıklıkla başvurulan bir yönetim tekniğidir. Sağlık işletmeleri de temel yetenekleri dışında kalan faaliyetlerinde dış kaynaklardan sıklıkla yararlanmaktadır. Bu kapsamda çalışmanın amacı, son yıllarda sağlık alanında sıklıkla başvurulan dış kaynaklardan yararlanma stratejisini sektörde uygulayan hastane yöneticilerinin görüşlerini alarak avantajların ve dezavantajların irdelenmesidir. Araştırma yüz yüze görüşme metodu ile gerçekleştirilmiştir. Görüşmeler 2014 yılında bir özel hastane ve bir eğitimaraştırma hastanesi yöneticileri ile gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın sonuçlarına göre hastane mülkiyeti fark etmeksizin dış kaynak kullanımı bir işletme stratejisi olarak kullanılmaktadır. Ancak hastane mülkiyetine ve dış kaynak alım sürecine göre her işletmede farklı problemlerle karşılaşılabilmektedir. Sonuç olarak işletmeler iş akış süreçlerine ve müşteri memnuniyetine doğrudan etki edebilecek olan dış kaynak kullanımı uygulamalarında maliyet etkinlik analizi yapmalıdırlar ve tedarikçi firmanın hem insan kaynağı hem de finansal altyapı açısından yeterlilik koşullarını sağladığından emin olmalıdırlar. Aksi takdirde iş süreçlerini geliştirmesi ve maliyet avantajı sağlaması istenilirken kötü sonuçlar ile karşılaşılabilecektir.
References
- Aubert, BA., Patry, M., Rivard, S. Assessing the risk of IT outsourcing, 1998, Proceedings of the ThirtyFirst Hawaii International Conference (Vol. 6, pp. 685-692), p. 1-14, ISSN: 1-198-8177.
- Barrar, P., Gervais, R. Global outsourcing strategies. Hampshire: Gower Publishing, 2006, p. 127-139, ISBN: 978-0-566-08624-3.
- Bénaud, CL., Bordeianu, S. Outsourcing library operations in academic libraries: an overview of ıssues and outcomes. Colorado: Libraries Unlimited, 1998, p. 4-6, ISBN: 978-1563085093.
- Earl, MJ. The risks of outsourcing IT. MIT Sloan Management Review, 1996, 37(3), p. 26, available in: http://search.proquest.com/openview/9076979cc98405110423a854c7f7cb43/1?pqorigsite=gscholar&cbl=1817083 .
- Greaver, MF. Strategic outsourcing: a structured approach to outsourcing decisions and initiatives, New York: Amacom Publication, 1999, p.10-33, ISBN: 978-0-81-440434-8.
- Hale, J. Outsourcing training and development: factors for success. San Francisco: John Wiley&Sons, 2006, p. 7-25, ISBN: 0-7879-78973.
- Halvey, JK., Melby, BM. Information technology outsourcing transactions: process, strategies, and contracts. 2. Edition, New Jersey: John Wiley & Sons, 2005, p. 1-43, ISBN: 978-0-471-45949-1.
- Hsiao, CT., Pai, JY., Chiu, H. The study on the outsourcing of Taiwan's hospitals: a questionnaire survey research. BMC Health Services Research, 2009, Vol. 9 Iss. 78. Available in: http://bmchealthservres.biomedcentral.com/articles/10.1186/1472-6963-9-78.
- Jacques V. International outsourcing strategy and competitiveness. Paris: Editions Publibook, 2006, p. 1920, ISBN: 978-2748333183.
- Karahan, A. Dış kaynak kullanımının verimlilik üzerine etkisi (hastane yöneticileri üzerine bir araştırma). Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 2009, Cilt 12 Sayı 21, s.185-199.
- Kavuncubaşı Ş., Yıldırım S. Hastane ve sağlık kurumları yönetimi. 3.Baskı, Ankara: Siyasal Yayıncılık, 2012, p. 303-316, ISBN: 9789757351511.
- Koçel, T. İşletme yöneticiliği. 15.Baskı, İstanbul: Beta Yayıncılık, 2014, p. 448-450, ISBN: 9786053334163.
- Kohleick, H. Designing outsourcing relations in knowledge ıntensive business services. Köln: Kölner Wissenschaftsverlag, 2008, p.13-15, ISBN: 978-3-937404-50-9.
- Lonsdale, C. Effectively managing vertical supply relationships: a risk management model for outsourcing. Supply Chain Management: An International Journal, 1999, Volume 4, Number 4, p. 176-183.
- Mucuk İ. Modern işletmecilik. 12. Baskı, İstanbul: Türkmen Yayıncılık, 2000, p. 198-200, ISBN: 9757337552.
Özbay, T. Sorularla dış kaynak kullanımı:(outsourcing). İstanbul Ticaret Odası Yayınları, 2004, p. 11-17, ISBN: 975-512-846-8.
- Öztürk A, Sezgili K, (2002) “Dış Kaynaklardan Yararlanmanın Yeni Bir Rekabet Stratejisi Olarak Kullanılması ve Uygulama Süreci” Uludağ Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, Cilt 21, Sayı 2, s.127-142
- Rolstadås, A., Henriksen, B., O'Sullivan, D. Manufacturing outsourcing: a knowledge perspective. London: Springer-Verlag Publication, 2012, p. 87-125, ISBN: 978-1-44-712953-0.
- Tengilimoğlu, D, Işık, O, Akbolat, M. Sağlık işletmeleri yönetimi. 7.Baskı, Ankara: Nobel Yayıncılık, 2012, p. 508-512, ISBN: 9786051331843.
- Williams, OD. Outsourcing: a cio's perspective. Boca Raton: CRC Press LLC, 1998, p. 1-9, ISBN: 978-157-444216-8.
- Young, S. Outsourcing in public health: a case study of contract failure and its aftermath. Journal of Health Organization and Management, 2008, Vol. 22 Iss. 5 pp. 446 – 464.
Year 2017,
Volume: 1 Issue: 1, 11 - 20, 02.07.2017
Sait Söyler
,
Aysu Kurtuldu Zekioğlu
References
- Aubert, BA., Patry, M., Rivard, S. Assessing the risk of IT outsourcing, 1998, Proceedings of the ThirtyFirst Hawaii International Conference (Vol. 6, pp. 685-692), p. 1-14, ISSN: 1-198-8177.
- Barrar, P., Gervais, R. Global outsourcing strategies. Hampshire: Gower Publishing, 2006, p. 127-139, ISBN: 978-0-566-08624-3.
- Bénaud, CL., Bordeianu, S. Outsourcing library operations in academic libraries: an overview of ıssues and outcomes. Colorado: Libraries Unlimited, 1998, p. 4-6, ISBN: 978-1563085093.
- Earl, MJ. The risks of outsourcing IT. MIT Sloan Management Review, 1996, 37(3), p. 26, available in: http://search.proquest.com/openview/9076979cc98405110423a854c7f7cb43/1?pqorigsite=gscholar&cbl=1817083 .
- Greaver, MF. Strategic outsourcing: a structured approach to outsourcing decisions and initiatives, New York: Amacom Publication, 1999, p.10-33, ISBN: 978-0-81-440434-8.
- Hale, J. Outsourcing training and development: factors for success. San Francisco: John Wiley&Sons, 2006, p. 7-25, ISBN: 0-7879-78973.
- Halvey, JK., Melby, BM. Information technology outsourcing transactions: process, strategies, and contracts. 2. Edition, New Jersey: John Wiley & Sons, 2005, p. 1-43, ISBN: 978-0-471-45949-1.
- Hsiao, CT., Pai, JY., Chiu, H. The study on the outsourcing of Taiwan's hospitals: a questionnaire survey research. BMC Health Services Research, 2009, Vol. 9 Iss. 78. Available in: http://bmchealthservres.biomedcentral.com/articles/10.1186/1472-6963-9-78.
- Jacques V. International outsourcing strategy and competitiveness. Paris: Editions Publibook, 2006, p. 1920, ISBN: 978-2748333183.
- Karahan, A. Dış kaynak kullanımının verimlilik üzerine etkisi (hastane yöneticileri üzerine bir araştırma). Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 2009, Cilt 12 Sayı 21, s.185-199.
- Kavuncubaşı Ş., Yıldırım S. Hastane ve sağlık kurumları yönetimi. 3.Baskı, Ankara: Siyasal Yayıncılık, 2012, p. 303-316, ISBN: 9789757351511.
- Koçel, T. İşletme yöneticiliği. 15.Baskı, İstanbul: Beta Yayıncılık, 2014, p. 448-450, ISBN: 9786053334163.
- Kohleick, H. Designing outsourcing relations in knowledge ıntensive business services. Köln: Kölner Wissenschaftsverlag, 2008, p.13-15, ISBN: 978-3-937404-50-9.
- Lonsdale, C. Effectively managing vertical supply relationships: a risk management model for outsourcing. Supply Chain Management: An International Journal, 1999, Volume 4, Number 4, p. 176-183.
- Mucuk İ. Modern işletmecilik. 12. Baskı, İstanbul: Türkmen Yayıncılık, 2000, p. 198-200, ISBN: 9757337552.
Özbay, T. Sorularla dış kaynak kullanımı:(outsourcing). İstanbul Ticaret Odası Yayınları, 2004, p. 11-17, ISBN: 975-512-846-8.
- Öztürk A, Sezgili K, (2002) “Dış Kaynaklardan Yararlanmanın Yeni Bir Rekabet Stratejisi Olarak Kullanılması ve Uygulama Süreci” Uludağ Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, Cilt 21, Sayı 2, s.127-142
- Rolstadås, A., Henriksen, B., O'Sullivan, D. Manufacturing outsourcing: a knowledge perspective. London: Springer-Verlag Publication, 2012, p. 87-125, ISBN: 978-1-44-712953-0.
- Tengilimoğlu, D, Işık, O, Akbolat, M. Sağlık işletmeleri yönetimi. 7.Baskı, Ankara: Nobel Yayıncılık, 2012, p. 508-512, ISBN: 9786051331843.
- Williams, OD. Outsourcing: a cio's perspective. Boca Raton: CRC Press LLC, 1998, p. 1-9, ISBN: 978-157-444216-8.
- Young, S. Outsourcing in public health: a case study of contract failure and its aftermath. Journal of Health Organization and Management, 2008, Vol. 22 Iss. 5 pp. 446 – 464.